BUMA STEMRA verklooit het weer

Sdyekbun

New member
Hey one2xs

Ik had een vraagje want BUMA STEMRA wilt haar regels veranderen betreft youtube
Kan je op one2xs nog Youtube videos embedden of gaan jullie die functie weghalen

Mvg Yekbun

Bron : http://www.nu.nl/internet/3007192/sites-kunnen-aangeklaagd-worden-embedden-youtubevideos.html

G

Guest

Guest
Ik denk dat niemand zich druk maakt om one2xs, daar is zij veel te klein voor.

Robbert

New member
Sevvlor (link):

Zolang die organisaties geld kunnen innen, dan doen ze dat hoor...
emo.gif

Maar zolang One2xs geen mailtje/brief krijgt van die organisaties, is er niks aan de hand
smile.gif

G

Guest

Guest
Robbert (link):

Sevvlor (link):

emo.gif

Maar zolang One2xs geen mailtje/brief krijgt van die organisaties, is er niks aan de hand
smile.gif

Ik weet niet of ze one2xs als "commercieel" zien, Buma heeft gezegd de "hobbyist" niet te vervolgen.

Robbert

New member
Sevvlor (link):

Robbert (link):

Sevvlor (link):

emo.gif

smile.gif

Ik weet niet of ze one2xs als "commercieel" zien, Buma heeft gezegd de "hobbyist" niet te vervolgen.

Zolang One2xs winst maakt, is het commercieel...
yummie.gif

En zolang er nog een Adsense blokje bij staat vinden Buma & Stemra het al helemaal geweldig
emo.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Blijft een onzinregeling. 99% van de filmpjes die geplaatst worden op bijvoorbeeld one2xs zijn van de originele maker die het ZELF op youtube heeft gezet, en die het ZELF embedden aan heeft staan (wat gewoon een optie is als je een filmpje upload).

Kijk maar naar filmpjes van bijvoorbeeld vevo. Die zul je vaak niet kunnen embedden, en moet je dus op youtube bekijken. Youtube betaald hier dan uiteraard wél geld voor.

Is gewoon weer een trucje om centen in eigen zak te steken.

Robbert

New member
Rik (link):
Blijft een onzinregeling. 99% van de filmpjes die geplaatst worden op bijvoorbeeld one2xs zijn van de originele maker die het ZELF op youtube heeft gezet, en die het ZELF embedden aan heeft staan (wat gewoon een optie is als je een filmpje upload).

Kijk maar naar filmpjes van bijvoorbeeld vevo. Die zul je vaak niet kunnen embedden, en moet je dus op youtube bekijken. Youtube betaald hier dan uiteraard wél geld voor.

Geldklopperij, dat is het. De enige criminelen zijn die bedrijven zelf
smile.gif

G

Guest

Guest
Rik (link):

sterker nog er zijn bands/Record companys die tegen dit soort praktijken zijn.
het is zelfs een poos geweest dat, ik geloof Sony Music gezijk had met de Brein van Duitsland omdat zij op eigenhoutje videos lieten blokkeren

Lennard

Active member
Sevvlor (link):

Robbert (link):

Sevvlor (link):

emo.gif

smile.gif

Een hobbyist met 8 eigen servers?
emo.gif

Nee commercieel is one2xs zeker, maar zolang grote sites als FOK! gewoon de YouTube-filmpjes embedden blijf ik dat ook doen. Komt er een brief op de mat dan gaan die filmpjes er natuurlijk uit, ben wel zo realistisch dat ik echt geen rechtzaak aan ga spannen ofzo.

J

Jasperxs

Guest
En dit alleen maar omdat sevvlor zijn schreeuwmuziek plaatst
sadley.gif

Maar je kan toch alleen aanzetten voor topics voor leden.
Zie BUMA STEMRA nog geen accountje hier aanmaken

G

Guest

Guest
Lennard (link):

Sevvlor (link):

Robbert (link):

Klik om eerdere quotes te tonen

Sevvlor (link):

emo.gif

smile.gif

Een hobbyist met 8 eigen servers?
emo.gif

Nee commercieel is one2xs zeker, maar zolang grote sites als FOK! gewoon de YouTube-filmpjes embedden blijf ik dat ook doen. Komt er een brief op de mat dan gaan die filmpjes er natuurlijk uit, ben wel zo realistisch dat ik echt geen rechtzaak aan ga spannen ofzo.

ik weet het heel simpel, als ze mij een brief sturen heb ik zoiets van mmmkay.
toevallig weet ik wat er ongeveer op mijn site staat. Ik vraag gewoon of zij kunnen bewijzen dat zij voor BlankTV, VEVO, RiseRecords of Epitaph "collecteren"

ik weet zeker dat iedereen behalve VEVO geen contract met die gasten hebben.

Sdyekbun

New member
Het blijven gewoon dieven eerst gezeik van belasting en nu ook dikke mensen van BUMA STEMRA die overal geld voor moeten hebben. Binnenkort gaan ze geld vragen om memes kopiëren van 9gag.

G

Guest

Guest
Sdyekbun (link):
Het blijven gewoon dieven eerst gezeik van belasting en nu ook dikke mensen van BUMA STEMRA die overal geld voor moeten hebben. Binnenkort gaan ze geld vragen om memes kopiëren van 9gag.

Je bedoelt 4chan?

Sdyekbun

New member
Sevvlor (link):

Sdyekbun (link):

Je bedoelt 4chan?

Nee

Lennard

Active member
Sevvlor (link):
Nee dat heb je niet, want zij hebben de middelen om een rechtzaak te starten om je te slopen, en andersom lukt je dat niet.

G

Guest

Guest
Lennard (link):

Sevvlor (link):
Nee dat heb je niet, want zij hebben de middelen om een rechtzaak te starten om je te slopen, en andersom lukt je dat niet.

Vragen en vertragen kan geen kwaad...

Als nog, ik val volgens hun eigen standaarden buiten hun naai scope om het zo maar te zeggen.
Je kan ook alle videos veranden in links. Dat mag wel. Je embed niets

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Sevvlor (link):

Lennard (link):

Sevvlor (link):

Als nog, ik val volgens hun eigen standaarden buiten hun naai scope om het zo maar te zeggen.

Dan "verwijs je naar illegale content". Zoals ze bij sites als TPB dan zeggen
biggrin.gif

Maar inderdaad. Vragen en vertragen kan nooit kwaad.

G

Guest

Guest
Rik (link):

Sevvlor (link):

Lennard (link):

Klik om eerdere quotes te tonen

Sevvlor (link):

Dan "verwijs je naar illegale content". Zoals ze bij sites als TPB dan zeggen
biggrin.gif

Maar inderdaad. Vragen en vertragen kan nooit kwaad.

Ik verwijs naar youtube en dat was toch gewoon legaal
emo.gif

Embeden mag niet

Jurgen

Active member
Meeste wordt toch in offtopic geplaatst wat niet zichtbaar is voor zoekmachines, dus zal wel meevallen denk ik. Of er moet een spion zijn.
emo.gif
yummie.gif

Bovenaan