Blackjack

Ralphh

Active member
Hey,

Ik vind het zeer vervelend als het gelijk is.
Want als jij bijvoorbeeld betere kaarten hebt dan de bank krijg je de punten niet.
Terwijl het in het echt wel zo is.

groetj,

Reins

New member
Ja verander het
biggrin.gif

Rogier

New member
Jongens het is een geluksspel, de kansen zijn ongeveer 50% / 50%. Dus als je een keer extra wint, is de kans groter dat je nog een keer verliest.

Alemaalte

New member
Nee, het huis is altijd in het voordeel de kansen zijn iets van 75 voor het huis en 25 voor jou.

Lennard

Active member
Als je weet hoe het systeem werkt dan kun je in theorie 50/50 halen, maar omdat de meesten dat niet weten zit je lager.

Freestyle

New member
Lennard (link):
Als je weet hoe het systeem werkt dan kun je in theorie 50/50 halen, maar omdat de meesten dat niet weten zit je lager.

jij kan dus dikke winst maken?
door 1x 10pt te doen en de andere keer 0,05???
dat jij dan altijd gelijk hebt.

lijkt me niet. dat het zo is. anders ga ik het zoeken
yummie.gif

Alemaalte

New member
Lennard (link):

Het huis heeft altijd voordeel hoor? Dus geen dis.
Moest je eens nadenken wist je dat! Zo kan jij er al aan gaan als de dealer nog geen kaart genomen heeft. Kans is dus alles behalve 50/50.

Als je echt wilt weten waarom jullie het weeral fout hebben kan je even op google zoeken.

Wouter

New member
1: jij +21 | bank +21 => jij verliest
2: jij +21 | bank -22 => jij verliest
3: jij -22 | bank +21 => jij wint
4: jij -22 | bank -22 => jij wint (indien jij meer dan bank)
5: jij -22 | bank -22 => bank wint (indien jij minder dan bank)µ
6: jij -22 | bank -22 => niemand wint (indien jij evenveel hebt als bank)

Als ik gelijk heb liggen kansen 33.3 dat jij wint / 50 dat de bank wint en 16.6 dat niemand wint

alhoewel dit nog niet klopt; want er is veel meer kans dat je minder of meer dan bank hebt dan je gelijk hebt.

Freestyle

New member
Wouter (link):

Als ik gelijk heb liggen kansen 33.3 dat jij wint / 50 dat de bank wint en 16.6 dat niemand wint

alhoewel dit nog niet klopt; want er is veel meer kans dat je minder op meer dan bank hebt dan je gelijk hebt.

bij "6: jij -22 | bank -22 => niemand wint (indien jij evenveel hebt als bank)"
klopt niet. want de bank ziet jouw kaarten. dus die regel kan gewoon weg.

Wouter

New member
Freestyle (link):

Wouter (link):

alhoewel dit nog niet klopt; want er is veel meer kans dat je minder op meer dan bank hebt dan je gelijk hebt.

bij "6: jij -22 | bank -22 => niemand wint (indien jij evenveel hebt als bank)"
klopt niet. want de bank ziet jouw kaarten. dus die regel kan gewoon weg.

ik kijk naar uitkomsten
wink.gif

als je evenveel hebt als bank wint niemand iets... Dus dit is ook een kans...

Lennard

Active member
Je moet niet het aantal kansen tellen, maar de som van de kansen.
De kans dat jij < 21 hebt en de bank <21 is groter dan de kans dat jij 21 hebt de bank > 21.

Maargoed, er zijn onwijs veel leden die ooit (dik!) in de plus hebben gestaan. Je moet stoppen als je wat winst hebt, dat is de kunst. Als je alsmaar door blijft gaan als je winst hebt dan ga je op een gegeven moment weer naar beneden. Dan blijf je juist doorgaan omdat je weer winst wil hebben, en op t eind zijn je punten op en blackjack je nooit meer, en blijf je dus in verlies staan.

Stop gewoon op tijd, dan kun je er serieus punten mee verdienen, er zijn genoeg leden die er een host van bij elkaar hebben gespard.

Doe het als je tegen je verlies kunt en als je op tijd kunt stoppen, anders moet je er niet aan beginnen.
smile.gif

Alemaalte

New member
De kans dat jij < 21 hebt en de bank <21 is groter dan de kans dat jij 21 hebt de bank > 21.

Ja dat klopt, toch is het voordeel voor het huis.

*edit*

Mag ik een blackjack-bot maken?
hypocrite.gif

Bovenaan