Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tendmex

PC schoonmaken.

Aanbevolen berichten

Hi!

Ik ben benieuwd hoe jullie je pc schoonmaken, je mag de software zeggen dat je gebruikt maar ik bedoel voornamelijk de hardware.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Hi!

Ik ben benieuwd hoe jullie je pc schoonmaken, je mag de software zeggen dat je gebruikt maar ik bedoel voornamelijk de hardware.

Stofzuiger is mogelijk, maar niet aan te raden vanwege statische elektriciteit (doe het zelf wel af en toe, maar meer voor de heatsinks). Daarnaast een compressor om de stof eruit te blazen. Doe dit wel buiten en houd alle fans e.d. goed vast zodat deze niet kunnen draaien. (En spuit niet te hard met de lucht als je een compressor hebt, heb al eens bij een oud moederbord de condensatoren eraf kunnen blazen..)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik gebruik meestal zon luchtbusje van de Action, nadeel is dat de fles zichzelf bijna bevriest als je te lang door gaat. En als je lang op dezelfde plek blijft kan er vocht ontstaan, het is dus een kwestie van kort en genoeg afstand. Mocht je een compressor hebben is het beter, dit geeft hetzelfde effect minus het bevriezen en vochtig worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luchtbusjes is gewoon uiterst te raden, door de gas krijg je dus die ijsvorming.
Beste is stofzuiger en compressor vind ik, let wel altijd op statische elektrische tijd!
En bij de compressor de bar druk niet te hoog zetten. Overigens blijft het met een compressor ook mogelijk dat er vocht uit komt, dit is te voorkomen met een vocht afscheider.
Zorg zoals hier boven vermeld dat je ventilators vast zitten zodat ze niet rond draaien, door het ronddraaien kunnen ze sneller defect raken en elektriciteit op wekken en dus zorgen dat er wat spanning op je moederbord komt te staan met alle gevolgen van dien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen