Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Lennard

Domotica

Aanbevolen berichten

Jordy (link):

Ja inderdaad die had ik ook gezien! Gaaf, moet wat gekost hebben kan niet anders.. En enorm veel werk

Ik zat hem ook net te kijken! Super leuk project maar zal inderdaad niet goedkoop zijn haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ik zat hem ook net te kijken! Super leuk project maar zal inderdaad niet goedkoop zijn haha

Ik denk dat zoiets ook altijd moet groeien, net zoals een goed wifi netwerk dat moet groeien... Je bent er klein mee en gaat er steeds meer dingen op aansluiten bij zon systeem.. En daarnaast moet je geluk hebben dat je een huis heb waar je alles vrij gemakkelijk weg kan werken want alles is bedraad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):

Ik denk dat zoiets ook altijd moet groeien, net zoals een goed wifi netwerk dat moet groeien... Je bent er klein mee en gaat er steeds meer dingen op aansluiten bij zon systeem.. En daarnaast moet je geluk hebben dat je een huis heb waar je alles vrij gemakkelijk weg kan werken want alles is bedraad.

Dat huis uit het filmpje was een bouwval dus als je alles vanaf 0 weer moet opbouwen kan je daar ideaal rekening mee houden smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):

Fijn, ons huis heeft helemaal niets. Geen verlaagde plafons oid... Wordt een leuke uitdaging!

Maar, je kan toch ook een applicatie bouwen waarop je alle slimme apparaten koppelt met de APIs van de makers?

Wij gaan in de tuin een geluidsinstallatie aanleggen, ik wil een applicatie gaan ontwikkelen die de lichten (Philips Hue) en de geluidsinstallatie (Raspberry PI met een versterker) kan bedienen kwa muziek en volume en welke zone van de tuin de muziek moet worden afgespeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):

Fijn, ons huis heeft helemaal niets. Geen verlaagde plafons oid... Wordt een leuke uitdaging!

Maar, je kan toch ook een applicatie bouwen waarop je alle slimme apparaten koppelt met de APIs van de makers?

Wij gaan in de tuin een geluidsinstallatie aanleggen, ik wil een applicatie gaan ontwikkelen die de lichten (Philips Hue) en de geluidsinstallatie (Raspberry PI met een versterker) kan bedienen kwa muziek en volume en welke zone van de tuin de muziek moet worden afgespeeld.

Alles is te maken en alles kan ook draadloos maar de kunst is juist om het allemaal onderhoudsvrij te maken. Tenminste met die gedachten werk ik altijd als ik thuis iets doe. Ik weet zeker dat mijn ouders echt niet al die apparaten gaan updaten die verwachten dat het automatisch gaat..

Het is te maken en ik heb zon soort gelijke opstelling wel eens eerder gezien maar dan moet je wel al je basis hebben? Je kan beter een basis nemen in plaats van ieder dingentje die je wil aansturen een ander protocol of basissysteem gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan ik dit toepassen zonder de muur open te breken / lampknoppen eraf te halen. En het zo weer in de oude staat brengen als ik ooit het huis uit ga?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Kan ik dit toepassen zonder de muur open te breken / lampknoppen eraf te halen. En het zo weer in de oude staat brengen als ik ooit het huis uit ga?
Dat hangt er vanaf welk systeem je neemt. Er zijn in ieder geval genoeg draadloze systemen, waaronder een systeem dat met Z-Wave werkt. Je bestuurt het dan met bijvoorbeeld Domoticz (freeware) op een Raspberry Pi. Je kunt er allerlei hardware aan hangen wat je allemaal aan elkaar kunt koppelen en je hoeft geen kabels te trekken. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Dat hangt er vanaf welk systeem je neemt. Er zijn in ieder geval genoeg draadloze systemen, waaronder een systeem dat met Z-Wave werkt. Je bestuurt het dan met bijvoorbeeld Domoticz (freeware) op een Raspberry Pi. Je kunt er allerlei hardware aan hangen wat je allemaal aan elkaar kunt koppelen en je hoeft geen kabels te trekken. smiley

Is zon draadloze domotica dan niet heel eenvoudig te hacken? Of op zn minst te blokkeren (met bv een EMP)?

Op zich maakt dat niet super veel uit voor verlichting natuurlijk, maar daar zou ik me wel zorgen om maken als je het ook voor beveiliging wilt inzetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kitnkiller (link):

Is zon draadloze domotica dan niet heel eenvoudig te hacken? Of op zn minst te blokkeren (met bv een EMP)?

Op zich maakt dat niet super veel uit voor verlichting natuurlijk, maar daar zou ik me wel zorgen om maken als je het ook voor beveiliging wilt inzetten.
Geen flauw idee, ik gebruik het niet voor beveiliging dus dat zal zon vaart niet lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kitnkiller (link):

Het hoeft toch niet perse verbonden te zijn met het internet? Dus dat je verbinding moet maken met je eigen netwerk om erbij te kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):

Het hoeft toch niet perse verbonden te zijn met het internet? Dus dat je verbinding moet maken met je eigen netwerk om erbij te kunnen.

Dan zit je nog steeds met hetzelfde probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft er hier toevallig ervaring met slimme gordijnen en/of een beamer die automatisch op tijd x aangaat en film y afspeelt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen