Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
epicrobzer

Wifi op me kamer

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort van kamer verhuist, en deze ligt achter op de garage. Ik heb hier wel een ethernet aansluiting alleen heb ik hier geen wifi, is het mogelijk om hier ook wifi te hebben? Ik heb al een powerline adapter geprobeerd maar deze werkt niet, en ik vermoed dat een extender mijn probleem ook niet zal verhelpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Epicrobzer (link):
Ik ben sinds kort van kamer verhuist, en deze ligt achter op de garage. Ik heb hier wel een ethernet aansluiting alleen heb ik hier geen wifi, is het mogelijk om hier ook wifi te hebben? Ik heb al een powerline adapter geprobeerd maar deze werkt niet, en ik vermoed dat een extender mijn probleem ook niet zal verhelpen.

Koop een router en zet hem in bridge mode en plug hem in in de ethernet poort

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Koop bij voorkeur een AP. Dit is (als het goed is) bijna plugnplay.

Een all-in router is wat lastiger te configureren, want dan moet je, zoals hierboven vermeld, alle features (DHCP, NAT e.d.) uit te schakelen en de ethernet aansluiting uit de muur op een LAN-poort aan te sluiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kan ook een Raspberry Pi 3 gebruiken als access point als je er toevallig nog een hebt liggen. (Aanschaf is ook niet zo duur)
Ik heb de mijne (bekabeld) in mn kamer hangen voor home-automation maar heb de wifi verbinding omgetoverd tot access point om ook een beetje fatsoenlijk wifi in de ruimte te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen