Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Pim

Macbook met dropbox gekoppeld

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mijn macbook gekoppeld met Dropbox.

Dropbox heeft 1 TB schijfruimte
Macbook heeft 256GB schijfruimte

Ik neem aan dat als ik iets op de Dropbox schijf zet dat dit dan niet van mijn normale macbook schijf af gaat qua geheugen?

Kan iemand mij hier misschien meer over vertellen?

Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij synchroniseert Dropbox de bestanden met jouw computer en zorgt dat die ook offline beschikbaar zijn op jouw mac, dus dat ze fysiek ook op jouw computer staan.

Is meestal zo iig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als hij synchroniseert zal er een mapje op jou macbook staan met dezelfde bestanden als op je dropbox. Dus als je iets in die map plaatst zal het ook op je dropbox komen, en als je iets op dropbox zet zal het ook in die map komen, en dus ook op je fysieke schijf. En dat kost inderdaad dus schijfruimte.

Wat ook mogelijk is, is dat je dropbox kunt weergeven in de verkenner (Geen idee hoe dat van macbook heet, maar je weet vast wat ik bedoel) en als je dan iets in de dropbox zet zal dit geen schijfruimte kosten.

Hangt er dus een beetje vanaf hoe je het ingesteld hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thom (link):
Volgens mij synchroniseert Dropbox de bestanden met jouw computer en zorgt dat die ook offline beschikbaar zijn op jouw mac, dus dat ze fysiek ook op jouw computer staan.

Is meestal zo iig.

Dit klopt. Dropbox werkt zowel online als offline. Wanneer jij geen internet hebt, blijven de bestanden aanwezig op je computer en dit betekent dat het ook schijfruimte in neemt.

Wat je zou kunnen doen om dit te voorkomen: Dropbox niet op je computer zetten en alleen vanaf de online interface werken, maar dit brengt wel obstakels mee natuurlijk (steeds inloggen en niet makkelijk bereikbaar).

Zoals je in mijn Dropbox ziet, neemt het gewoon schuifruimte in. Het verbaasde me wel hoe weinig.. (5 jaar school in 1 map)

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordyt (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Dit klopt. Dropbox werkt zowel online als offline. Wanneer jij geen internet hebt, blijven de bestanden aanwezig op je computer en dit betekent dat het ook schijfruimte in neemt.

Wat je zou kunnen doen om dit te voorkomen: Dropbox niet op je computer zetten en alleen vanaf de online interface werken, maar dit brengt wel obstakels mee natuurlijk (steeds inloggen en niet makkelijk bereikbaar).

Zoals je in mijn Dropbox ziet, neemt het gewoon schuifruimte in. Het verbaasde me wel hoe weinig.. (5 jaar school in 1 map)

Klik om afbeelding tonen

Hmm oke, heb ik nu inderdaad vaker gelezen.
Nu is het zo dat je blijkbaar ook bepaalde mappen kunt uitzetten voor synchronisatie .. Alleen zeggen ze overal dat je bij Dropbox in de Finder op preferences moet klikken... maar dit kan ik nergens vinden?
Weet iemand hier het antwoord op..?!

Update: heb het inmiddels gevonden, maar krijg bij het deselecteren van mappen om niet te synchroniseren deze foutmelding:
Bijwerken niet mogelijk.
Je voorkeuren voor selectieve synchronisatie kunnen niet door Dropbox worden bijgewerkt.

Als ik meer informatie opvraag begint hij over schijfruimte, maar ik deselecteer toch juist? Dan zou er toch ruimte vrij moeten komen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pim (link):

Hmm oke, heb ik nu inderdaad vaker gelezen.
Nu is het zo dat je blijkbaar ook bepaalde mappen kunt uitzetten voor synchronisatie .. Alleen zeggen ze overal dat je bij Dropbox in de Finder op preferences moet klikken... maar dit kan ik nergens vinden?
Weet iemand hier het antwoord op..?!

Update: heb het inmiddels gevonden, maar krijg bij het deselecteren van mappen om niet te synchroniseren deze foutmelding:
Bijwerken niet mogelijk.
Je voorkeuren voor selectieve synchronisatie kunnen niet door Dropbox worden bijgewerkt.

Als ik meer informatie opvraag begint hij over schijfruimte, maar ik deselecteer toch juist? Dan zou er toch ruimte vrij moeten komen..

Als je niet bijwerkt, kun je ook nooit bij je nieuwe bestanden komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordyt (link):

Als je niet bijwerkt, kun je ook nooit bij je nieuwe bestanden komen.

Klopt, maar ik heb ook mijn verzameling films en muziek (zn 380GB) op Dropbox staan.. Dus dat is niet noodzakelijk om te synchroniseren smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pim (link):

Klopt, maar ik heb ook mijn verzameling films en muziek (zn 380GB) op Dropbox staan.. Dus dat is niet noodzakelijk om te synchroniseren smiley

https://www.watisdropbox.nl/hoe-werkt-het/hoe-download-ik-niet-alle-mappen-van-dropbox-naar-mijn-computer/

Dit werkt hier wel. Wellicht doet dat wat jij wilt (mits je dat in je vorige bericht niet al bedoelde)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen