Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
kjeld

Het speciaalbieren topique :D

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

In het Offtopic-topic heb ik met enige regelmaat lekkere biertjes voorbij zien komen, dus leek het me wel verstandig om deze lekkere biertjes te centraliseren in een dedicated topique!

Ik zal beginnen met mijn meest recente aanwinst. Mijn vriendin had laatst voor mij een pakket speciaalbieren bij de Lidl gekocht, met daarin de volgende bieren:

Plaatje

Daarvan heb ik gisteren de meest linkse opgedronken, en ik vond deze erg lekker smiley

Overigens kun je via Untappd makkelijk bijhouden welke biertjes je al hebt gedronken, en wat je daarvan vond. De fervente bierdrinkers kunnen mij daar toevoegen onder de naam kjeldlarmit smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik houd van speciaal bier.

Maar meestal is het zo duur vergeleken met normaal bier....

Westmal is denk m´´´´´´´"n favoriet trouwens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Ik houd van speciaal bier.

Maar meestal is het zo duur vergeleken met normaal bier....

Westmal is denk m´´´´´´´"n favoriet trouwens.

Ik heb altijd blauwe Chimay koud staan, betaal meestal rond de 35~40 euro voor een krat. Verder bij de plaatselijke Jumbo regelmatig lekkere biertjes in de aanbieding.

LaChouffe, Karmeliet, Duvel, etc. zijn ook wel biertjes die ik kan appreciëren, maar ook Hertog Jan Grand Prestige bijvoorbeeld. Westmalle is ook wel te doen inderdaad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kjeld (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ik heb altijd blauwe Chimay koud staan, betaal meestal rond de 35~40 euro voor een krat. Verder bij de plaatselijke Jumbo regelmatig lekkere biertjes in de aanbieding.

LaChouffe, Karmeliet, Duvel, etc. zijn ook wel biertjes die ik kan appreciëren, maar ook Hertog Jan Grand Prestige bijvoorbeeld. Westmalle is ook wel te doen inderdaad.

Ik drink thuis echt amper dus thuis heb ik nooit zoveel staan. Alleen wat ik op verjaardagen enzo krijg.

Maar op het terras drink ik meestal als ik alcohol drink speciaal bier smiley

Behalve als het 30+ is dan drink ik desperados (wat in principe ook een speciaal biertje is, alleen niet helemaal)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kjeld (link):
Hallo allemaal!

In het Offtopic-topic heb ik met enige regelmaat lekkere biertjes voorbij zien komen, dus leek het me wel verstandig om deze lekkere biertjes te centraliseren in een dedicated topique!

Ik zal beginnen met mijn meest recente aanwinst. Mijn vriendin had laatst voor mij een pakket speciaalbieren bij de Lidl gekocht, met daarin de volgende bieren:

Klik om afbeelding tonen

Daarvan heb ik gisteren de meest linkse opgedronken, en ik vond deze erg lekker smiley

Overigens kun je via Untappd makkelijk bijhouden welke biertjes je al hebt gedronken, en wat je daarvan vond. De fervente bierdrinkers kunnen mij daar toevoegen onder de naam kjeldlarmit smiley

Van die linkse heb ik laatst zon mega 1.5 liter fles op smiley echt lekker ja!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Super dit topic! Een speciaalbiertje zo nu en dan is zeker lekker en je kunt er wat meer van genieten dan een pilsje dat je zo weg slikt.

Untappd ben ik de laatste tijd niet echt meer actief op geweest, maar heb m gelijk weer even geupdatet met mijn laatste biertje van gisteren. Dat was een Waterloo Triple blond bier. Echt aan lekker bier. smiley
Klik om de spoiler te openen (Sfeerpic)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):
Super dit topic! Een speciaalbiertje zo nu en dan is zeker lekker en je kunt er wat meer van genieten dan een pilsje dat je zo weg slikt.

Untappd ben ik de laatste tijd niet echt meer actief op geweest, maar heb m gelijk weer even geupdatet met mijn laatste biertje van gisteren. Dat was een Waterloo Triple blond bier. Echt aan lekker bier. smiley
Klik om de spoiler te openen (Sfeerpic)

Zullen we morgen ook eens wat speciaalbier gaan proberen smileysmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):

Zullen we morgen ook eens wat speciaalbier gaan proberen smileysmiley

Ja, lijkt me een geschikt plan. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Net nog even een Brand Lentebock achterover getikt na het squashen. Beetje in het lentegevoel komen. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):
Deze had ik laatst trouwens, lekker biertje smiley (voor een klote prijs)

Klik om afbeelding tonen

Ook bij de SintSixtus Abdij gehaald? smiley Hier is iedereen altijd heel erg te spreken over Westvleteren, maar heb de blond, 8 en 12 geprobeerd maar vond het echt niet zo speciaal.. zoveel bieren die veel lekkerder zijn!

Gisteren heb ik de Gulden Draak 9000 Quadruple op, ook erg lekker!

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ohhh.... wilde een foto maken van wat ik heb staan, maar telefoon was leeg.
Toen heb ik hem in de oplader gelegd en vergeten....

smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij het zien van dit topic komt mijn patriottisme helemaal boven! smiley
Op nummer 1 staat bij mij steevast Chimay blauw, topbiertje dat. Westvleteren 12 vind ik wel lekker, maar helaas wat overroepen ook door beperkt aanbod.

Ook wel handig: in Gent, waar ik studeer, hebben ze 250 bieren, waarvan iets van 50 recht van de tap. Ben er iedere week wel eens te vinden smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouter (link):
Bij het zien van dit topic komt mijn patriottisme helemaal boven! smiley
Op nummer 1 staat bij mij steevast Chimay blauw, topbiertje dat. Westvleteren 12 vind ik wel lekker, maar helaas wat overroepen ook door beperkt aanbod.

Ook wel handig: in Gent, waar ik studeer, hebben ze 250 bieren, waarvan iets van 50 recht van de tap. Ben er iedere week wel eens te vinden smiley

Chimay Blauw <3

Laatst was ik in t Taphuys in Tilburg. Daar hebben ze ook erg veel bieren van de tap, en betaal je per centiliter smiley

Sowieso ook erg mooi van binnen:

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kjeld (link):

Chimay Blauw <3

Laatst was ik in t Taphuys in Tilburg. Daar hebben ze ook erg veel bieren van de tap, en betaal je per centiliter smiley

Sowieso ook erg mooi van binnen:

Klik om afbeelding tonen

Betalen per centiliter, geniaal als je verschillende bieren wil proeven! Als ik dat wil doen ben ik gegarandeerd zat smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Afgelopen weekend was als volgt:

Vrijdagavond heb ik deze Piraat op:
Plaatje

Zaterdag heel veel gewone biertjes (boerenovertrek van een kameraad van me).

En gisteren begon ik met de Bornem Dubbel:
Plaatje

Daarna volgde de Bornem Tripel:
Plaatje

En ik sloot de avond af met de Piraat Tripel Hop:
Plaatje

Al met al een goed weekend, met lekkere biertjes smiley Nu moet ik mijn voorraad weer een beetje aanvullen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Afgelopen weekend weer een paar lekkere biertjes gehad smiley (niet zoveel, heb ook heerlijke rode wijnen gedronken smiley)

Ik heb 2x deze gedronken, een biertje uit het dorp waar ik ben opgegroeid (Reusel). Dn Korenschoof van microbrouwerij De Vergulde Pul.
Plaatje

Gisteren heb ik deze nog gedronken, [urlhttps://untappd.com/user/Kjeldlarmit/checkin/441676254]Witte Donder[/url] van 100 Watt Stadsbrouwerij Eindhoven. Best lekker, maar erg bittere afdronk.

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kjeld (link):
Afgelopen weekend weer een paar lekkere biertjes gehad smiley (niet zoveel, heb ook heerlijke rode wijnen gedronken smiley)

Ik heb 2x deze gedronken, een biertje uit het dorp waar ik ben opgegroeid (Reusel). Dn Korenschoof van microbrouwerij De Vergulde Pul.
Klik om afbeelding tonen

Gisteren heb ik deze nog gedronken, [urlhttps://untappd.com/user/Kjeldlarmit/checkin/441676254]Witte Donder[/url] van 100 Watt Stadsbrouwerij Eindhoven. Best lekker, maar erg bittere afdronk.

Klik om afbeelding tonen

Die stadsbrouwerij zit hier bij mij om de hoek, ziet er altijd erg chill uit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Anne (link):

Die stadsbrouwerij zit hier bij mij om de hoek, ziet er altijd erg chill uit!

Ooh cool! Kom zelf wel enigszins uit de buurt van Eindhoven, maar heb deze bieren ooit gekregen.

Gisteren deze Lumunus gedronken, ook van stadsbrouwerij Eindhoven, lekker biertje wel, beter dan de Witte Donder als je het mij vraagt:

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen