Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
azdin

Wifi versterken

Aanbevolen berichten

Hi,

Sinds kort ben ik overgestapt van KPN naar Ziggo. Mijn modem voor Ziggo kan alleen in de woonkamer, een andere verdieping, terwijl de modem van KPN nog in mijn slaapkamer kon. Er zit dus tussen beide kamers een verdieping tussen, hetgeen als gevolg heeft dat ik nu in mijn slaapkamer matig wifi bereik heb en het soms zelfs verdwijnt voor een korte periode.
Dit wil ik oplossen, maar er zijn nogal verschillende oplossingen. Ik kan vanuit de modem verschillende ethernet kabels trekken, maar dat is wat te veel gezeik en dan heb ik meerdere kabels nodig en dat schiet niet op. Dan heeft mijn iPhone bijvoorbeeld nog matige Wifi.
Zelf dacht ik aan een Wifi versterker, alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee. Iemand hier wel en zo ja, is dat aan te raden in mijn situatie? Ook heb je verschillende merk ik op het internet, bijvoorbeeld deze: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tp-link-tl-wa850re-wifi-versterker-1240368.html
Als dit ook geen goed idee is ben ik wel benieuwd of er een ander alternatief is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb zelf een kabel naar boven getrokken en daar een acces point neer gezet.

toevoeging op woensdag 29 maart 2017, 21:45:21:
Repeater (dar versta ik onder versterker) moet je niet willen daar word het niet veel beter bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
http://www.vikingdirect.nl/catalog/catalogSku.do?id=5839678&pr=QCB&cm_mmc=Google-_-PLA_GEN_GOOGLE-SHOPPING_all-products-low_-_-all%20products%20low-_-5839678

ik heb zelf iets als deze gehad, haalt niet bijzonder hoge snelheden maar is wel oke. 1tje verbind je met een lankabeltje aan je router, en het andere uiteinde hang je in de kamer waar je wifi wilt. Ik raad je wel aan om via je je pc een lan kabeltje naar die in je kamer te zetten want via me pc kon ik die wifi niet vinden/connecten. Telefoon e.d. was gewoon dikke prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wifi versterker heeft als groot nadeel dat de snelheden langzaam zijn.
Wat ik thuis heb is deze powerline set, geen kabels trekken dus geen gezeik daarmee.

Binnen 2 minuten ingesteld en verder geen omkijken meer naar smiley
De powerline behoudt dezelfde snelheden als de router beneden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Ik heb zelf een kabel naar boven getrokken en daar een acces point neer gezet.

toevoeging op woensdag 29 maart 2017, 21:45:21:
Repeater (dar versta ik onder versterker) moet je niet willen daar word het niet veel beter bij.

Een access point is mij iets te duur eerlijk gezegd. Snelheid vind ik op zich niet zo heel belangrijk (het is sowieso een relatief traag pakket met ongeveer 25 mbps download), als ik maar goed bereik heb. Dat is nu een beetje het probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wifi extenders ben ik persoonlijk geen fan van. Een vriend van me heeft er 1, maar die is niet bepaald stabiel. Eens in de week moet ie m opnieuw opstarten en eens in de maand / 2 maanden is dat ding al zn instellingen kwijt en moet je m helemaal opnieuw instellen.

Je kunt in principe een oude router pakken en die als access point instellen, dan hoef je er zelf geen te kopen. Al heb je bij de Media Markt ook deze router van Asus die nog geen 30 euro kost.
In principe is het dan niet meer dan inloggen op een router, m in bridge / access point modus zetten en dan een kabel op een van de Ethernet poorten aansluiten (dus niet de WAN poort) en je hebt ook een access point. Vereist dan wel een kabel vanaf je bestaande modem/router, maar dat is er dan wel maar 1.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Een access point is mij iets te duur eerlijk gezegd. Snelheid vind ik op zich niet zo heel belangrijk (het is sowieso een relatief traag pakket met ongeveer 25 mbps download), als ik maar goed bereik heb. Dat is nu een beetje het probleem.

Maar van een repeater kun je verder van je router af signaal ontvangen. Maar vermoedelijk als je boven die een plaatst vangt die een heel zwak signaal op (dat geef je aan) en stuurd die vervolgens een nog zwakker signaal weer uit.

Lijkt me maar in weinig gevallen de goede oplossing

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gebruik inderdaad access-points. Repeaters zijn zeer onbetrouwbaar (in de meeste gevallen) en stukken trager.

Voordelen repeater
- Goedkoop
- Snel te installeren

Nadelen repeater
- Onbetrouwbaar
- Langzamer internet

Voordelen access-point
- Goedkoop (kan goedkope router zijn)
- Betrouwbaar
- Zelfde internet snelheid (als router het aankan)

Nadelen access-point
- Je moet een internet kabel aanleggen
- Vereist enige kennis van routers/de werking ervan

Ik hoop dat je een keuze kan maken :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is inderdaad het probleem met zon access-point, ik moet dan een kabel leggen tussen de verdiepingen en dat is niet echt mogelijk. Het is sowieso niet mijn huis, vandaar ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kabeltje trekken kan toch wel? Een gat kun je maken, en als je echt niet kan boren zou het eventueel nog via het raam kunnen. Heb ik wel vaker gezien bij mensen (moer je alleen een dikkere weer bestendige kabel hebben).

Maar een repeater raad ik je in 99% van alle gevallen af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Kabeltje trekken kan toch wel? Een gat kun je maken, en als je echt niet kan boren zou het eventueel nog via het raam kunnen. Heb ik wel vaker gezien bij mensen (moer je alleen een dikkere weer bestendige kabel hebben).

Maar een repeater raad ik je in 99% van alle gevallen af.
Nee, helaas. Geen toestemming voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Heb je nu een zwak signaal of een helemaal geen signaal boven?

Zwak. Valt soms zelfs even weg op mijn iPhone.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):
Dat is inderdaad het probleem met zon access-point, ik moet dan een kabel leggen tussen de verdiepingen en dat is niet echt mogelijk. Het is sowieso niet mijn huis, vandaar ook.

Luuko (link):
Wifi versterker heeft als groot nadeel dat de snelheden langzaam zijn.
Wat ik thuis heb is deze powerline set, geen kabels trekken dus geen gezeik daarmee.

Binnen 2 minuten ingesteld en verder geen omkijken meer naar smiley
De powerline behoudt dezelfde snelheden als de router beneden

toevoeging op donderdag 30 maart 2017, 19:02:00:
Powerline maakt gebruik van het stroomnet in je huis.
Dus plug&play smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):

toevoeging op donderdag 30 maart 2017, 19:02:00:
Powerline maakt gebruik van het stroomnet in je huis.
Dus plug&play smiley

Ja zag ik al inderdaad, maar ook relatief duur. Zal eerst zon versterker proberen en anders wordt dit wel plan B.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik gebruik thuis een powerline adapter om stabiel internet achterin de tuin te hebben. Ik heb wel wat snelheidsverlies (van 150Mbps naar 35Mbps) maar het is echt stabiel, en nog altijd snel genoeg om fatsoenlijk te kunnen netflixen, spotifyen, etc.

Ik heb geen tv-aansluiting achterin de tuin, dus wilde stabiel internet om met de horizon go app naar mijn apple tv te streamen zodat ik toch tv kan kijken smiley!! en dat werkt gelukkig als een zonnetje smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):

Ja zag ik al inderdaad, maar ook relatief duur. Zal eerst zon versterker proberen en anders wordt dit wel plan B.

Je bent goedkoper uit als je in een keer zon powerline koopt dan eerst een repeater kopen die niet werkt en dan de powerline.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):

Je bent goedkoper uit als je in een keer zon powerline koopt dan eerst een repeater kopen die niet werkt en dan de powerline.

Kan ik gewoon terugbrengen binnen een termijn dus dat zal het probleem niet echt zijn.

Goed, dat ding heb ik inmiddels gekocht. Wat ik inderdaad merk is dat de snelheid wat lager is, maar dat is logisch. Het schommelt sowieso wel merk ik, vandaar die onbetrouwbaarheid. Sowieso is mijn internet absoluut niet de snelste maar genoeg om mijn dagelijkse dingen te doen. Ik merk ook dat als ik een ethernetkabel stop in mijn wifi versterker, ik bijna de normale snelheid pak. Qua signaal is het in ieder geval nu wel sterk in mijn kamer, het valt niet meer weg.

Ik ga het in ieder geval de komende dagen nog aankijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen