Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
August

Certificaat

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik krijg de laatste tijd steeds mailtjes over dat het certificaat van mijn website verloopt.

Ik heb nu ingesteld dat hij het server certificaat moet gebruiken.

Kan iemand mij uitleggen wat dit allemaal inhoudt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het server certificaat is ondertekend met de hostname van de server en is eigenlijk niet handig om te gebruiken aangezien deze niet vertrouwd wordt op je eigen domein. (je krijgt dan een mismatch op certificaatniveau) Je kunt het beste Let's Encrypt aanzetten zodat je een ondertekend certificaat genereert voor jouw domein. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, timmerdanny zei:

Het server certificaat is ondertekend met de hostname van de server en is eigenlijk niet handig om te gebruiken aangezien deze niet vertrouwd wordt op je eigen domein. (je krijgt dan een mismatch op certificaatniveau) Je kunt het beste Let's Encrypt aanzetten zodat je een ondertekend certificaat genereert voor jouw domein. 

Moet ik deze dan elke maand handmatig vernieuwen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je in directadmin letsencrypt aan zet zal dat automatisch gedaan worden als ik me niet vergis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Rik zei:

Als je in directadmin letsencrypt aan zet zal dat automatisch gedaan worden als ik me niet vergis.

Zolang het goed ingesteld is zal dit automatisch gebeuren, yes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij had ik dit altijd automatisch aanstaan, maar sinds Danny krijg ik mailtjes dat ze verlopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem ook bij één van mijn domeinen. Bij de andere domeinen zie ik vooralsnog geen problemen. Als ik LetsEncrypt handmatig instel krijg ik ook de volgende error:

Cannot Execute Your Request

Details

Requesting new certificate order...
Processing authorization for www.domein.nl...
Error: http://www.domein.nl/.well-known/acme-challenge/letsencrypt_153xxxxxxx is not reachable. Aborting the script.
dig output for www.domein.nl:
Please make sure /.well-known alias is setup in WWW server.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)

@willem

Als je een bestand aanmaakt die hij aangeeft, kan je die dan bezoeken? Het kan namelijk zijn door de bovenliggende .htaccess-files dat dit bestand niet benaderd kan worden.

Verder wordt een SSL niet meer automatisch vernieuwd als er meerdere domeinen in zitten en waarvan er een niet meer gevalideerd kan worden. Hier krijg je dan een e-mail/bericht over van DirectAdmin.

aangepast door Wouterr

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, Wouterr zei:

@willem

Als je een bestand aanmaakt die hij aangeeft, kan je die dan bezoeken? Het kan namelijk zijn door de bovenliggende .htaccess-files dat dit bestand niet benaderd kan worden.

Verder wordt een SSL niet meer automatisch vernieuwd als er meerdere domeinen in zitten en waarvan er een niet meer gevalideerd kan worden. Hier krijg je dan een e-mail/bericht over van DirectAdmin.

Als ik het bestand aanmaak (dat overigens bij iedere request wel van naam verandert) kan ik het benaderen, maar ik word vervolgens wel automatisch doorgestuurd naar de WordPress homepage. Ik weet dus niet zeker of dat anders ook het geval zou zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen