Aantal uren online

Kenzo

New member
Dat je bij je profiel kan zien hoeveel je online bent geweest in totaal, daar ben ik best benieuwd naar aangezien ik misschien iets te veel op one2xs zit xD en ben wel benieuwd bij andere leden hoeveel uur zij online zijn geweest en dan bijv. Het gem. Per dag

kenzo

Lennard

Active member
Das ontzettend moeilijk om bij te houden, aangezien je niet weet of iemand 24 uur per dag one2xs bekijkt of gewoon zn pc met een one2xs-tab open heeft staan
sadley.gif

En je weet niet als iemand klikt, of die klik dan nog bij zijn vorige bezoek hoorde, of dat het een nieuw bezoek wordt zegmaar.

Kenzo

New member
Ohh ja maar kan je dan niet met sessies werken?
Dus na zoveel minuten niet actief zijn uitloggen dus dan staat de teller stil snappie
yummie.gif
?

Kenzo

New member
Niet veel maar is wel leuk, eigenlijk hetzelfde als: aantal posts of aangemeld op, het is gewoon leuk om te weten
smile.gif

Lennard

Active member
Het is wel leuk idd, en als het makkelijk in te bouwen was dan had het er allang in gezeten.
yummie.gif

Ik zal es uitzoeken of het me alsnog een beetje betrouwbaar lukt.

Timkb

New member
Met AJAX kan dit voorgesmij nieteens zoo moeilijk heb dit ook een keer gedaan, ik zal kijken of ik het nog kan vinden meschien heb je er nog wat aan

Marjolein

Miss Marjolein
hmz, op kindertent hebben ze dit ook en daar zitten altijd veel bugs in, de teller klopt vaak niet omdat het idd zeer moeilijk is om te maken (volgens programmeurs van knt dan). Ik was eens 48 uur online...terwijl je maar maximaal 24 uur online kan zijn op 1 dag
emo.gif

Maar ik wil eigenlijk niet weten hoelang ik online bent....ik denk dat ik schrik dan
wink.gif

Luukvdo

New member
Marjolein:
Maar ik wil eigenlijk niet weten hoelang ik online bent....ik denk dat ik schrik dan
wink.gif

Dan ben je niet de enige denk ik

Ik zie er overigens niet heel veel voordeel in
emo.gif

Ruben

New member
Ik kan het wel maken, maar wat je dan krijgt is dat ik met AJAX moet gaan maken dat hij elke seconde een request doet om te kijken of je online bent. Dat kost dataverkeer en server load en dat voor iets wat echt nutteloos is voor one2xs.
Zo moeilijk te maken is het niet, het kan wel, kijk maar op hyves bijvoorbeeld, maar ik vind het niet nodig voor o2x.

Robbert

New member
Ruben:
Ik kan het wel maken, maar wat je dan krijgt is dat ik met AJAX moet gaan maken dat hij elke seconde een request doet om te kijken of je online bent. Dat kost dataverkeer en server load en dat voor iets wat echt nutteloos is voor one2xs.
Zo moeilijk te maken is het niet, het kan wel, kijk maar op hyves bijvoorbeeld, maar ik vind het niet nodig voor o2x.

kan je dan niet gewoon met de online countert wat gaan klooien?

dan als je update dan je een nieuwe pagina laat,
nu zie je:
Robbert 0 min, 0 sec
Marjolein 1 min, 5 sec
volgende als Marjolein nu een nieuwe pagina laad is komt er precies 1 minuut en 5 seconden online op haar tellertje, en na langer als 5/10 minuten word het niet gerekent als online tijd.

Of word het dan te onnauwkeurig?

Ohja; mij maakt het niet uit of het er wel/niet komt, het boeit me niet zo veel, is wel grappig om eens te zien.

Timkb

New member
Ruben:

Dat is nergens voor nodig o.0 ajax stuurt gewoon naar een php script bij elke pagina dat je online bent, dan begind de teller en elke xx sconde checkt hij of je er nog bent en bijvoorbeeld naar 5 min op een pagina dat je onactief bent dan stopt hij ook gelijk met verder gaan dus word er ook geen dataverkeer teveel gebruikt

Kan het script niet meer vinden (Wat een rommel op me externe hd)

Sjoerd:
AJAX... dat is javascript gebeuren he.. Wat wil je daar mee doen?

Veel, Ajax is javascript dat me php kan comuniseren.

Arjan

Member
Robbert:

Ruben:

nu zie je:
Robbert 0 min, 0 sec
Marjolein 1 min, 5 sec
volgende als Marjolein nu een nieuwe pagina laad is komt er precies 1 minuut en 5 seconden online op haar tellertje, en na langer als 5/10 minuten word het niet gerekent als online tijd.

Ohja; mij maakt het niet uit of het er wel/niet komt, het boeit me niet zo veel, is wel grappig om eens te zien.

Wat je dan hebt is dat als je even snel o2x.nl aanroept je gelijk voor 5 minuten wordt geteld. Doe je dat een aantal keren op een dag dan telt het behoorlijk aan terwijl je lang niet zo lang online bent geweest.

Robbert

New member
Arjan:

Robbert:

Ruben:

nu zie je:
Robbert 0 min, 0 sec
Marjolein 1 min, 5 sec

Wat je dan hebt is dat als je even snel o2x.nl aanroept je gelijk voor 5 minuten wordt geteld. Doe je dat een aantal keren op een dag dan telt het behoorlijk aan terwijl je lang niet zo lang online bent geweest.

als je het goed doet niet (denk ik)
Robbert laat pagina 1 (start tellen)
Robbert stopt met one2xsen > geen online tijd erbij omdat hij maar 1 pagina geladen heeft

Timkb

New member
Ja hij start met tellen en hij telt door tot de 5 min omdat er in de tussentijd geen andern pagina is geopent vandaar moet je om de xx seconde chekken.

Eerlijk gezecht vind ik het een waardeloos idee, wat is tegenwoordig nog wel prive? Tis dat er nog net geen camera in je onderbroek hangt maar komop moet zelfs dit iedereen weten? < Over algemeen bedoelt niet alleen one2xs

Jesse

New member
Timmie:
Ja hij start met tellen en hij telt door tot de 5 min omdat er in de tussentijd geen andern pagina is geopent vandaar moet je om de xx seconde chekken.

Eerlijk gezecht vind ik het een waardeloos idee, wat is tegenwoordig nog wel prive? Tis dat er nog net geen camera in je onderbroek hangt maar komop moet zelfs dit iedereen weten? < Over algemeen bedoelt niet alleen one2xs

Camera lol
schater.gif

Naja opzich wel grappig maar mijn veel te veel uren, hoeven niet getoont te worden hoor
shutup.gif

Timkb

New member
Jesse:

Timmie:

Camera lol
schater.gif

Naja opzich wel grappig maar mijn veel te veel uren, hoeven niet getoont te worden hoor
shutup.gif

Inderdaad niet iedereen hoeft mijn verslaving te zien xD

Bovenaan