Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tendmex

Tweede Kamerverkiezingen 2017

Aanbevolen berichten

Rik (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ik baal er meer van dat DENK zetels heeft smiley

Nee, kunnen we blijven lachen op Kuzu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thom (link):

Nee, kunnen we blijven lachen op Kuzu.

Kan ook prima zonder dat ie zetels heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ralphh (link):
Ik baal er een beetje van dat er nog steeds geen formatie is gevormd smiley

Tja.... Ik vind het ook een beetje belachelijk dat je meerdere formaties hoort maar de eenna goortste partij in alle versies niet wordt genoemd....

Naar mijn idee zouden ze het moeten doen met vvd, pvv en cda. Puur omdat dat de grootste partijen zijn, en dus democratisch gekozen zijn....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Tja.... Ik vind het ook een beetje belachelijk dat je meerdere formaties hoort maar de eenna goortste partij in alle versies niet wordt genoemd....

Naar mijn idee zouden ze het moeten doen met vvd, pvv en cda. Puur omdat dat de grootste partijen zijn, en dus democratisch gekozen zijn....

PVV :)

Als Wilders iets minder zou schreeuwen en iets meer met concrete plannen zou komen zouden er misschien meer partijen met de PVV willen regeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Dat werkt niet omdat de partijen zelf wel moeten willen. VVD en CDA hebben het al eens eerder met de PVV geprobeerd en dat liep uit op een blamage, waardoor Rutte en Buma daar niet opnieuw hun vingers aan willen branden.
Je moet met partijen een regeerakkoord maken, dus een middenweg vinden tussen de standpunten van de drie partijen. Dat lukt alleen als iedereen wat toe wil geven, dus je kunt niet gewoon drie partijen bij elkaar proppen en zeggen dat ze het maar uit moeten zoeken.

In essentie hoeft dat ook helemaal niet. De 150 zetels in de kamer zijn democratisch gekozen en iedereen heeft evenveel te zeggen. Een coalitie geeft enkel een voordeel omdat je er daadkrachtiger door kunt optreden (jij steunt mijn ideeën, dan steun ik de jouwe), maar in essentie heeft iedereen met een zetel evenveel in te brengen.

Geert kan ook zelf proberen om het weer goed te maken met VVD en CDA, maar dat vertikt ie. Hij wil gewoon niet regeren. Net zoals GroenLinks (begrijpelijk, zie PvdA debacle), SP (same) en de PvdA. De oppositie is immers vele malen makkelijker omdat je niets anders hoeft te doen dan beleid afzeiken; in de coalitie moet je echt regeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik vind het niet goed om welke partij dan ook bij voorbaat uit te sluiten.
Wat vind je dan van een zogenoemde zakenkabinet @Lennard

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

PVV :)

Als Wilders iets minder zou schreeuwen en iets meer met concrete plannen zou komen zouden er misschien meer partijen met de PVV willen regeren.

Het gaat me niet om wilders, het gaat me om de partij pvv.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

zit daar een verschil in smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Tendmex (link):

Wilders IS de PVV smiley. Hij is als enige lid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thom (link):

zit daar een verschil in smiley

Als jij een politieke partij en een mens niet uit elkaar kan houden dan vraag ik me af waarom je vrij rond kan lopen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Maar Wilders is het boegbeeld van de partij. Hij is degene die de partij en zijn standpunten uit moet stralen naar de buitenwereld... In mijn ogen doet hij dat ontzettend beroerd door alleen maar dingen te roepen maar niet met concrete plannen te komen.

Weet je waar partijen die alleen maar roepen goed voor zijn? De oppositie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Maar Wilders is het boegbeeld van de partij. Hij is degene die de partij en zijn standpunten uit moet stralen naar de buitenwereld... In mijn ogen doet hij dat ontzettend beroerd door alleen maar dingen te roepen maar niet met concrete plannen te komen.

Weet je waar partijen die alleen maar roepen goed voor zijn? De oppositie.

Nu ik er zo over na denk zou het echt ontzettend goed voor de PVV kunnen zijn als ze een wat minder uitgesproken lijsttrekker zouden aantrekken, die gewoon net even wat minder extreem is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen