Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
jordy

Welke auto heb jij?

Aanbevolen berichten

Gast
Nick (link):
Ik heb eerst een Fiat Punto uit 2004 gehad, die had echt heel veel problemen terwijl die goed onderhouden was. Dus ik zou niet voor een Fiat kijken.

Ik heb nu een Toyota Prius uit 2008, de buitenkant is niet mooi maar van binnen is het de meest luxe editie die er is, dus dat is echt heel chill. Ik heb hem overgekocht van mijn pa toen hij een nieuwe auto ging nemen. De Prius is zuinig maar helaas is de wegenbelasting wel redelijk duur omdat het een zware wagen is.

Dus samengevat, de Punto was vrij goedkoop in wegenbelasting maar duur in onderhoud en de Prius is weer duur in wegenbelasting en goedkoop in onderhoud. Heb nog nooit mankementen gehad met de Prius en hij heeft al ruim 240K km op de teller staan, en zon Prius gaat meestal 350k tot 400k mee. Dus echt mooie wagens qua techniek dan.

Prius zijn prima wagens qua techniek. Uiterlijk is inderdaad wat minder, maar dat vind ik van alle Toyotas wel eigenlijk..
Er zijn wel een paar nieuwe modellen die wel oké zijn, maar als je iets van Toyota wil (de kwaliteit bv) en een mooi uiterlijk, dan kan je naar Lexus kijken, het premium merk van Toyota.
Een CT200h bijvoorbeeld, heb je al vanaf 14k (redelijk model heb je dan)

Fiat (grande) punto heb ik ook gehad, maar wat een kut autos zijn dat.

Ik rij nu een VW golf VII uit 2016 met 16k op de teller.
Heb de keuze gemaakt om een (zo goed als) nieuwe auto te kopen, en daarin ook te investeren.
Rij nu een hele prettige auto voor zon 20k
Terwijl mijn laatste fiat (grande punto) mij 7k had gekost, en nog wel minimaal 7k aan onderhoud over een jaar.
Dan zit je op 14k, en heb er 2500 EUR voor terug gekregen na een jaar.
Was een diesel (1.6) uit 2009 met 170k op de teller.
Puur zonde.. Als ik dit golfje na 3 jaar verkoop, kan ik er nog wel 10k voor krijgen.
Dan heb ik voor 277 euro per maand een auto, in de lease zou hij 700 gekost hebben ongeveer.
Hou ik 423 euro over per maand aan onderhoud.

Als je zon 100 per dag gaat rijden, moet je sowieso voor diesel gaan.
Je kan online het "diesel omslagpunt" berekenen, en je zal zien dat dat tegenwoordig al heel laag ligt.
Diesel is een stuk goedkoper, en 2e hands zit je minder met een hogere aanschafprijs (Diesel motoren zijn zon 2k duurder in nieuwprijs)
Maar het is ook zo dat diesels een stuk zuiniger rijden.
Mijn 1.6 fiat diesel (sport) met 150 pk reed zuiniger (1:16 met flink gassen) dan mijn huidige golf VII (benzine)
(1:14/1:15 met rustigere rijstijl dan in de fiat)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan over twee weken mijn nieuwe (tweedehands) Volvo S40 ophalen! Voor mn werk heb ik een diesel nodig en dit is m geworden. Het is een D5, met een 2.4 liter diesel vijfcilinder met 180 pk en een automaat. Voor de rest lederen bekleding, mooie wielen en xenon. Kijk er naar uit om erin te rijden! smiley
Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Jurgen (link):
Ik kan over twee weken mijn nieuwe (tweedehands) Volvo S40 ophalen! Voor mn werk heb ik een diesel nodig en dit is m geworden. Het is een D5, met een 2.4 liter diesel vijfcilinder met 180 pk en een automaat. Voor de rest lederen bekleding, mooie wielen en xenon. Kijk er naar uit om erin te rijden! smiley
Klik om afbeelding tonen

Netjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Netjes

Mooie auto!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):
Klik om afbeelding tonen

Als ie goed is onderhouden kan je daar zo 5 ton mee rijden.
Die 5-cilinder diesels van Volvo zijn oer en oersterk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als eerste auto twee jaar een Peugeot 206 GTI gereden, nu de overstap gemaakt naar een Audi a5 Sportback bevalt erg goed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb zelf geen auto maar rij voornamelijk in de Nissan Pixo van mn moeder en heel af en toe in de Opel Zafira.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Ik rijd nu een maand met mijn Toyota Auris uit 2009. Super auto!

Heb ik ook naar zitten kijken een auto die eigenlijk best veel luxe heeft en voor 5 á 6 duizend heb je al een leuk model.

Bevalt dus goed smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):

Heb ik ook naar zitten kijken een auto die eigenlijk best veel luxe heeft en voor 5 á 6 duizend heb je al een leuk model.

Bevalt dus goed smiley

Ik heb mijne gekocht voor 7000,- bij een garage met airco, climate control, cruise control, navigatie, carkit, bluetooth en electrische deuren/ramen...

En kwa onderhoudskosten schijn je ook niet veel kwijt te zijn eraan omdat Japanse autos best betrouwbaar zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mikeb (link):

Als ie goed is onderhouden kan je daar zo 5 ton mee rijden.
Die 5-cilinder diesels van Volvo zijn oer en oersterk

Klopt, deze motor is nog de enige eigen Volvo motor en staat als zeer betrouwbaar te boek. Heb hem maandag opgehaald en is voorzien van een nieuwe APK en grote beurt. Er is daarnaast een nieuwe accu in gezet, de automaatbak is gespoeld, de auto is uitgelijnd en er is een nieuwe aandrijfas gemonteerd (was nodig voor de APK). Kan er weer even tegenaan. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Plaatje

Up van de zaak smiley
Ben wel langzaam aan het kijken naar een privé auto voor mijzelf, Seat Leon spreekt mij erg aan. Onder andere deze stijl bevalt mij erg, alleen dan niet de Cupra uitvoering haha smiley

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Jurgen (link):

Klopt, deze motor is nog de enige eigen Volvo motor en staat als zeer betrouwbaar te boek. Heb hem maandag opgehaald en is voorzien van een nieuwe APK en grote beurt. Er is daarnaast een nieuwe accu in gezet, de automaatbak is gespoeld, de auto is uitgelijnd en er is een nieuwe aandrijfas gemonteerd (was nodig voor de APK). Kan er weer even tegenaan. smiley

Ik heb de voorloper nog. Een 940 uit 1998. Turbo bakstenen smiley Maar ik ben wel jaloers op de 5 cilinder tbh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
VW Polo 1.2 Bluemotion uit 2012. Rij er nu bijna een jaar in, top auto. Zag er zeer goed uit voor een auto uit 2012 met een ton op de teller (bij aanschaf).

Plaatje

Plaatje

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Door de fijne storm van laatst is mijn Toyota die ik nu 6 maanden in bezit heb waarschijnlijk total-loss smiley
Watskebeurt? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Robinkoch (link):
Door de fijne storm van laatst is mijn Toyota die ik nu 6 maanden in bezit heb waarschijnlijk total-loss smiley

Wanneer krijg je te horen of de stijlen beschadigd zijn?
Hopen op alleen blikschade, want dan is het denk ik nog wel waard om te repareren. (Sowieso verzekering, maar maybe eigen risico)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Watskebeurt? smiley

Er zijn 2 dakpannen van ons huis op mijn auto gevallen smiley

Jessee (link):

Wanneer krijg je te horen of de stijlen beschadigd zijn?
Hopen op alleen blikschade, want dan is het denk ik nog wel waard om te repareren. (Sowieso verzekering, maar maybe eigen risico)

Ik hoop het ergens deze week te horen... Het is erg druk bij het schadeherstel bedrijf dus dat word even afwachten... We shall see...

Laat het sowieso even hier weten wat er gaat gebeuren...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Binnenkort (binnen 2 maanden) van plan mn eerste auto te kopen.
Maar ik heb serieus geen idee wat voor een auto.
Er is veel te veel keuze smiley

Mn budget is rond de 7k.
Iemand suggesties?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Binnenkort (binnen 2 maanden) van plan mn eerste auto te kopen.
Maar ik heb serieus geen idee wat voor een auto.
Er is veel te veel keuze smiley

Mn budget is rond de 7k.
Iemand suggesties?

Wat zijn je eisen? 3 of 5 deurs, groot, klein, zuinig of een slurper?
Ik zelf zat altijd te kijken naar vw polo, opel astra of ford fiesta maarja, dat is t niet geworden. Heb nu eenmaal een goeie deal met mn ma gesloten smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Remontjuh (link):

Wat zijn je eisen? 3 of 5 deurs, groot, klein, zuinig of een slurper?
Ik zelf zat altijd te kijken naar vw polo, opel astra of ford fiesta maarja, dat is t niet geworden. Heb nu eenmaal een goeie deal met mn ma gesloten smiley

Zit nu te kijken naar volkswagen polo, vind ik toch wel een mooie auto smiley

Eisen:
5 deurs
Diesel
<200.000 KM
Budget 6k

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Luuko (link):

Zit nu te kijken naar volkswagen polo, vind ik toch wel een mooie auto smiley

Eisen:
5 deurs
Diesel
<200.000 KM
Budget 6k

Bedrijf of particulier?
Min. bouwjaar?
Automaat?
Vermogen?
Opties?

toevoeging op woensdag 28 februari 2018, 12:02:31:
https://www.gaspedaal.nl/volkswagen/diesel?bmin=2010&drn=60&kmax=160000&opt=42,45,47&pmax=7000&pmin=4000&srt=df-a

toevoeging op woensdag 28 februari 2018, 12:03:49:
Let wel op dat er veel schade autos bij staan.

toevoeging op woensdag 28 februari 2018, 12:04:41:
https://www.gaspedaal.nl/volkswagen/polo/diesel?bmin=2010&drn=60&kmax=160000&opt=42,45,47&pmax=7000&pmin=4000&srt=df-a&vrk=61

Is wat beter

toevoeging op woensdag 28 februari 2018, 12:09:56:
Kijk ook eens bij Athlon:

https://www.athloncaroutlet.nl/occasions/seat/ibiza-st/58-tgz-7/
Seat Ibiza ST, top auto. Zelf ook twee gereden, en beide vrijwel probleem loos tot 180k km
Bij de 170k begaf de dynamo het, maar dat is het enige in 5 jaar / 180k km.
Nu wederom een Seat Ibiza ST (nieuwer model) en die is nog fijner.
(Niet mijn eigen auto overigens, lease auto. Zelf rij ik een VW Golf VII)

En ze hebben ook nog een Clio Estate:
https://www.athloncaroutlet.nl/occasions/renault/clio-estate/95-txg-7/

Dan zou ik die Clio direct uit mijn lijst flikkeren en eerder voor de Ibiza gaan.

Maar als je budget wat groter is:
https://www.athloncaroutlet.nl/occasions/?price=0%7c10000#price=0|8000&body_type=7a8b8ff554174dc5bc9447e5b7e757ec|0ca7e7634c2e45099f9d67963651aa0a&fuel=878a8efb2d4a4955b0c80ad9ffcf9482

Athlon is een lease maatschappij, dus alle autos die zij aanbieden zijn ex-lease.
Voordeel: Altijd relatief goed onderhouden. Want als er ook maar iets is met de auto dan gaat deze naar de garage.
Geen achterstallig onderhoud door de berijders van de auto, want zij betalen toch niet voor onderhoud.
Nadeel: Het zijn lease autos, dus de berijders gaan er niet altijd heel netjes mee om.

toevoeging op woensdag 28 februari 2018, 12:17:16:
Wat ik je wel kan aanraden is, als je veel rijdt (je wil een diesel dus dat denk ik wel) is om iets meer te investeren in een goede auto.

Mijn eerste auto was een 7k Fiat Punto uit 2011
Op zich leuke auto, maar roetfilter problemen. Hele auto verrot (door de garage)
Toen vervangend model gekregen, die was dan wel prima maar die heb ik zelf kapot gereden. Oops smiley
En daarna toch maar een budget auto gekocht, voor 7K een Fiat Grande Punto (sport) uit 2009.
Alleeeeeen maar problemen.
Nu een vw golf van 22k gekocht, en so far helemaal geen problemen.
En als je m na 3 jaar verkoopt, is hij nog minimaal 10k waard.
Dus heb je voor 12k een gloed nieuwe auto. (mijn auto was nog geen jaar oud toen ik m kocht)
Is een investering, en niet iedereen heeft het geld. Maar erover nadenken is wel handig.

Ook voor 10k heb je al veel betere autos

But sure enough heb je voor 5/6/7K ook een prima auto waar je 5 jaar nog mee kan rijden.
Je moet maar net een juiste vinden, die ook nog eens leuk is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen