Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
jordy

Welke bank?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken om over te stappen naar een andere bank, op dit moment ben ik bij Rabobank maar heb ik nooit echt het idee gehad dat de service goed is. Passen drie keer kapot gehad dan weer een storing enzovoort dus ik heb besloten om over te stappen naar een andere bank.

Nergens is het perfect dat besef ik heel goed. Ik hoor zelf goede ervaringen over abn Amro en daar wil ik ook graag naar toe.

Mijn vraag is bij welke bank zitten jullie en hoe bevalt deze? Heb je goede punten of juist wat mindere punten bij je bank?

Zet het hier neer!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rabobank, bevalt me prima, service is hier in de buurt prima, passen doen het al jaren goed en heb een paar jaar terug gratis nog een nieuwe aangevraagd wat ook geen probleem was. smiley

Toen een keer ING aangevraagd omdat het kon, maar toen ik voor de vijfde keer langs moest komen bij zon ING punt om voor de zoveelste keer mezelf te identificeren om een rekening te openen was ik het beu en heb ik m weer opgezet. Nu dus nog steeds bij de Rabobank, naar volle tevredenheid. smiley

Oja, en spaarrekening bij de Leaseplanbank, al haalt dat nu ook niets meer uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rabobank ook, zowel privé als zakelijk. Prima service, gewoon mensen uit het dorp welke je helpen dus ons kent ons. Zelfde als Lennard, al diverse malen nieuwe pas gekregen ivm versleten, gewoon gratis nieuwe verstrekt.

Zelf veel kunnen regelen via de Rabo bankieren app is ook wel relaxt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb hoe dat bij andere banken geregeld is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ING, jaren al gehad en ook nooit problemen mee gehad.
Voor de rentes hoef je het toch niet meer uit te zoeken bij banken want spaarrente heb je nauwelijks meer ergens smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien goed om erbij te vertellen, bij ons is het servicepunt in het dorp gesloten. Er zit hooguit nog 1,5 man daar op kantoor waar je vragen kan stellen maar is vaak heel druk.

Bij Rabobank heb ik drie keer gehad achter elkaar dat de passen niet werkte, blijkbaar maakte ik in die maand veel gebruik van automaten waardoor de pas kan slijten is mij toen verteld.

De app is wel uitgebreid maar meer dan mijn saldo kijken doe ik toch niet. En nee voor de rente hoef je het op dit moment niet te doen maar daarbij komt wel kijken dat Rabobank per maand iets duurder is als ABN.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ook rabobank, zou niet weten waarom ik zou overstappen. Internet bankieren werkt 98% van de tijd, als je pas kapot is heb je zo een nieuwe aangevraagd, vriendelijke medewerkers in een van de vele filialen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):
daarbij komt wel kijken dat Rabobank per maand iets duurder is als ABN.

Ben je geen student meer? Ik bankier gewoon gratis, op mn zakelijke rekening en creditcard na dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ben je geen student meer? Ik bankier gewoon gratis, op mn zakelijke rekening en creditcard na dan.

Jawel nog wel student maar dat is hooguit een jaar waarschijnlijk.
Zijn er dan andere tarieven? Ik had geïnformeerd maar dat volgens mij niet zo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):

Jawel nog wel student maar dat is hooguit een jaar waarschijnlijk.
Zijn er dan andere tarieven? Ik had geïnformeerd maar dat volgens mij niet zo?
https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/betaalpakketten/rabo-studentenpakket/?intcamp=pa-betalen-studentenpakket&inttype=tegel-rabo.studentenpakket&intsource=particulieren.betalen.betaalpakketten
Gratis smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Bij rabobank enzo heb je toch van die onhandige readers?
Dat vind ik namelijk een voordeel aan ING dat het gewoon op een normale manier werkt zonder reader.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nick (link):
Dat vind ik namelijk een voordeel aan ING dat het gewoon op een normale manier werkt zonder reader.
Klopt ja, maar je kunt ook gewoon via de app betalen, daar heb je geen reader voor nodig (tot een bedrag wat je zelf kunt kiezen).

In de praktijk gebruik ik dat ding voor mn privérekening dus nauwelijks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Klopt ja, maar je kunt ook gewoon via de app betalen, daar heb je geen reader voor nodig (tot een bedrag wat je zelf kunt kiezen).

In de praktijk gebruik ik dat ding voor mn privérekening dus nauwelijks.

Hmm dat is wel veranderd dan smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nick (link):

Hmm dat is wel veranderd dan smiley
Ja klopt, is nog niet zo lang zijn. Het was irritant inderdaad, maar nu onderteken je gewoon met de inlogcode van je app. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit al een tijdje bij zowel KNAB als RABO. Knab bevalt mij echt super. Je hebt een eigen financieel dashboard waar je al je bezittingen en schulden kan bijhouden. Je rekeningen worden er automatisch bij gezet en dat geeft een mooi beeld van je vermogen. Tevens is de helpdesk super snel en werkt de app beter dan RABO. De rente is er op dit moment ook nog hoger dan de andere banken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/betaalpakketten/rabo-studentenpakket/?intcamp=pa-betalen-studentenpakket&inttype=tegel-rabo.studentenpakket&intsource=particulieren.betalen.betaalpakketten
Gratis smiley

Ooh klopt ik zie het! Wist ik eerst niet, zoiets heeft ABN dus ook.
Alleen weet ik niet hoe lang ik nog student ben dus moet dan toch de prijzen vergelijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zit al mijn hele leven bij Rabobank, nooit problemen gehad. Alles wordt snel en goed geregeld hier in onze dorp. Mocht ik echt problemen hebben kan ik zo intern bij het hoofd regiokantoor terecht omdat ik interne connecties heb (Is ook wel een voordeel moet ik zeggen smiley).

App gebruik ik eigenlijk alleen voor saldo controleren, verder gebruik ik altijd gewoon internetbankieren via de computer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als particulier maakt het niet echt uit waar je je rekening opent, de verschillen zijn toch niet zo groot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nick (link):

Klopt ja. ING heeft sinds een tijdje dat je zon QR code moet scannen en dat je dan je app code invoert en het werkt echt zo fucking tof.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Klopt ja. ING heeft sinds een tijdje dat je zon QR code moet scannen en dat je dan je app code invoert en het werkt echt zo fucking tof.

En je kunt iDeal linkjes naar elkaar sturen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen