Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Dylan

Webdesign

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik doe mee aan SkillsHeroes (ja, weer smiley). Dit keer als webdesigner. Nou, ik heb dus bijna geen ervaring als webdesigner. Ik moet een website designen in Photoshop / Illustrator en deze dan omzetten naar HTML/CSS. Dat laatste gaat mij wel lukken maar weet iemand een goede up-to-date tutorial over webdesign met Photoshop en Illustrator?

Thanks!

- Dylan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shahiem (link):
Sowieso niet webdesignen in Illustrator :-)

Ik dacht ook even huh inderdaad. Als je dan echt niet wil Designen in Illustrator pak dan op zn minst nog InDesign haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shahiem (link):
Sowieso niet webdesignen in Illustrator :-)

Oh. Volgens mijn leraar moest ik Illustrator gebruiken voor layout en Photoshop voor afbeeldingen bewerken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Oh. Volgens mijn leraar moest ik Illustrator gebruiken voor layout en Photoshop voor afbeeldingen bewerken.

Illustrator alleen gebruiken voor vector afbeeldingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):
Hallo,

Ik doe mee aan SkillsHeroes (ja, weer smiley). Dit keer als webdesigner. Nou, ik heb dus bijna geen ervaring als webdesigner. Ik moet een website designen in Photoshop / Illustrator en deze dan omzetten naar HTML/CSS. Dat laatste gaat mij wel lukken maar weet iemand een goede up-to-date tutorial over webdesign met Photoshop en Illustrator?

Thanks!

- Dylan

Hey, ik werk in de web design sector al een paar jaren met een heel wat projecten achter de rug en werk altijd met Illustrator om 2 redenen : het gaat snel en je hebt meer vrijheid tevens is photoshop ook geen programma voor web design alleen mensen hebben hem zo doorgegeven. Ik gebruik ook graag Illustrator en Adobe Xd samen, zo heb je alle nodige functies.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een van de onderdelen die ik moet maken is een geanimeerde banner. Ik mag alleen gebruik maken met jQuery en CSS (Bootstrap)

Wat raden jullie aan om dit te doen? SVG laten animeren met JavaScript/jQuery of met CSS? Of gewoon HTML elementen animeren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):
Een van de onderdelen die ik moet maken is een geanimeerde banner. Ik mag alleen gebruik maken met jQuery en CSS (Bootstrap)

Wat raden jullie aan om dit te doen? SVG laten animeren met JavaScript/jQuery of met CSS? Of gewoon HTML elementen animeren?

Ik zou SVG animeren;
http://snapsvg.io/demos/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Ik zou SVG animeren;
http://snapsvg.io/demos/

Maar ik mag dus niet gebruik maken van libraries.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):

Maar ik mag dus niet gebruik maken van libraries.

Dan nog zou ik SVG gebruiken. Sowieso werkt SVG ook gewoon met elementen die je op dezelfde manier kan manipuleren als HTML elementen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen