Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
jordy

Welke auto heb jij?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ook voor mij is de tijd gekomen en mag een nieuwe auto gaan uitzoeken. Mijn eerste waggie! Huhuh.

Nu was mijn vraag wat voor auto rijd je? Ben je hier tevreden over en zijn de kosten redelijk te overzien? Ik ben namelijk niet echt opzoek naar een auto waarbij je veel wegenbelasting moet betalen..

Ik ben nog puur aan het oriënteren dus ik hoor het graag smiley

Alvast bedankt.

Groet Jordy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik heb eerst een Fiat Punto uit 2004 gehad, die had echt heel veel problemen terwijl die goed onderhouden was. Dus ik zou niet voor een Fiat kijken.

Ik heb nu een Toyota Prius uit 2008, de buitenkant is niet mooi maar van binnen is het de meest luxe editie die er is, dus dat is echt heel chill. Ik heb hem overgekocht van mijn pa toen hij een nieuwe auto ging nemen. De Prius is zuinig maar helaas is de wegenbelasting wel redelijk duur omdat het een zware wagen is.

Dus samengevat, de Punto was vrij goedkoop in wegenbelasting maar duur in onderhoud en de Prius is weer duur in wegenbelasting en goedkoop in onderhoud. Heb nog nooit mankementen gehad met de Prius en hij heeft al ruim 240K km op de teller staan, en zon Prius gaat meestal 350k tot 400k mee. Dus echt mooie wagens qua techniek dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb eerst een Renault megane van 2001 gehad. Niet echt duur in de wegenbelasting en verzekering maar dat ding mankeerde altijd wat.

Plaatje

Nu heb ik een VW Jetta van 2008. Redelijk qua wegenbelasting en verzekering, maar hij is snel en heb er nog niks mee gehad. (Ik heb m ook pas 9 maanden, maar de eerste apk zonder problemen?)

Plaatje
photo upload

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik rij diesel, dus sowieso een stuk duurder in wegenbelasting.

Plaatje

Plaatje

Fiat Punto MY2012 uit 2012.

Wel de meeste luxe uitvoering, met panoramadak, sier-uitlaakstuk, spoiler, sideskirts e.d.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fiat Grande Punto uit 2008.

€33 wegenbelasting en €48 WA verzekering per maand. Heb ongeveer 10k kilometer gereden sinds ik heb hem en hij rijdt nog steeds prima.

Als je in Brabant of Zeeland woont wil ik je aanraden eens bij zlm verzekeringen te kijken, scheelt vaak erg veel in prijs vergeleken met andere verzekeraars!

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedankt voor alle reacties!

Fiat Grande Punto is inderdaad een goedkope auto in wegenbelasting en schrijven meestal nauwelijks meer af. Wat me opviel als ik kijk op de website is dat het toch aardig wat luxe biedt. Auto met airco is zowiezo wel fijn.

Rijd die ook een beetje zuinig?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik rijd een Volkswagen Golf 1.6 uit 1999, nu met 212.000 km op de klok en heb m zelf 1,5 jaar. Hij heeft me nog nooit laten staan, het is echt een betrouwbare auto. Dit is nog de ongeblazen 8-klepper, maar qua vermogen prima met 100 pk. Bovendien is het één van de beste blokken qua betrouwbaarheid, van hoge kilometerstand hoef je niet te schrikken. Ik rijd gemiddeld 1 op 14.

Naast de betrouwbaarheid is comfort en carrosseriebescherming ook belangrijk. Ik vind persoonlijk de stoelen in een Volkswagen (en menig andere Duitse auto) de betere. Ze zijn stevig, voldoende steun in de rug en benen en bovendien lang; geschikt voor Europeanen. Dit in tegenstelling tot de Franse zachte stoelen waar je na een halfuur stijf uit komt.. Ook zijn Duitse autos vaak beter beschermd tegen corrosie. Een belangrijk punt natuurlijk, het is een duur geintje als je op een gegeven moment je dorpels ieder jaar moet lassen. Nog los van dat het er natuurlijk ontzettend pauper uitziet met van die roestbobbels onder je lak. De Duitse lakken zijn ook hard en krasbestendiger.

Voordat je een auto koopt, maak vooral proefritten in diverse merken zodat je een goed vergelijk voor jezelf kunt maken. Een Fiat vind ik persoonlijk niets. De zijn veel te zacht, het sturen is gevoelloos en van de elektronica maken ze een potje. Mijn mening is overigens gebaseerd op vele ritten in verschillende autos (bijbaantje bij de leasemaatschappij). Het prettigst zit ik nog altijd in een Volkswagen, Audi, Skoda of Seat en het zijn over het algemeen degelijke autos (met uitzondering van de T(F)SI motoren van tien jaar terug..). Mocht je dus wel overwegen een Fiat te kopen, doe minstens een proefritje in een andere auto (zoals zon mooie VW) om het rijden te kunnen vergelijken.

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Jurgen (link):
Ik rijd een Volkswagen Golf 1.6 uit 1999, nu met 212.000 km op de klok en heb m zelf 1,5 jaar. Hij heeft me nog nooit laten staan, het is echt een betrouwbare auto. Dit is nog de ongeblazen 8-klepper, maar qua vermogen prima met 100 pk. Bovendien is het één van de beste blokken qua betrouwbaarheid, van hoge kilometerstand hoef je niet te schrikken. Ik rijd gemiddeld 1 op 14.

Naast de betrouwbaarheid is comfort en carrosseriebescherming ook belangrijk. Ik vind persoonlijk de stoelen in een Volkswagen (en menig andere Duitse auto) de betere. Ze zijn stevig, voldoende steun in de rug en benen en bovendien lang; geschikt voor Europeanen. Dit in tegenstelling tot de Franse zachte stoelen waar je na een halfuur stijf uit komt.. Ook zijn Duitse autos vaak beter beschermd tegen corrosie. Een belangrijk punt natuurlijk, het is een duur geintje als je op een gegeven moment je dorpels ieder jaar moet lassen. Nog los van dat het er natuurlijk ontzettend pauper uitziet met van die roestbobbels onder je lak. De Duitse lakken zijn ook hard en krasbestendiger.

Voordat je een auto koopt, maak vooral proefritten in diverse merken zodat je een goed vergelijk voor jezelf kunt maken. Een Fiat vind ik persoonlijk niets. De zijn veel te zacht, het sturen is gevoelloos en van de elektronica maken ze een potje. Mijn mening is overigens gebaseerd op vele ritten in verschillende autos (bijbaantje bij de leasemaatschappij). Het prettigst zit ik nog altijd in een Volkswagen, Audi, Skoda of Seat en het zijn over het algemeen degelijke autos (met uitzondering van de T(F)SI motoren van tien jaar terug..). Mocht je dus wel overwegen een Fiat te kopen, doe minstens een proefritje in een andere auto (zoals zon mooie VW) om het rijden te kunnen vergelijken.

Klik om afbeelding tonen

Die oude Punto van mij vond ik niet verkeerd rijden. De elektronica was wel echt het probleem, dat hebben ze nooit goed kunnen doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):
Hallo allemaal,

Ook voor mij is de tijd gekomen en mag een nieuwe auto gaan uitzoeken. Mijn eerste waggie! Huhuh.

Nu was mijn vraag wat voor auto rijd je? Ben je hier tevreden over en zijn de kosten redelijk te overzien? Ik ben namelijk niet echt opzoek naar een auto waarbij je veel wegenbelasting moet betalen..

Ik ben nog puur aan het oriënteren dus ik hoor het graag smiley

Alvast bedankt.

Groet Jordy

Gisteren een Toyota Auris gekocht uit 2009.

Volgende week vrijdag ga ik hem ophalen... Ben benieuwd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Gisteren een Toyota Auris gekocht uit 2009.

Volgende week vrijdag ga ik hem ophalen... Ben benieuwd!

Daar heb ik mee gerijlest. Prima auto!

Fotos en voor hoeveel heb je hem gekocht? Ze hebben behoorlijk wat luxe aan boord namelijk.

toevoeging op zaterdag 24 juni 2017, 10:59:26:
Jurgen (link):

Klik om afbeelding tonen

Bedankt voor je reactie!

Uhm ja ik ben eigenlijk niet echt merk gebonden en wil zeker testritjes maken.

Een volkwagen heeft alleen maar een golf in dat segment, ik heb tot nu toe nog niks anders gezien wat redelijk betaalbaar is tussen de 0 en 5000.

Het scheelt dat ik niet zo lang ben en overal wel uit de voeten kan maar je hebt inderdaad gelijk. Had ik nog niet zo goed over nagedacht.

Van een Audi welke zou je dan adviseren? Een A3?
Ik kan namelijk niet echt een Audi vinden met lage kosten in de maand? Wegenbelasting 60 p/m. Dat is iets anders als 30 of 40 p/m.

Ik let heel erg op de kosten (probeer daarnaast wel iets te kopen waar kwaliteit in zit en hopelijk lang mee gaat). Heb hem namelijk nodig voor om op mijn werk te komen. (kwartier reizen)

toevoeging op zaterdag 24 juni 2017, 11:03:06:
Ik heb er verder ook geen haast mee ofzo want het kan van mij ook nog wel 4 maanden duren voordat ik iets koop..

---
https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-auris-1-6-16v-sol-business-benzine-grijs-7060524e-0915-1876-e053-e250040aa51e?cldtidx=2

Zoiets ben ik eigenlijk naar opzoek.
Niet de auto zelf maar lekker veel opties (altijd meegenomen), leuke prijs en goed onderhouden. Vooral de prijs in tegenstelling tot de opties vindt ik echt netjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Zit wel veel kilometers op, zou ik persoonlijk niet doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Opzich maakt het me niet of dat er veel kilometers erop zetten.

Iemand in mijn familie is auto/schademonteur als ik die lig aankijk kan hij klein onderhoud doen. Daar koop je een auto natuurlijk niet voor maar mocht er iets defect gaan.

Ik ga zowiezo niet voor deze advertentie, heb geen haast dus wil me eerst goed verdiepen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Nee maar als je voor 5000 euro een auto gaat kopen met 180k km op de teller dan ga je vragen om problemen. Uiteindelijk het onderhoud wat erbij komt kijken en de gebreken die komen bij een hoge km stand is niet tof.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Nick (link):
Nee maar als je voor 5000 euro een auto gaat kopen met 180k km op de teller dan ga je vragen om problemen. Uiteindelijk het onderhoud wat erbij komt kijken en de gebreken die komen bij een hoge km stand is niet tof.

Ik heb meer kilometers op de teller en ik heb nergens last van smiley... Is dat niet afhankelijk van hoe de auto onderhouden is?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Sevvlor (link):

Ik heb meer kilometers op de teller en ik heb nergens last van smiley... Is dat niet afhankelijk van hoe de auto onderhouden is?!

De meeste goedkopere autos gaan echt wel richting de 200k problemen maken toch?
Komen dan steeds kleine dingetjes naar voren en uiteindelijk kost dat bij elkaar een hoop.

Wij hadden bijvoorbeeld vroeger een Opel Vectra, altijd goed onderhouden bij de dealer en bij 200k ging die meer olie verbruiken. Dat neigt naar een dure reparatie als dat doorging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mha weet ik niet wat je zegt hoor..
Als hij goed onderhouden is en wat terug te zien is aan de onderhoudshistorie?

Mijn moeder heeft altijd autos gereden met een hoge kilometerstand, een keer pech gehad dat die diesel lekte maar voor de rest is het altijd goed gegaan.

Ik denk dat je er ook gewoon geluk ermee moet hebben en puur op gezond verstand afgaan. Duur onderhoud kan altijd voorkomen en daar moet je ook voor reserveren mocht dat nodig zijn.

Het is en blijft altijd een gok die je neemt bij het kopen van een auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Nick (link):

De meeste goedkopere autos gaan echt wel richting de 200k problemen maken toch?
Komen dan steeds kleine dingetjes naar voren en uiteindelijk kost dat bij elkaar een hoop.

Wij hadden bijvoorbeeld vroeger een Opel Vectra, altijd goed onderhouden bij de dealer en bij 200k ging die meer olie verbruiken. Dat neigt naar een dure reparatie als dat doorging.

Ik zit over de 200k en er is een keer een probleem geweest met een koppakking en dat is alles x). Het is echt een kwestie van onderhoud.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Sevvlor (link):

Ik zit over de 200k en er is een keer een probleem geweest met een koppakking en dat is alles x). Het is echt een kwestie van onderhoud.

Jij rijdt een Volvo en een kever. Dat zijn meestal wel deugdelijke autos smiley

Be my guest om voor 4k - 5k een auto met een km stand van rond de 180k te komen, ik zou het alleen zelf nooit doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nick (link):

Jij rijdt een Volvo en een kever. Dat zijn meestal wel deugdelijke autos smiley

Be my guest om voor 4k - 5k een auto met een km stand van rond de 180k te komen, ik zou het alleen zelf nooit doen.

Er zijn ook lagere kilometerstanden maar ik bedoel dat ik mijn keuze in ieder geval niet alleen zou maken op kilometerstand. Als alles er netjes eruit ziet en het doet het allemaal goed en je hebt een onderhoudshistorie? Dan kan het toch best zo zijn dat ie goed is.

Maar je hebt wel gelijk, telkens klein onderhoud kost uiteindelijk veel geld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Nouja moet ook kijken naar de levensduur van een auto, en uiteindelijk is die ook een keer op.
Regulier onderhoud verzekerd niet dat er niets mis kan gaan na zon hoge kilometerstand.
Veel items slijten ook op lange termijn (dat voorkom je niet) en dat zijn hele dure reparaties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):

Fotos en voor hoeveel heb je hem gekocht? Ze hebben behoorlijk wat luxe aan boord namelijk.

Bedankt voor je reactie!

Een volkwagen heeft alleen maar een golf in dat segment, ik heb tot nu toe nog niks anders gezien wat redelijk betaalbaar is tussen de 0 en 5000.

Het scheelt dat ik niet zo lang ben en overal wel uit de voeten kan maar je hebt inderdaad gelijk. Had ik nog niet zo goed over nagedacht.

Ik kan namelijk niet echt een Audi vinden met lage kosten in de maand? Wegenbelasting 60 p/m. Dat is iets anders als 30 of 40 p/m.

Ik let heel erg op de kosten (probeer daarnaast wel iets te kopen waar kwaliteit in zit en hopelijk lang mee gaat). Heb hem namelijk nodig voor om op mijn werk te komen. (kwartier reizen)

Ik heb er verder ook geen haast mee ofzo want het kan van mij ook nog wel 4 maanden duren voordat ik iets koop..

---
https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-auris-1-6-16v-sol-business-benzine-grijs-7060524e-0915-1876-e053-e250040aa51e?cldtidx=2

Niet de auto zelf maar lekker veel opties (altijd meegenomen), leuke prijs en goed onderhouden. Vooral de prijs in tegenstelling tot de opties vindt ik echt netjes.

Je hebt naast de Golf ook nog de Bora (Golf als sedan) en iets kleiner de Polo. Met een budget van €5000 kun je zeker een net exemplaar met veel opties aanschaffen.

De A3 is dezelfde klasse inderdaad. Erg mooie wagen, ik ben zelf toevallig ook aan het kijken naar een nette A3 van na 2004 en bij voorkeur na 2008, vanaf dan hebben ze LED-verlichting smiley. Afwerking is zeer strak en het rijdt perfect.

Nick (link):

Van hoge kilometerstanden moet je echt niet schrikken. Natuurlijk heb je een grotere kans op meer onderhoud, maar dat is ook zeer afhankelijk van de rijstijl, merk/model en bouwjaar. Persoonlijk heb ik liever een auto van 10 jaar oud met 200.000 km op de teller dan een auto van 15 jaar oud met 120.000 km. In het eerste geval zijn de kilometers voornamelijk met warme motor gereden, terwijl die tweede vaker voor kleine ritten is gebruikt. Dan krijgt de motor per kilometer veel meer te verduren dan een kilometer op de snelweg. Ook is het type motor van een bepaald model bepalend. De ene motor staat als betrouwbaarder te boek dan de ander. Advies is om bij een model wat je op het oog hebt vooral veel reviews te lezen op autoweek.nl. Dat kan een aardig beeld geven van problemen die bekend zijn met bepaalde modellen of de levensduur van de motoren.

Zelf heb ik die Golf van mij met 194.000 km gekocht voor twee ruggen en heb er nu 20.000 km verder nog geen problemen mee gehad. Deze motoren kunnen makkelijk de drie ton wel halen. Terwijl je met de 1.4 motor, die bekend staat om zijn kantelende zuigers, veel minder ver komt zonder je motor te reviseren. Lees je dus vooral in over de modellen en de type motoren en beslis op basis daarvan uit welk jaar en met welke kilometerstand je m wil. Ben zeer benieuwd naar het vervolg!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):

Bedankt voor je reactie!

---

Fotos zal ik vrijdag even maken... Dan ga ik hem ophalen :-)

Ik heb er 7000,- voor betaald. Dit is inclusief nieuwe APK, wat deukjes eruit halen en een kleine beurt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit was mijn eerste zakelijke auto, van 2009 tot 2012 ongeveer (ja, deze kleur smiley)
Plaatje

Nu rijd ik sinds april 2012 deze auto (renault megane coupe 2012 bose):
Plaatje

Weinig problemen mee, mijn volgende wordt wederom een Renault maar ik twijfel nog over het model. Zeer waarschijnlijk een Renault Megane Estate - maar ik sluit andere modellen niet uit (Talisman bijvoorbeeld smiley maar weet niet of het budget dat toelaat)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch nog een aantal One2xsers met een eigen auto, had niet verwacht dat er zoveel waren smiley. Volgens mij bijna iedereen smiley

Daarnaast moet ik ook nog de afweging maken tussen benzine of diesel. Over een halfjaar heb ik meer zicht of dat ik door ga studeren of niet. Mocht ik door gaan studeren dan ga ik met de auto naar school. Aangezien vanuit hier naar Eindhoven een hele slechte verbinding is met het OV en ik er dan ongeveer 1,5 uur over doe (enkel).

Dan heb ik de auto dagelijks nodig voor ongeveer 100 kilometer per dag, dan wordt het ook al een ander verhaal om een auto te kopen met een hoge kilometerstand.

Wellicht heeft het zin om een auto te kopen uit Duitsland en deze laten invoeren naar Nederland. Daar ben ik nog aan het informeren.

Ik ben al een stuk wijzer geworden, in het begin had ik echt geen idee wat ik nodig heb. Ik ga zowiezo verschillende proefritten maken en heb de auto op korte termijn niet nodig. Kan altijd de auto van mijn ouders meenemen wanneer ik hem nodig heb. Het doel is om hem eind dit jaar aan te schaffen dus ik heb nog exact een halfjaar smiley.

Tot die tijd blijf ik me goed aan het oriënteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen