Autosuggest bij tickes

Antonn

New member
Hi,

Ik heb wel eens helpdesken gezien waar je een vraag kon stellen, en eronder in een div suggesties kwamen met vraag en antwoord uit de FAQ. Misschien kan dit ook toegepast worden op het ticketsysteem en topic aanmaken in de vragen categorie. Zo voorkomen we topics als deze.

Dus als je een titel aan het typen bent komen eronder LIVE suggesties dmv. AJAX.

Greetz.

G

Guest

Guest
Nogal onnodig vind ik..
sadley.gif

Alemaalte

New member
Xjessex (link):
Nogal onnodig vind ik..
sadley.gif

Niet echt onnodig hoor, maar wel een moeilijk(er) algoritme en dan is het het denk ik niet waard om daar tijd in te steken.

Antonn

New member
August (link):
Nouja, ik denk niet dat het antwoord van mijn vraag in de faq staat maargoed
emo.gif

Neen, maar er worden nog steeds veel al veel gestelde vragen gesteld. En veel gestelde vragen staan op de FAQ. En het heeft ook alvast geen nadelen.

Eenvoudig te maken ook. Onkeyup op de input. De input value word naar PHP bestand verstuurt die de input exploded op spatie. Hij maakt SQL code met per woord WHERE vraag LIKE %woord% OR antwoord LIKE %woord% aan de code. Dan geeft hij maximum 3 hints terug waar je op kan klikken. Gewoon LIVE. Als hij niets boeiends ziet kan hij gewoon doorgaan en ticket aanmaken.

Lennard

Active member
Ja geloof het of niet, maar die komt er ook al aan.
emo.gif

De FAQ wordt veel beter en uitgebreider en je gaat veel meer zelf kunnen doen, met als resultaat dat je ons minder nodig hebt. Voordeel: je bent sneller geholpen en wij hebben minder te doen.
Onderdeel daarvan is inderdaad dat je tijdens het intypen van je vraag live suggesties krijgt die je vraag kunnen oplossen.

Ik heb een paar maanden terug een onderzoekje gedaan, en door de FAQ te verbeteren, door de leden meer opties te geven (zoals zelf domeinnamen pushen of hierheen verhuizen, om maar wat te noemen) en door te zorgen dat de leden de FAQ lezen, kan ik zon 60% van de tickets terugdringen.
Dus ja, dat is wel de moeite waard om wat aan te doen.

Antonn

New member
Lennard (link):
Ja geloof het of niet, maar die komt er ook al aan.
emo.gif

De FAQ wordt veel beter en uitgebreider en je gaat veel meer zelf kunnen doen, met als resultaat dat je ons minder nodig hebt. Voordeel: je bent sneller geholpen en wij hebben minder te doen.
Onderdeel daarvan is inderdaad dat je tijdens het intypen van je vraag live suggesties krijgt die je vraag kunnen oplossen.

Ik heb een paar maanden terug een onderzoekje gedaan, en door de FAQ te verbeteren, door de leden meer opties te geven (zoals zelf domeinnamen pushen of hierheen verhuizen, om maar wat te noemen) en door te zorgen dat de leden de FAQ lezen, kan ik zon 60% van de tickets terugdringen.
Dus ja, dat is wel de moeite waard om wat aan te doen.

Ook als iemand topic in vragen categorie wilt aanmakendan
pompom.gif

Bovenaan