Afbieden

Marjolein

Miss Marjolein
kun je een voorbeeld geven in welk soort gevallen dit voorkomt dat je juist minder wil laten bieden dan het startbod?

Marjolein:
kun je een voorbeeld geven in welk soort gevallen dit voorkomt dat je juist minder wil laten bieden dan het startbod?
Ja ik begrijp het ook niet echt helemaal?
confused.gif
Wat voor suggesties hebben sommigen toch onder ons, weten jullie eigenlijk zelf wel wat jullie voorstellen?

je wilt 1 punt one2xs en de veiling begint op 15000 dl
volgende bied 14000 dl
enz.

bedoel je dit?
zo ja dan vind ik het een goed idee

Marjolein

Miss Marjolein
Michiel:
volgende bied 14000 dl
enz.

bedoel je dit?
Je kan alleen veilen in one2xs punten, ik denk niet dat Lennard en/of Ruben zo gek zijn om meerdere veilingen te maken. Afbieden kan dus gewoon in een berichtje
smile.gif

Daf

Lid
Is wel een ingewikkeld systeem, stel je veilt een starter host beginende van 3 punten, iemand bied af tot 2 punten maar iemand anders wil er meer voor geven, dan kom je uiteindelijk toch terug in het oude normale systeem.

Jurgen

Lid
Michiel:
volgende bied 14000 dl
enz.

bedoel je dit?

Maar de verkoper wil toch juist mer lijkt mij?
emo.gif

Sjoerd

Lid
Hij bedoelt zoiets:

in Aanvragen: 1 one2xs punt
Bod: 15000 dls of minder
Afhalen met 1000 DL

Veiling:

Codeblok:

1
2
3
4
5
6

Naam Wilt er voor
Piet 15000DL
Sjaak 14000DL
Peter 13000DL
Johan 12000DL
Sjaak 11000DL

Nu wint Sjaak dus, omdat hij er het minst voor vraagt
biggrin.gif

Marjolein

Miss Marjolein
Sjoerd:
Hij bedoelt zoiets:

Afhalen met 1000 DL

Veiling:

Codeblok:

1
2
3
4
5
6

Naam Wilt er voor
Piet 15000DL
Sjaak 14000DL
Peter 13000DL
Johan 12000DL
Sjaak 11000DL

biggrin.gif

dit slaat echt nergens op, je start een veiling omdat je iets wil verkopen tegen een zo hoog mogelijke prijs. Afbieden bestaat niet eens, je kan wel de prijs verlagen omdat de concurentie te hoog is en jij graag je product wil verkopen. Maar veilingen waar je kunt afbieden?

Ik bedoel ik zoek 1 punt en wil er dsl voro geven,
Nu bied iedereen af tot zo weinig dls en dan zeg ik verkocht en koop ik voor heel weinig me puntje.

Ordian

Lid
Marjolein:

Sjoerd:
Hij bedoelt zoiets:

Afhalen met 1000 DL

Veiling:

Codeblok:

1
2
3
4
5
6

Naam Wilt er voor
Piet 15000DL
Sjaak 14000DL
Peter 13000DL
Johan 12000DL
Sjaak 11000DL

biggrin.gif

dit slaat echt nergens op, je start een veiling omdat je iets wil verkopen tegen een zo hoog mogelijke prijs. Afbieden bestaat niet eens, je kan wel de prijs verlagen omdat de concurentie te hoog is en jij graag je product wil verkopen. Maar veilingen waar je kunt afbieden?

Jij zou toch ook zo goedkoop mogelijk jouw dingen die je wil hebben kopen?
Dan heb je dit ook nodig, laagste bieder wint.

Wil jij een walli kaart, en 5 mensen zijn er en willen hem kwijt, ga je afdingen.
Dat kan dus met deze suggestie.

Marjolein:

Sjoerd:
Hij bedoelt zoiets:

Afhalen met 1000 DL

Veiling:

Codeblok:

1
2
3
4
5
6

Naam Wilt er voor
Piet 15000DL
Sjaak 14000DL
Peter 13000DL
Johan 12000DL
Sjaak 11000DL

biggrin.gif

Nee.

Hij bedoelt bij Aanvragen.

Als jij een forum voor je site zoekt dan wil je een veiling opstarten, maar dan wil je niet het meest voor je forum betalen maar juist het minst.
Je maakt dan een veiling met startbod 10 punten (= het maximum wat jij er voor wil geven), en wilt dat mensen een lager aanbod kunnen doen.
Jij wil het voor zo weinig mogelijk punten hebben, dus als iemand dan iets voor 9 punten aanbiedt dan is dat aanbod voor jou beter (je houdt 1 punt over dan zoals je snapt).

Zo duidelijker?
yummie.gif

edit:
maw: Als je iets VERKOOPT wil je er zo VEEL mogelijk voor krijgen, als je iets KOOPT wil je er zo WEINIG mogelijk voor betalen.

Nou ik zal me mening geven:

Ik vind dit maar helemaal niks, leuk dat jullie dit bedenken maar het word toch maar paar keer gebruikt en dan licht het weer voor uit vuil hier op het forum.

Sjoerd

Lid
Sebas:
Nou ik zal me mening geven:

Ik vind dit maar helemaal niks, leuk dat jullie dit bedenken maar het word toch maar paar keer gebruikt en dan licht het weer voor uit vuil hier op het forum.

dat weet je niet, misschien word het wel heel veel gebruikt? Of je moet de toekomst al kunnen voorspellen
sadley.gif

Bovenaan