Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tendmex

Tweede Kamerverkiezingen 2017

Aanbevolen berichten

Gister is Jan Roos compleet afgeslacht door Jinek en Pauw. smiley En terecht, wat een hypocriete vent is het ook. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb een stemwijzer ingevuld, waaruit bleek dat D66 mijn beste optie is.
Dit ga ik ook daadwerkelijk doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wil zondag helemaal gaan uitzoeken op wie ik moet gaan stemmen. Maar om nu al die verkiezingsprogrammas te lezen zit ik niet zo op te wachten...

Hebben jullie tips om dat te doen / hoe doen jullie het?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Ik wil zondag helemaal gaan uitzoeken op wie ik moet gaan stemmen. Maar om nu al die verkiezingsprogrammas te lezen zit ik niet zo op te wachten...

Blanco stemmen dan maar smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):
Klik om eerdere quotes te tonen
Blanco stemmen dan maar smiley

Dat is geen antworod op mn vraag? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Ik volg de uitzendingen van Nieuwsuur en Jinek & Pauw en het verkiezingsnieuws, dus ik weet in grote lijnen wel wat partijen willen. Daarbij sluit ik de kansloze partijen die vrijwel zeker geen zetel halen ook uit, dus die vallen al af. Ik weet ook dat ik absoluut fel tegen bindende referenda ben, dus dan vallen er wederom een paar partijen af, en komende dagen wil ik nog van de overgebleven partijen de programmas in grote lijnen even doorlezen zodat ik ook weet wat ze willen op de punten die niet nu in de campagnes naar voren komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Ik volg de uitzendingen van Nieuwsuur en Jinek & Pauw en het verkiezingsnieuws, dus ik weet in grote lijnen wel wat partijen willen. Daarbij sluit ik de kansloze partijen die vrijwel zeker geen zetel halen ook uit, dus die vallen al af. Ik weet ook dat ik absoluut fel tegen bindende referenda ben, dus dan vallen er wederom een paar partijen af, en komende dagen wil ik nog van de overgebleven partijen de programmas in grote lijnen even doorlezen zodat ik ook weet wat ze willen op de punten die niet nu in de campagnes naar voren komen.

Jinek is wel leuk, maar niet op erg handige tijden. Pauw vind ik al wat minder (dat programma dat ze samen doen heb ik nog niet gezien) en Nieuwsuur vind ik niet zoveel aan. Maar sinds Trump vertrouw ik de npo niet 100% meer. Is een beetje geduwde zendtijd.

Die kleine kanloze partijen vallen voor mij ook af inderdaad.

En de programmas doorlezen, bedoel je dan die ik weet niet uit hoeveel blaadjes bestaande bestandjes?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Jinek is wel leuk, maar niet op erg handige tijden. Pauw vind ik al wat minder (dat programma dat ze samen doen heb ik nog niet gezien) en Nieuwsuur vind ik niet zoveel aan. Maar sinds Trump vertrouw ik de npo niet 100% meer. Is een beetje geduwde zendtijd.

Die kleine kanloze partijen vallen voor mij ook af inderdaad.

En de programmas doorlezen, bedoel je dan die ik weet niet uit hoeveel blaadjes bestaande bestandjes?
Hoezo vertrouw je de NPO niet meer? smiley De peilingen waaruit bleek dat Trump zou verliezen kwamen overal voor, dat kwam niet uit de koker van de NPO. Ik vind juist dat ze het deze verkiezingen heel netjes doen. De NPO is vaak erg links, maar de VVD is nu ook al een paar keer langs geweest en niet eens compleet afgezeken (op die keer met Rutte en de Groningse boeren na dan smiley).

En jep, dat bedoel ik! Veel paginas is logisch; als je 1 A4tje wil dan moet je bij Wilders zijn. smiley Je kunt het besturen van een land niet in een aviertje samenvatten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Hoezo vertrouw je de NPO niet meer? smiley De peilingen waaruit bleek dat Trump zou verliezen kwamen overal voor, dat kwam niet uit de koker van de NPO. Ik vind juist dat ze het deze verkiezingen heel netjes doen. De NPO is vaak erg links, maar de VVD is nu ook al een paar keer langs geweest en niet eens compleet afgezeken (op die keer met Rutte en de Groningse boeren na dan smiley).

En jep, dat bedoel ik! Veel paginas is logisch; als je 1 A4tje wil dan moet je bij Wilders zijn. smiley Je kunt het besturen van een land niet in een aviertje samenvatten.

Nee het is niet dat ik ze niet vertrouw, maar ze proberen je een kant op te duwen heb ik het idee. (peilingen geloof ik sws niet in.)

Nee, maar een paar is wat prettiger dan 37.

toevoeging op vrijdag 10 maart 2017, 23:14:31:
Handigste zou zijn dat er onafhankelijk programma was met een aantal uur aan beeld materiaal die in de meest simpele vorm (nog net niet voor kinderen bedoeld) uit gaat leggen wat iedere partij wil bereiken / doen. Inclusief de partijen zelf (en dan niet alleen de lijst trekkers maar ook nummer 37 op de lijst bewijzen van spreken) mja dat bestaat naar mijn weten niet smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor mij nog niet helemaal duidelijk wat het gaat worden.. Uit de stemwijzer kwamen VVD en D66, maar neig wat meer naar D66 smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Anne (link):
Voor mij nog niet helemaal duidelijk wat het gaat worden.. Uit de stemwijzer kwamen VVD en D66, maar neig wat meer naar D66 smiley

Ik neig ook een beetje naar D66 op het moment. Ga morgen (zondag) ook nog eens de verkiezingsprogrammas extra doornemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga in ieder geval geen D66 stemmen, ze beloven van alles aan studenten om het vervolgens toch niet waar te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Stemmen op Jezus Leeft aangezien ze toch geen zetels gaan halen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat het pvda word, omdat die als enige partij tegen de referenda en voor afschaffen van eigen risico zijn.

Vanavond ga ik nog een debat kijken en dan op pvda letten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Ik denk dat het pvda word, omdat die als enige partij tegen de referenda en voor afschaffen van eigen risico zijn.

Vanavond ga ik nog een debat kijken en dan op pvda letten.

Waarom zou je voor afschaffing van eigen risico zijn? Maakt de zorg alleen maar duurder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):

Waarom zou je voor afschaffing van eigen risico zijn? Maakt de zorg alleen maar duurder.

Ik betaal liever meer premie dan dat ik moet betalen omdat ik ziek ben...

Ik verzeker me nu zodat ik niks hoef te betalen als er iets gebeurt, maar doordat je een eigen risico hebt moet ik alsnog betalen. Waarom betaal ik dan elke maand premie? (Ja zodat het bedrag niet absurd/onbetaalbaar hoog word zodra je in ziekenhuis beland, weet ik maar je moet even heel zwart wit denken)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Ik betaal liever meer premie dan dat ik moet betalen omdat ik ziek ben...

Ik verzeker me nu zodat ik niks hoef te betalen als er iets gebeurt, maar doordat je een eigen risico hebt moet ik alsnog betalen. Waarom betaal ik dan elke maand premie? (Ja zodat het bedrag niet absurd/onbetaalbaar hoog word zodra je in ziekenhuis beland, weet ik maar je moet even heel zwart wit denken)

Als er geen eigen risico zou zijn is de drempel lager om naar het ziekenhuis te gaan wat ons dus uiteindelijk veel meer geld gaat kosten.
Je kunt ook gewoon zelf een paar euro per maand opzij liggen voor een eventueel eigen risico dat je moet gaan betalen. Scheelt weer een hoop geld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):

Als er geen eigen risico zou zijn is de drempel lager om naar het ziekenhuis te gaan wat ons dus uiteindelijk veel meer geld gaat kosten.
Je kunt ook gewoon zelf een paar euro per maand opzij liggen voor een eventueel eigen risico dat je moet gaan betalen. Scheelt weer een hoop geld.

Ja dat snap ik, maar ik vind het een raar principe om te moeten betalen omdat ik ziek ben...
Ik kies er zelf toch al niet voor om ziek te zijn, en dan moet ik ook nog betalen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Ja dat snap ik, maar ik vind het een raar principe om te moeten betalen omdat ik ziek ben...
Ik kies er zelf toch al niet voor om ziek te zijn, en dan moet ik ook nog betalen?

Je kiest er in principe wel zelf voor om je te laten helpen of niet.
En als het over het algemeen veel geld scheelt is het toch alleen maar positief.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):

Je kiest er in principe wel zelf voor om je te laten helpen of niet.
En als het over het algemeen veel geld scheelt is het toch alleen maar positief.

Nee want als ik niet behandeld hoef te worden om te overleven/gezond te worden ga ik niet. Ik ga naar een dokter puur uit noodzaak omdat ik anders dood ga...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Nee want als ik niet behandeld hoef te worden om te overleven/gezond te worden ga ik niet. Ik ga naar een dokter puur uit noodzaak omdat ik anders dood ga...

Ja en niet iedereen denkt er zo over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):

Ja en niet iedereen denkt er zo over.

Weet ik, maar dat veranderd de zaak niet. Eigen risico is in mijn ogen gewoon een boete omdat je ziek bent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen