Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
aarclay

PHP classe extenden of nieuwe classe maken?

Aanbevolen berichten

Hej,

Ik heb ene vraagje. Ikzelf gebruik dit script voor al mijn resize-zaakjes op mijn site, en het werkt voortreffelijk:
https://www.verot.net/php_class_upload.htm

Echter wil ik nu één functie maken waarmee ik alle nodige (en dus meerdere) resizes acties uitvoer, en de foto in de database wil koppelen.

Nu dacht ik aan het extenden van de class, en een nieuwe method aan te maken die al deze dingen in één keer doet, maar ik zou ook een nieuwe class kunnen aanmaken, waar ik de huidige (Verot)-class in initialiseer.

Wat is jullie advies, en waarom?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Extenden doe je meestal alleen als je een wrapper schrijft of als je gaat werken met inheritance (bijv. Animal class => Dog, Cat, Cow etc.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zou inderdaad meer denken aan het toepassen van een soort Decorator Pattern.

Dus een nieuwe class aanmaken en daarbinnen de te gebruiken library initaliseren (of eigenlijk is het beter om hem aan de class door te geven) en gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hej guys,
Het is me duidelijk, ik ga de boel dan een nieuwe class aanmaken.

@Rik: Je bedoelt dat ik de Verot-Uploadclass dus meegeef in de constructor, en dus zo initialiseer?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Hej guys,
Het is me duidelijk, ik ga de boel dan een nieuwe class aanmaken.

@Rik: Je bedoelt dat ik de Verot-Uploadclass dus meegeef in de constructor, en dus zo initialiseer?

Ja. Al is het omdat je speficiek de wrapper schrijft op de Verot-Upload class misschien niet nodig om dependency injection te gebruiken.

Overigens raad ik je aan om gebruik te maken van standaard upload functionaliteit in combinatie met de Intervention Image library.

Zie dit voor een voorbeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen