Chat venster.

Boebie

New member
Een chat zoals Facebook en twister zoiets als live PM dat je rechts onder een venster naar boven ziet komen met je chat vriend handig tijdens het onderhandelen.

G

Guest

Guest
Je krijgt vanzelf duidelijk te zien dat je een pm hebt, ook is er een chat op one2xs.

Sterker nog, zoiets zorgt voor veel load

Yorrick

Active member
t Is wel handig om snel te antwoorden, maar voor de rest zie ik het nut er ook niet van in.
yummie.gif

Boebie

New member
We willen one2xs zo optimaal mogelijk?
Of willen we dat niet het is handig maar het is niet nodig en veel loads???
Valt reuzen mee

Kingunit

New member
Lijkt me onmogelijk, One2xs is al super onstabiel. Het idee vind ik zelf ook heel erg leuk, en het is best mogelijk (qua load) om het vloeiend te laten lopen. Het is gewoon onmogelijke met het huidige forum systeem, misschien iets voor de toekomst wanneer het huidig systeem een opknap beurt heeft gekregen?

Boebie

New member
Kingunit (link):
Lijkt me onmogelijk, One2xs is al super onstabiel. Het idee vind ik zelf ook heel erg leuk, en het is best mogelijk (qua load) om het vloeiend te laten lopen. Het is gewoon onmogelijke met het huidige forum systeem, misschien iets voor de toekomst wanneer het huidig systeem een opknap beurt heeft gekregen?

Dankjewel voor je speech
biggrin.gif

Waar blijft Lennard kijken wat hij erover heeft te zeggen en mischien is het wel mogelijk met het forum systeem.

Lennard

Active member
Ja ik ben het toch wel met de vorige sprekers eens.
yummie.gif

Qua load valt het nu niet mee. Voorbeeldje: er zijn nu 30 gebruikers online. Voor al die gebruikers moet continu gecheckt worden of er nieuwe berichten zijn, bijvoorbeeld elke 2 seconden - als dat langer duurt dan heb je niks aan zon chat. Dan heb je dus al per bezoeker er een halve requests per seconde extra bij. Dat klinkt niet veel, maar dat is het wel, want als je dan dus 30 gebruikers (echt) online hebt dan zit je dus al op de 15 requests per seconde extra, en dat trekt de boel gewoon niet. Je moet dan met andere technieken (open verbindingen) gaan werken ofzo, dat is een stuk handiger dan ajax requests.

Dus ja in principe kan het natuurlijk, er zijn zoveel sites met chatfunctie, maar dan moet het op een goede en stabiele manier gebouwd worden, en dat kan niet nu.
Eerst moet de rest geupdate worden, dan is er ruimte voor extra hippe dingen zoals dit, alertjes als je gequote bent, ajax die vaker update, etc.

Boebie

New member
Ik denk wel dat er genoeg ervaring stof in one2xs hangt bij de leden voor de beste en mooiste oplossingen en de makkerlijkste...

G

Guest

Guest
Lennard (link):
yummie.gif

Qua load valt het nu niet mee. Voorbeeldje: er zijn nu 30 gebruikers online. Voor al die gebruikers moet continu gecheckt worden of er nieuwe berichten zijn, bijvoorbeeld elke 2 seconden - als dat langer duurt dan heb je niks aan zon chat. Dan heb je dus al per bezoeker er een halve requests per seconde extra bij. Dat klinkt niet veel, maar dat is het wel, want als je dan dus 30 gebruikers (echt) online hebt dan zit je dus al op de 15 requests per seconde extra, en dat trekt de boel gewoon niet. Je moet dan met andere technieken (open verbindingen) gaan werken ofzo, dat is een stuk handiger dan ajax requests.

Dus ja in principe kan het natuurlijk, er zijn zoveel sites met chatfunctie, maar dan moet het op een goede en stabiele manier gebouwd worden, en dat kan niet nu.
Eerst moet de rest geupdate worden, dan is er ruimte voor extra hippe dingen zoals dit, alertjes als je gequote bent, ajax die vaker update, etc.

Kan het dan niet op een betere hosting oid?
redface.gif
?

G

Guest

Guest
Lennard (link):
yummie.gif

Waarom werk je met ajax?
Waarom gebruikt one2xs geen node.js?

Lennard

Active member
Boebie (link):
Ik denk wel dat er genoeg ervaring stof in one2xs hangt bij de leden voor de beste en mooiste oplossingen en de makkerlijkste...
Dat zal vast, maar ik denk dat ik wel kan stellen dat ik die ervaring en kunde ook wel heb. Het gaat er niet om of ik het kan, het gaat erom dat het niet in het huidige systeem past.

Bash (link):

Lennard (link):
yummie.gif

Kan het dan niet op een betere hosting oid?
redface.gif
?

Dan kan alles, maar dan moet je hele dikke servers hebben om de logheid van one2xs op dat moment te kunnen compenseren. En je begrijpt vast zelf ook wel dat ik liever de boel update dan honderden euros per maand extra aan dikke servers uit te geven.

Xjessex (link):

Lennard (link):
yummie.gif

Waarom werk je met ajax?
Waarom gebruikt one2xs geen node.js?

1. one2xs is in 2007 gebouwd, toen was node.js er niet
2. ik heb er geen ervaring mee
3. ik ga niet de hele boel omgooien om een chatfunctie bij te bouwen
4. volgens mij doet node.js ook gewoon bij elke ajax call of hoe je het noemen wil een request naar de server?

Maar jullie vergeten dat one2xs is gebouwd in 2007, niet wetende en ook nooit verwachtende dat we zo groot zouden worden. De site is gewoon niet gebouwd op zulke hoeveelheden bezoekers.

Vergelijk het met je eerste auto: je begint meestal met een goedkope barrel en op een gegeven moment is die gewoon op. Je blijft hem niet eeuwig opknappen want dat kost je een vermogen, je kan dan beter een hele nieuwe auto kopen of je oude auto helemaal reviseren, dan kun je alle nieuwe technische snufjes inbouwen, en dan heb je jaren ervaring en weet je ook wat je mist en waar je dus op moet letten als je een nieuwe haalt of gaat reviseren.

G

Guest

Guest
node.js houdt de request (verbinding) tussen de server en de client open, altijd..
Terwijl ajax telkens de verbinding afsluit en weer opzet..

node.js verbruikt heel weinig dataverkeer, want als er niets op te halen is, geen veranderingen etc, dan doet hij dat ook niet..
Het is een soort push notificatie wat íe stuurt, alleen dan beter.. push is de voorloper van node.js zegmaar..

Lennard

Active member
Dan nog blijven mijn andere punten staan. one2xs is geen grote zandbak waar ik zo af en toe wat leuke nieuwe toffe kasteeltjes kan bouwen en ze weer uitveeg als het niet blijkt te werken, ik moet dan eerst uitzoeken hoe het werkt, hoe het met cloudflare zit, hoe zwaar het is, welke controle ik over die open verbindingen heb, etc.

Dat kan ik niet doen voor enkel een chat en zeker niet met dit huidige systeem.

G

Guest

Guest
Xjessex (link):
node.js houdt de request (verbinding) tussen de server en de client open, altijd..
Terwijl ajax telkens de verbinding afsluit en weer opzet..

node.js verbruikt heel weinig dataverkeer, want als er niets op te halen is, geen veranderingen etc, dan doet hij dat ook niet..
Het is een soort push notificatie wat íe stuurt, alleen dan beter.. push is de voorloper van node.js zegmaar..

Aangezien je het altijd beter weet, maak het maar
emo.gif

Blijkbaar lees je ook niet.

Boebie

New member
Sevvlor het enige wat mensen hier doen is opkomen voor ideeën elke keer wanneer iemand iets post sta jij om op de 1e plaats die gene af te zeiken hou daar mee op en benader een topic anders.
Je levert alleen kritiek alsof je het allemaal beter weet.

G

Guest

Guest
Boebie (link):
Sevvlor het enige wat mensen hier doen is opkomen voor ideeën elke keer wanneer iemand iets post sta jij om op de 1e plaats die gene af te zeiken hou daar mee op en benader een topic anders.
Je levert alleen kritiek alsof je het allemaal beter weet.

Hoho eens ff, ken jij Jesse wel?
confused.gif

Ik vind ideeën prima als ze haalbaar en nuttig zijn, ja ik ben vaak sarcastisch.

Boebie

New member
Het idee is haalbaar alles is ten allerrijksten mogelijk niet waar dan?
Jesse probeert alleen mee te denken is niet verkeerd tog daar voor wordt een topic ook geopend.

Lennard

Active member
Ik heb al een paar maal uitgelegd waarom het op dit moment niet mogelijk is.
Het is een goed idee, ben zelf ook al bezig om zulke ideeën uit te werken, maar op dit moment kan het gewoonweg niet.

Bovenaan