Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Dylan

Show hier je nieuwste aankopen #4

Aanbevolen berichten

Gast
Bartv (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Dr is al jaren geen nieuw model van de V50.
En wat betreft de hybrides is het zeker hypocriet. Verbruik ligt vele malen hoger dan wat in het boekje staat (uiteraard), en wanneer de accus leeg zijn, heb je gewoon een kofferbak vol met zware spullen mee te nemen (lees: accus).

De directe koppel en het elektrisch rijden is alleen heerlijk, en wanneer je ergens naartoe moet er gewoon benzine/diesel erin kunnen gooien is het fijne er aan.

Met turbos heb je pas koppel wanneer deze warm zijn, anders blaas je ze op. Ook schakelen ze pas in bij +- 3000 toeren, dus zo direct is het niet. Of je moet een supercharger hebben, dan uiteraard wel smiley

Dat is afhankelijk van het model: LPT zit bij de 2300 a 2500 tot de 3500 en HPT 3000 tot 5000 iirc. Althans zo zat het bij de 940 modellen van Volvo.

Sowieso een koude motor de toeren in jagen is niet super slim en dom als je een turbo hebt.

toevoeging op vrijdag 9 februari 2018, 12:03:30:
Jessee (link):

Ja, maar dan moet je er een relatief dikke motor in zetten volgens mij.
Als ik bij mijn huidige 1.0 TSI een elektromotor zet (Welke VAG heeft, GTE) dan heeft hij direct wat meer pit / koppel

Sure, met een verbrandingsmotor (benzine) en eventueel turbo erbij kan je ook veel koppel snel hebben. Maar dan moet je je motor ook flink upgraden.
En dan verbruik je nog meer liters de kilometer en dus duurder.

Is er een nieuw model van de v50 btw? Zie alleen maar oude fotos
En als je zoekt op v50 2018 krijg je de v60 smiley

Het pak melk met TFSI rijdt op zich ook vlot door maar haalt het inderdaad niet bij de twee-en-een-halve-liter HPT van volvo smiley. Het flink upgraden valt echt mee. Boost omhoog halen als je dat wil doen is relatief simpel en goedkoop. Maar dat heb je niet eens nodig om toch flink wat koppel te hebben smiley. Maar dat verbruik heb je met een hybride ook want je sleept 200 kilo aan troep mee.

PS: geen mening over. Ik heb liever mijn 1998 volvo smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):

Dat is afhankelijk van het model: LPT zit bij de 2300 a 2500 tot de 3500 en HPT 3000 tot 5000 iirc. Althans zo zat het bij de 940 modellen van Volvo.

Sowieso een koude motor de toeren in jagen is niet super slim en dom als je een turbo hebt.

Het in de toeren jagen van koude motoren is gewoon het stomste wat je kunt doen ja, zeker met turbo smiley

Maar ik maakte even de vergelijking tussen de elektrische motor en de verbrandingsmotor, waarbij de elektrische motor geen problemen heeft met directe koppel en een "koude" motor, en de verbrandingsmotor wel degelijk.

En met dat model heb ik geen ervaring, alleen wij hebben de XC90 T8 gehad en die was zogenaamd "supercharged" (Oftewel de elektrische motor) en turbo-charged. In het boekje 2,1l/100km, wie dat gelooft is sowieso al maf. Maar dan uiteindelijk 1 op 8 rijden smiley. Was opzich een fijne auto, 7 maanden plezier aan beleefd totdat deze afbrandde, love hybride.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
@Bartv die XC90 was wel bruut ja. Beetje te vergelijken met de 5GT van René (die collega die jij ook gezien had toen in t westland)
Alle twee dikke bakken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Bartv (link):

Het in de toeren jagen van koude motoren is gewoon het stomste wat je kunt doen ja, zeker met turbo smiley

Maar ik maakte even de vergelijking tussen de elektrische motor en de verbrandingsmotor, waarbij de elektrische motor geen problemen heeft met directe koppel en een "koude" motor, en de verbrandingsmotor wel degelijk.

En met dat model heb ik geen ervaring, alleen wij hebben de XC90 T8 gehad en die was zogenaamd "supercharged" (Oftewel de elektrische motor) en turbo-charged. In het boekje 2,1l/100km, wie dat gelooft is sowieso al maf. Maar dan uiteindelijk 1 op 8 rijden smiley. Was opzich een fijne auto, 7 maanden plezier aan beleefd totdat deze afbrandde, love hybride.

die 940 rijdt bij WOT 1:4 oid. Bizar hoog. Bij normaal rijden is het 1:11, dat komt wel overeen met wat het boekje zegt. Ergens is er dus wat veranderd met het vertellen van de waarheid bij fabrikanten smiley.

Het TFSI melkpak dat ik nu voor dagelijks gebruik heb heeft ook een afwijkend gebruik TOV de werkelijkheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bougiekabels en 4 bougies. Mn kar liep op 3 cilinders en dat is niet zo geslaagd. Loopt nu weer als een zonnetje. smiley

Nu nog een nieuwe achterruitenwisser bij de sloop opduiken want die is gescheurd. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HP Sprocket in een aanbieding met 50 stickervelletjes gratis. Heb er ook nog een hoesje bij besteld.
Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
De door u bestelde producten:
3221823
Product: Intel Core i7 8700K - Processor
Stukprijs: € 339,00
Aantal: 1
739755
Product: NZXT Source S340 - Midtowermodel
Stukprijs: € 67,90
452330
Product: Seagate Desktop HDD ST1000DM003 - Vaste schijf
Stukprijs: € 64,99
401776
Product: StarTech.com 20 cm SATA Serial ATA Kabel - SATA-kabel
Stukprijs: € 7,45
2418683
Product: G.Skill Ripjaws - DDR4
Stukprijs: € 178,90
794626
Product: Samsung 850 EVO Series - Solid state drive
Stukprijs: € 124,99
855238
Product: Cooler Master V Series V750 - Voeding (intern)
Stukprijs: € 104,95
3234825
Product: Asus PRIME Z370-A - Moederbord
Stukprijs: € 165,45
945502
Product: MSI GTX 1060 GAMING 6G - Grafische kaart
Stukprijs: € 399,00
455750
Product: Cooler Master Hyper 212 Evo - Koeler voor Processor
Stukprijs: € 33,95
7506

PCtje smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Netjes Ralph!

Waren de andere grafische kaarten te duur of juist uitverkocht?
Aangezien die mining gebeuren alle videokaarten opslurpt....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Christum (link):
Netjes Ralph!

Waren de andere grafische kaarten te duur of juist uitverkocht?
Aangezien die mining gebeuren alle videokaarten opslurpt....

Ja gewoon enorm duur door de hele mining hype smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ralphh (link):

Ja gewoon enorm duur door de hele mining hype smiley

Ja erg he, zat laatst nog is te kijken om één 2de MSI 1070 te kopen maar die was ruim 100 eurie duurder dan toen ik de mijne 1,5 jaar terug kocht...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites