Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Luuko

Cloud

Aanbevolen berichten

Welke cloud opslag gebruiken jullie en waarom?

Ik gebruik nu google drive maar het werkt niet echt lekker omdat ik word en excel gebruik en google drive gebruikt google documenten en spreadsheets.
En dat werkt totaal niet samen smiley

Dus ben eigenlijk opzoek naar iets anders.
En ja, ik weet dat ik dit allemaal op kan zoeken welke het beste voor mij is maar ik ben benieuwd hoe jullie een clouddienst ervaren smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gebruikte eigenlijk altijd onedrive voor alles tot Microsoft besloot om alle extra GB ongedaan te maken (20GB vanwege foto upload verbonden) en daarna alleen nog voor school (Inmiddels klaar met school) dus gebruik onedrive eigenlijk niet meer.
Werkte wel altijd zeer goed in samenwerking met office.

en Dropbox samen met een aantal andere mensen voor mijn website/server. Omdat andere cloud diensten dit vrij beperkt aanbieden kwa uploaden door andere.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik gebruik Google drive, en voor school (zijn voornamelijk isos) onedrive. Maar ben bezig om mn eigen cloud te maken op een raspberry in combinatie met een hdd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Ik gebruik Google drive, en voor school (zijn voornamelijk isos) onedrive. Maar ben bezig om mn eigen cloud te maken op een raspberry in combinatie met een hdd

Aan een eigen cloud zat ik ook te denken.
Maar zie veel berichten op internet dat het overbrengen van files langzaam gaat met de rpi

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Aan een eigen cloud zat ik ook te denken.
Maar zie veel berichten op internet dat het overbrengen van files langzaam gaat met de rpi

Ja dat merk ik ook inderdaad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb zelf een NAS die ik gebruik met 2x 3TB HDDs. Deze staan in een RAID 1 opstelling smiley

Dagelijks maak ik backups van de data met een externe HDD die ik in de nas kan stoppen (business grade nas).

De nas zit vast met een staalkabel aan buizen zodat ze hem niet kunnen meenemen en de drives zitten vast met een slot smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Ik heb zelf een NAS die ik gebruik met 2x 3TB HDDs. Deze staan in een RAID 1 opstelling smiley

Dagelijks maak ik backups van de data met een externe HDD die ik in de nas kan stoppen (business grade nas).

De nas zit vast met een staalkabel aan buizen zodat ze hem niet kunnen meenemen en de drives zitten vast met een slot smiley

En die schijf ligt gewoon in huis?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

En die schijf ligt gewoon in huis?

Nee natuurlijk niet :-)

Die liggen op mijn werk....

Wil niet het risico lopen dat ik bij een brand alles kwijt ben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):

Nee natuurlijk niet :-)

Die liggen op mijn werk....

Wil niet het risico lopen dat ik bij een brand alles kwijt ben

Dat is precies wat ik wilde zeggen smiley
Die nas staat wel thuis?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor bestanden zoals backups en ISOs gebruik ik mijn stack meestal.
Voor documenten voor school gebruik ik Google Drive omdat dat heerlijk werkt met live documenten kunnen bewerken terwijl anderen gewoon mee kunnen helpen smiley smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Dat is precies wat ik wilde zeggen smiley
Die nas staat wel thuis?

Ja de nas staat wel thuis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):

Ja de nas staat wel thuis.

Dan had je al wat ik wilde zeggen. Goed bezig smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan je Github een cloudopslag noemen? smiley
Mijn belangrijke(re) code staat namelijk op github.

De rest van mijn bestanden die ik op een cloud wil hebben staan op dropbox. Maar tegenwoordig zet ik eigenlijk vrij weinig nog op een cloudopslag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik gebruik voor mijn schooldocumenten gewoon mijn eigen opslag van de computer. Alle schooldocumenten staan op de harde schijf van mijn computer.

Mijn computer backup ik naar mijn NAS toe die bij ons in het huis staat, op de NAS heeft ieder familielid bij ons ook een eigen mapje waarin hij of zij documenten kan opslaan. Tevens slaan we hier documenten op voor de zaak. De NAS wordt gebackupt naar STACK dus daar heb ik ook geen omkijken naar.

Ben nog nooit echt bestanden kwijt geraakt maar ik weet wel wanneer mijn laptop crasht de schoolbestanden dan 9 van de 10 keer ook foetsie zijn..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):
Ik gebruik voor mijn schooldocumenten gewoon mijn eigen opslag van de computer. Alle schooldocumenten staan op de harde schijf van mijn computer.
Dit, maar dat is hier maar 100MB. smiley
Verder Dropbox, voornamelijk om schoolbestanden te syncen en shit met mensen te delen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Dit, maar dat is hier maar 100MB. smiley
Verder Dropbox, voornamelijk om schoolbestanden te syncen en shit met mensen te delen.

Ja inderdaad Dropbox om bestanden met elkaar te delen wat net te groot is voor de e-mail. Al hebben wij van school wel 1TB gratis opslag gekregen in Onedrive maar vergeet het telkens over te zetten smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoeveel GB krijg je op dropbox?
Op google drive kwam ik er net achter dat je 15GB hebt en het zit helemaal vol bij mij smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Google Drive/Google Apps for Education/G Suite. Zowel zakelijk, prive als voor mn studie. Werkt heerlijk, zeker i.c.m. Google Docs, Google Sheets e.d.. Met Ubuntu als primary OS is dit een goede vervanger voor de Office-suite.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen