Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
nathan

Vanaf 1 Oktober is de nieuwe spamwet van kracht.

Aanbevolen berichten

Vanaf 1 Oktober is de nieuwe spamwet van kracht.

Het Nederlandse verbod op spam wordt uitgebreid. Dit zijn ongevraagde elektronische berichten (via
mail, sms, fax en automatische oproepsystemen) met een commercieel, charitatief of ideëel doel. Tot
nu toe is het versturen van spam aan natuurlijke personen verboden, OPTA houdt hier sinds 2004
toezicht op. Vanaf 1 oktober 2009 wordt ook het versturen van spam aan bedrijven verboden.

Houd rekening met dat misschien sommige dingen die je nu als vanzelfsprekend beschouwd vanaf 1 Oktober uit de boze zijn.
Vergeet bijvoorbeeld niet in je algemene voorwaarden te vermelden dat je een mailinglijst bijhoudt.

https://www.spamklacht.nl/asp/nieuws/id/67

Kwam ik tegen op sitedeals ik meld het maar ff. Want er zit/zat hier toch een spammer..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mooi om te horen toch, maar er was zo een spammer weet niet hoe hij aan mijn email kwam.
Zijn meerdere topics over geopend maar werd niks aan gedaan?

Misschien kan dat word veranderd smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nathan:
Mooi om te horen toch, maar er was zo een spammer weet niet hoe hij aan mijn email kwam.
Zijn meerdere topics over geopend maar werd niks aan gedaan?

Misschien kan dat word veranderd smiley

Er kan door one2xs niet veel aan gedaan worden he, de email adressen kwamen namelijk niet van deze site.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard:
Wat zouden wij daar dan aan moeten doen?

Ik zie het toch als aansporen tot klikken. Maar denk dat jullie er niet zo veel aan kunnen/mogen doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan snap ik nog niet wat we er aan moeten doen. smiley

Bob promoot onze website dmv spam. Ok, het mag niet, maar hoe kunnen wij die spam voorkomen dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard:

Bob promoot onze website dmv spam. Ok, het mag niet, maar hoe kunnen wij die spam voorkomen dan?

Laat dat eerste maar zitten smiley.

Maar door middel van een waarschuwing, Zijn meerde klachten binnengekomen toentertijd.
Wat actie was niet verkeerd geweest smiley.

Maarja als ik nog één keer zo een berichtje ontvang. Vul ik het formuliertje in (OPTA)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nathan:
Lennard:

Laat dat eerste maar zitten smiley.

Maar door middel van een waarschuwing, Zijn meerde klachten binnengekomen toentertijd.
Wat actie was niet verkeerd geweest smiley.

Maarja als ik nog één keer zo een berichtje ontvang. Vul ik het formuliertje in (OPTA)

Bob was toch verbannen?

Werd dan Bob2, maarja smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Spam moet niet per se veel zijn.

Spam is een of meerdere ongewenste berichten. Bvb reclame van een site waar je niet om gevraagd hebt (ingeschreven), en geen toestemming hebt gegeven om je emailadres te "gebruiken".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Spammen is dit

jan zegt"hoi"
jan zegt"hoi"
jan zegt"hoi"
jan zegt"hoi"
jan zegt"hoi"
jan zegt"hoi"

dus heel veel achterelkaar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nicopara:

Spam is een of meerdere ongewenste berichten. Bvb reclame van een site waar je niet om gevraagd hebt (ingeschreven), en geen toestemming hebt gegeven om je emailadres te "gebruiken".

Dus als je zomaar een lijst mailjes heb masg je die niet zomaar mailen van kom ook eens hier kijken ; lol.nl ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Remcoboy:
Nicopara:

Dus als je zomaar een lijst mailjes heb masg je die niet zomaar mailen van kom ook eens hier kijken ; lol.nl ?

Mag inderdaad niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Remcoboy:
Nicopara:

Nee, je kan aangeven worden bij de opta en dat kan een duur mailtje worden (maar de meeste kinderen doen dat niet)

Het is gewoon emails versturen zonder dat jij (persoon die email ontvangt) toestemming daarvoor heb geven,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daarom moet je ook altijd in je mails een afmeldlink zetten, en bijvoorbeeld een optie maken om mails uit te zetten (denk aan nieuwsbrieven).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen