Boebie (
link):
Ik denk wel dat er genoeg ervaring stof in one2xs hangt bij de leden voor de beste en mooiste oplossingen en de makkerlijkste...
Dat zal vast, maar ik denk dat ik wel kan stellen dat ik die ervaring en kunde ook wel heb. Het gaat er niet om of ik het kan, het gaat erom dat het niet in het huidige systeem past.
Bash (
link):
Lennard (
link):
Ja ik ben het toch wel met de vorige sprekers eens.
Qua load valt het nu niet mee. Voorbeeldje: er zijn nu 30 gebruikers online. Voor al die gebruikers moet continu gecheckt worden of er nieuwe berichten zijn, bijvoorbeeld elke 2 seconden - als dat langer duurt dan heb je niks aan zon chat. Dan heb je dus al per bezoeker er een halve requests per seconde extra bij. Dat klinkt niet veel, maar dat is het wel, want als je dan dus 30 gebruikers (echt) online hebt dan zit je dus al op de 15 requests per seconde extra, en dat trekt de boel gewoon niet. Je moet dan met andere technieken (open verbindingen) gaan werken ofzo, dat is een stuk handiger dan ajax requests.
Dus ja in principe kan het natuurlijk, er zijn zoveel sites met chatfunctie, maar dan moet het op een goede en stabiele manier gebouwd worden, en dat kan niet nu.
Eerst moet de rest geupdate worden, dan is er ruimte voor extra hippe dingen zoals dit, alertjes als je gequote bent, ajax die vaker update, etc.
Kan het dan niet op een betere hosting oid?
?
Dan kan alles, maar dan moet je hele dikke servers hebben om de logheid van one2xs op dat moment te kunnen compenseren. En je begrijpt vast zelf ook wel dat ik liever de boel update dan honderden euros per maand extra aan dikke servers uit te geven.
Xjessex (
link):
Lennard (
link):
Ja ik ben het toch wel met de vorige sprekers eens.
Qua load valt het nu niet mee. Voorbeeldje: er zijn nu 30 gebruikers online. Voor al die gebruikers moet continu gecheckt worden of er nieuwe berichten zijn, bijvoorbeeld elke 2 seconden - als dat langer duurt dan heb je niks aan zon chat. Dan heb je dus al per bezoeker er een halve requests per seconde extra bij. Dat klinkt niet veel, maar dat is het wel, want als je dan dus 30 gebruikers (echt) online hebt dan zit je dus al op de 15 requests per seconde extra, en dat trekt de boel gewoon niet. Je moet dan met andere technieken (open verbindingen) gaan werken ofzo, dat is een stuk handiger dan ajax requests.
Dus ja in principe kan het natuurlijk, er zijn zoveel sites met chatfunctie, maar dan moet het op een goede en stabiele manier gebouwd worden, en dat kan niet nu.
Eerst moet de rest geupdate worden, dan is er ruimte voor extra hippe dingen zoals dit, alertjes als je gequote bent, ajax die vaker update, etc.
Waarom werk je met ajax?
Waarom gebruikt one2xs geen node.js?
1. one2xs is in 2007 gebouwd, toen was node.js er niet
2. ik heb er geen ervaring mee
3. ik ga niet de hele boel omgooien om een chatfunctie bij te bouwen
4. volgens mij doet node.js ook gewoon bij elke ajax call of hoe je het noemen wil een request naar de server?
Maar jullie vergeten dat one2xs is gebouwd in 2007, niet wetende en ook nooit verwachtende dat we zo groot zouden worden. De site is gewoon niet gebouwd op zulke hoeveelheden bezoekers.
Vergelijk het met je eerste auto: je begint meestal met een goedkope barrel en op een gegeven moment is die gewoon op. Je blijft hem niet eeuwig opknappen want dat kost je een vermogen, je kan dan beter een hele nieuwe auto kopen of je oude auto helemaal reviseren, dan kun je alle nieuwe technische snufjes inbouwen, en dan heb je jaren ervaring en weet je ook wat je mist en waar je dus op moet letten als je een nieuwe haalt of gaat reviseren.