Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tendmex

Tweede Kamerverkiezingen 2017

Aanbevolen berichten

Tendmex (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Weet ik, maar dat veranderd de zaak niet. Eigen risico is in mijn ogen gewoon een boete omdat je ziek bent.

Afschaffen van eigen risico is onbetaalbaar. Ik vind het geen realistische verkiezingsbelofte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ralphh (link):

Afschaffen van eigen risico is onbetaalbaar. Ik vind het geen realistische verkiezingsbelofte.

Premie verhogen.

toevoeging op maandag 13 maart 2017, 14:28:03:
Jelle (link):
Als er geen eigen risico zou zijn is de drempel lager om naar het ziekenhuis te gaan wat ons dus uiteindelijk veel meer geld gaat kosten.

Dit kun je trouwens ook andersom zeggen, mensen die weinig verdienen gaan nu niet naar het ziekenhuis omdat ze bang zijn voor de rekening. Ook als het toch noodzaak is. Hierdoor worden ze zwakker en kan de ziekte nog zwaarder & duurder voor de staat worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Premie verhogen.

toevoeging op maandag 13 maart 2017, 14:28:03:

Dit kun je trouwens ook andersom zeggen, mensen die weinig verdienen gaan nu niet naar het ziekenhuis omdat ze bang zijn voor de rekening. Ook als het toch noodzaak is. Hierdoor worden ze zwakker en kan de ziekte nog zwaarder & duurder voor de staat worden.

Jouw laatste stelling klopt niet. http://www.ad.nl/nieuws/minima-betalen-minder-voor-zorg-dan-in-2006~a10cdd87/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
@Milan hoezo ontkracht dat artikel mijn argument? Het is echt zo hoor, mensen gaan niet naar de tandarts (waardoor tanden gaan rotten) of fysio of wat dan ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
@Milan hoezo ontkracht dat artikel mijn argument? Het is echt zo hoor, mensen gaan niet naar de tandarts (waardoor tanden gaan rotten) of fysio of wat dan ook.

Tandarts wordt gewoon vergoed als je een tandartsverzekering hebt (paar euro per maand), fysio net zo dus dat mag geen reden zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Tandarts wordt gewoon vergoed als je een tandartsverzekering hebt (paar euro per maand), fysio net zo dus dat mag geen reden zijn.

Tuurlijk, maar die rekening van het eigen risico komt dan ook gewoon. Zeker bij de fysio.
En als je al niet veel hebt is die paar euro + paar euro + paar euro + paar euro + paar euro toch ineens heel veel geld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Tuurlijk, maar die rekening van het eigen risico komt dan ook gewoon. Zeker bij de fysio.
En als je al niet veel hebt is die paar euro + paar euro + paar euro + paar euro + paar euro toch ineens heel veel geld.

Nee, alle kosten worden dan gewoon vergoed (wel met een max. van bijvoorbeeld €500 per jaar). Alleen met de allergoedkoopste verzekering niet, maar daar betaal je dan ook nauwelijks voor als je de zorgtoeslag van je premie aftrekt. Of je verdient er zelfs aan, net als @Lennard smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Nee, alle kosten worden dan gewoon vergoed (wel met een max. van bijvoorbeeld €500 per jaar). Alleen met de allergoedkoopste verzekering niet, maar daar betaal je dan ook nauwelijks voor als je de zorgtoeslag van je premie aftrekt. Of je verdient er zelfs aan, net als @Lennard smiley
Dat is niet zo heel moeilijk smiley zorgtoeslag is 89 per maand, dus 1.068 per jaar. Daar kun je makkelijk een zorgverzekering voor vinden waarbij je gewoon in alle ziekenhuizen terecht kunt. Een hoog eigen risico verdien je binnen drie jaar terug als je eigenlijk nooit zorg nodig hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Dat is niet zo heel moeilijk smiley zorgtoeslag is 89 per maand, dus 1.068 per jaar. Daar kun je makkelijk een zorgverzekering voor vinden waarbij je gewoon in alle ziekenhuizen terecht kunt. Een hoog eigen risico verdien je binnen drie jaar terug als je eigenlijk nooit zorg nodig hebt.

Mijn ouders betalen 1600 p.j. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):

Mijn ouders betalen 1600 p.j. smiley
Per persoon? smiley Gebruiken ze veel zorg?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):

Dat is 133 per maand. of 101,25 als je eerst het eigen risico eraf haalt. Valt opzich wel mee....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):

Per persoon ja.
En eigenlijk gebruikt niemand bij ons thuis veel zorg. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):

Ja, dit doe ik dus ook. Ik heb eigenlijk vrijwel nooit zorg nodig (gehad) en als ik zoiets ernstigs heb dat het over mijn eigen risico heen gaat dan heb ik waarschijnlijk wel andere zorgen en dan kunnen mijn ouders desnoods nog bijspringen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thom (link):
Ik zit op € 117,06 per maand, dus dan valt het toch wel mee?
ik zit op € 75,61 per maand (maar betaal per jaar), dus ik vind het veel smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):

Maar jij zal de eigen risico kraan wel volledig open hebben staan en niks anders dan de basisbeurs hebben. Of vergis ik me nu?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Maar jij zal de eigen risico kraan wel volledig open hebben staan en niks anders dan de basisbeurs hebben. Of vergis ik me nu?
Klopt ja. Maar hoog eigen risico verdien je zo weer terug. smiley Dat scheelt 200 per jaar ofzo aan premie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):

oh wow, waar zit je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ehm, dit is niet een zorgkosten topic maar een verkiezingstopic. Zullen we
(backtotopic) gaan? smiley

toevoeging op dinsdag 14 maart 2017, 11:11:12:
Ow... bestaat dat plaatje niet meer? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thom (link):

oh wow, waar zit je?
Zilveren Kruis smiley met volledige zorgkeuze, dus kan gewoon in alle ziekenhuizen terecht, anders kon het nog goedkoper. smiley

Tendmex (link):
Maar ehm, dit is niet een zorgkosten topic maar een verkiezingstopic. Zullen we
(backtotopic) gaan? smiley

toevoeging op dinsdag 14 maart 2017, 11:11:12:
Ow... bestaat dat plaatje niet meer? smiley
Oja, goed idee eigenlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gaan er nog mensen hun keuze aan het debat van vanavond af laten hangen?

Klik om de spoiler te openen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rutte kwam wel sterker over dan Wilders gisteren vond ik, maar het was wel een beetje een saai en snel debat. Het debat van vanavond kan ik helaas niet zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):
Rutte kwam wel sterker over dan Wilders gisteren vond ik, maar het was wel een beetje een saai en snel debat. Het debat van vanavond kan ik helaas niet zien.

Het was wel voorspelbaar inderdaad, maar wel mooie televisie smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Het was wel voorspelbaar inderdaad, maar wel mooie televisie smiley

Het was ook nog mijn universiteit, jammer dat ik er niet bij kon zijn. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen