Ga naar inhoud
Pim

Excel hulp gezocht

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe opzet voor mijn facturen maar ik zoek nog de juiste formule voor het volgende:

In mijn factuur heb ik het volgende..
Omschrijving - Dgn fact. - Aantal - Korting - stukprijs - regeltotaal

Nu wil ik graag dat ik bij "omschrijving" een dropdown krijg van alle producten/diensten die ik lever.
Zodra ik een "omschrijving" kies wil ik dat hij ook automatisch de juiste prijs toevoegd bij "stukprijs"

Is iemand die weet hoe? Of welke formule.. op google word ik er niet wijzer van.

Mijn dank is groot.

Schermafbeelding 2019-02-05 om 16.46.46.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je maakt een extra tabblad aan met alle producten en de prijs, dan kan je met de LOOKUP functie automatisch de prijs opzoeken van de omschrijving.

Voor je dropdown dien je volgende stappen te volgen:

1. Create the list in cells A1:A4. Similarly, you can enter the items in a single row, such as A1:D1.
  2. Select cell E3. (You can position the drop-down list in most any cell or even multiple cells.)
  3. Choose Validation from the Data menu.
  4. Choose List from the Allow option's drop-down list. (See, they're everywhere.)
  5. Click the Source control and drag to highlight the cells A1:A4. Alternately, simply enter the reference (=$A$1:$A$4).
  6. Make sure the In-Cell Dropdown option is checked. If you uncheck this option, Excel still forces users to enter only list values (A1:A4), but it won't present a drop-down list.
  7. Click OK.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites