APIs: Ideal en Handelen

Rubdos

New member
Hey,

Ik vind het weer eens nodig om te zagen...
Volgende APIs zou ik integreren als mijn website af is:

BelAPI (bestaat al)
SMSAPI (bestaat al)
WallieAPI (released)
PayPayAPI (in overleg)
IDeal API (nu voorgesteld)
HandelAPI* (nu voorgesteld)

*HandelAPI: Een API om O2XS punten over te zetten dmv een api...

Ruben

P.S. Misschien hier de status van de APIs bijhouden?
yummie.gif

Lennard

Active member
PayPal API kun je wel doorstrepen trouwens, of PayPal moet een betere verkopersbescherming bedenken.

Eerst komt de Wallie API, daarna wordt het misschien mogelijk om met iDeal punten te kopen, en misschien dat daar ook een API van komt als dat genoeg gebruikt wordt.

Nadeel van iDeal is wel weer dat je al € 1,18 aan transactiekosten kwijt bent.

Jurgen

Active member
Wat bedoel je met "HandelAPI"? Bedoel je gewoon punten overschrijven naar andere gebruiker of bedoel je dat het geld wordt omgezet in One2xs punten ofzo?
smile.gif

Jesse

New member
Ik ben zeker geïnteresseert vooral in de wallie API kan ik misschien nog wel iets mee gaan doen.

Rubdos

New member
Lennard (link):
Hij bedoelt dat je via een api punten naar anderen kunt sturen volgens mij.

Inderdaad, dan kan je een one2xs verkoop script maken...

Luukvdo

New member
Rik (link):
Handelapi kan je ook gewoon via een cURL scriptje doen. :D

Op zich wel, maar soms zit je met die gekke c= dingen
emo.gif

Dan zou een API iets handiger zijn

Rubdos

New member
Met een CURL? Eerst inloggen op de site via een script dan, ofzo?

En als ik een shopje maak, waar je dingen kan kopen (automatisch), dan moet je toch op de andere zn naam iets kunnen handelen
yummie.gif

Rubdos

New member
Lennard (link):
PayPal API kun je wel doorstrepen trouwens, of PayPal moet een betere verkopersbescherming bedenken.

Eerst komt de Wallie API, daarna wordt het misschien mogelijk om met iDeal punten te kopen, en misschien dat daar ook een API van komt als dat genoeg gebruikt wordt.

Nadeel van iDeal is wel weer dat je al € 1,18 aan transactiekosten kwijt bent.

Kan jij geen API maken voor de PayPal API? Dus als ik een request doe, doe ik dat naar O2XS, die stuur die dan door naar PayPal? Zo kan jij limiteren wat er gebeurt
wink.gif

Die wallie is fantastisch! Hoever zit je al?
biggrin.gif

IDeal API zou ik zeker ook integreren
smile.gif
(Als mn website af is)

Lennard

Active member
Het probleem met die PayPal API is dat de koper het geld terug kan storten.

Als iemand dus geld via de API voor jou naar ons stuurt dan krijg jij je punten. Maar als die persoon dat geld later weer terugeist dan zitten wij met de schade omdat jij misschien al wat anders voor die punten hebt gekocht.

Wallie API moet ik nog mee beginnen, iDeal ook. Als ik morgen een goede bui heb maak ik dan misschien wel een begin met de Wallie API, maar reken er maar niet op.
yummie.gif

Jesse

New member
Lennard (link):
Het probleem met die PayPal API is dat de koper het geld terug kan storten.

Als iemand dus geld via de API voor jou naar ons stuurt dan krijg jij je punten. Maar als die persoon dat geld later weer terugeist dan zitten wij met de schade omdat jij misschien al wat anders voor die punten hebt gekocht.

Wallie API moet ik nog mee beginnen, iDeal ook. Als ik morgen een goede bui heb maak ik dan misschien wel een begin met de Wallie API, maar reken er maar niet op.
yummie.gif

Maar dat is nu toch ook al dan om punten te kopen met paypal (verdienen)

Lennard

Active member
Ja klopt, maar nu kunnen we die gebruiker hard aanpakken, maar als iemand via jouw website fraudeert dan kunnen we jou er niet verantwoordelijk voor houden, omdat jij het zelf niet hebt gedaan zegmaar.

Rubdos

New member
Snap het
cry.gif

Spijtig
smile.gif
Maar misschien een aantal andere API s
yummie.gif
santabaard.gif

Misschien iets voor mollie? Daar kan je IDeal en Wallie vragen
biggrin.gif

Ruben

Rubdos

New member
Een API voor mollie, dat jullie daar een account maken, zodat wij kunnen verbinden met de dan door jullie gemaakte API.

Voorbeeld:

Op mijn site:
Gebruiker x zegt, ik wil 30 credits kopen voor €10 met wallie
Hij doet request naar mijn site, ik doe request naar jullie, jullie doen request naar mollie, en mollie doet de rest met Wallie
smile.gif

Zo-iets dus
wink.gif

Bovenaan