Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
robindh

Problemen met mail (SSL certificaat)

Question

Ik heb inmiddels een aantal weken last dat mijn mail (op mijn Macbook en iPhone) foutmeldingen doordat het de identiteit van mail.domeinnaam.nl niet kan identificeren. Het lijkt te komen door de SSL certificaten van Let's encrypt. Terwijl ik die voor alle subdomeinen heb aangevinkt. Hoe kan ik dit oplossen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Op 7-8-2018 at 23:38, robindh zei:

Zo ziet de foutmelding eruit.

Schermafbeelding_2018_08_07_om_23_36_19.

Dit probleem moet nu opgelost zijn. De SNI van de server stond inderdaad niet aan waardoor certificaten niet gebruikt worden voor dovecot IMAP server. Als ik nu een check doe met jouw domein zie ik dat het goed gaat: https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html#hostname=mail.robindenhartog.com:465

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Een klant van mij had hier ook al last van. Ben dus ook erg benieuwd hoe ik dit eventueel kan oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
13 minuten geleden, Rik zei:

Een klant van mij had hier ook al last van. Ben dus ook erg benieuwd hoe ik dit eventueel kan oplossen.

Hi Rik, je kunt host.danteck.nl aanhouden daar zit een geldig certificaat op. Wil je toch je eigen mail.domein.nl gebruiken dan kun je lets’s encrypt gebruiken om een geldig certificaat te generenen en gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
21 uren geleden, timmerdanny zei:

Hi Rik, je kunt host.danteck.nl aanhouden daar zit een geldig certificaat op. Wil je toch je eigen mail.domein.nl gebruiken dan kun je lets’s encrypt gebruiken om een geldig certificaat te generenen en gebruiken

Ik gebruik lets-encypt voor die klant, en ze krijgt alsnog die meldingen 😛

Maar k denk dat ik het mail. subdomein dan niet goed heb toegevoegd ofzo 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Op 4-8-2018 at 20:53, Rik zei:

Ik gebruik lets-encypt voor die klant, en ze krijgt alsnog die meldingen 😛

Maar k denk dat ik het mail. subdomein dan niet goed heb toegevoegd ofzo 😛

SSL certificaten worden standaard niet overgenomen door de mailserver, alleen als danteck een bepaalde optie aan heeft staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
9 uren geleden, Wouterr zei:

SSL certificaten worden standaard niet overgenomen door de mailserver, alleen als danteck een bepaalde optie aan heeft staan.

Kun je dit aanzetten? @timmerdanny

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 minuten geleden, robindh zei:

Kun je dit aanzetten? @timmerdanny

Dat moet al aanstaan. Je moet alleen wel dan mail.domien.xxx meenemen in je Let's Encrypt certificaat aanvraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ja, dat had ik dus niet gedaan. Dat is wat ik bedoelde met mijn post 🙂

Inmiddels werkt het op mijn eigen domein zonder problemen, dus mocht de klant er nog last van krijgen weet ik het nu op te lossen ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 uur geleden, timmerdanny zei:

Dat moet al aanstaan. Je moet alleen wel dan mail.domien.xxx meenemen in je Let's Encrypt certificaat aanvraag.

Ik heb alles aangevinkt, maar tot nu toe geen resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
36 minuten geleden, robindh zei:

Ik heb alles aangevinkt, maar tot nu toe geen resultaat.

Kun je eens de foutmelding screenshot posten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×