Comminucatie-ban

Caner

Held
[Inleiding]
Comminucatieban is een soort ban, maar dan ben je niet helemaal verbannen van One2xs. Want je kan nog verder punten sparen maar je mag geen contact hebben met derden.

[Uitleg]
Wanneer je een domein / host hebt op One2xs en je hebt de 100% bereikt, ben je meteen verbannen voor een bepaalde periode. Als je dataverkeer op is, kan je geen GBs bijkopen, dan moet je wachten tot volgende maand en dat is voor de meeste mensen irritant. Zeker voor mensen met een GPT.

Daarom heb ik hier iets op bedacht: De comminucatieban. Dat is een 2e soort ban, maar je word dan niet helemaal verbannen. Je kan namelijk nog wel punten sparen, domein / host kopen, verlengen enzovoort. Maar het is niet mogelijk om te handelen via ruilbank of via de handelen-pagina. Ook heb je geen toegang tot priveberichten en forum. Kortom: Je mag geen contact hebben met derden.

Maar als iemand iets ergs heeft misdaan, dan krijgt hij / zij wel een volledige ban. Dat betekent dat je helemaal niet meer toegang krijgt tot One2xs.

[Slot]
Dit was mijn suggestie. Er is hier al een topic van mij over gestart, maar ik wou toch wel even een nieuwe topic. Vind ik even wat overzichtelijker
biggrin.gif

Daiman

Lid
ik ook vindt het een goed idee alleen is dit al een keer voorgesteld en ruben of lennard zij hierop dat het te veel werkt was en veel ombouwen

Anne

Anne
Vond het de vorige keer ook een goed idee, nu nog steeds. Ik vind het alleen een beetje veel moeite, een ban is toch een beetje je eigen schuld en dan moet one2xs daar tijd in gaan stoppen..
wink.gif

Caner

Held
Freestyle (link):
maar als je bent verbannen nu. en je data is op kan je nog gewoon contact met one2xs op nemen hoor
wink.gif

Als je geen One2xs punten hebt word het wat lastiger.
Met comminucatieban kan je nog wel punten sparen (klik-ads, doe-ads etc.)

Ja inderdaad, je hebt tenslotte een ban omdat je scheld/scamt etc op het forum
Dus communicatie. Als ze gewoon het forum & pb blokkeren is het toch goed?

Mikek

Lid
Goed idee hoeft inderdaad ook niet heel veel werk te zijn gewoon dat je die onderdelen alleen mag bekijken met rang lid mod admin adverteerder en niet met ban.

Je moet je gewoon gedragen klaar punt uit, als je 1x wat fout doet krijg je heus niet gelijk 100%, zo streng zijn ze hier niet. Een ban krijg je niet zomaar..
En als je banned wordt, neem je contact op met one2xs voor verlenging or whatever.
Ik vind het een slecht idee, en het is btw 9999 keer voorgestelt.

Waarom is het een slecht idee? Wat verlies je er bij? Als je je communicatief niet goed kunt uitdrukken en je krijgt procenten, waarom moet je dan van de hele site verbannen worden?

Sjoerd

Lid
Alemaalte (link):
Waarom is het een slecht idee? Wat verlies je er bij? Als je je communicatief niet goed kunt uitdrukken en je krijgt procenten, waarom moet je dan van de hele site verbannen worden?
Omdat je gewoon niet welkom bent als je hier een beetje op alles loopt te schelden en te zeiken?
biggrin.gif

Sjoerd (link):

Alemaalte (link):
Omdat je gewoon niet welkom bent als je hier een beetje op alles loopt te schelden en te zeiken?
biggrin.gif

Ja precies..
Een ban verdien je gewoon klaar.
smile.gif

Nu doen mensen hun best om geen ban te krijgen omdat ze dan nergens meer bij kunnen, maar anders schelden ze in een dolle bui even het forum vol en kunnen ze alsnog doodleuk verder gaan met one2xs.

Wiitse

Lid
Lennard (link):
Nu doen mensen hun best om geen ban te krijgen omdat ze dan nergens meer bij kunnen, maar anders schelden ze in een dolle bui even het forum vol en kunnen ze alsnog doodleuk verder gaan met one2xs.

Inderdaad, mensen die niks met het forum hebben kunnen dat gewoon doen.

Max (link):
[Inleiding]
Comminucatieban is een soort ban, maar dan ben je niet helemaal verbannen van One2xs. Want je kan nog verder punten sparen maar je mag geen contact hebben met derden.

En het doel hiermee is, dat als iemand zich op het forum of de chat misdraagt deze een communicatieban krijgt? Een communicatieban zie ik eigenlijk niet als straf voor het gedrag dat ontoelaatbaar is op One2Xs.

Max (link):
[Uitleg]
Wanneer je een domein / host hebt op One2xs en je hebt de 100% bereikt, ben je meteen verbannen voor een bepaalde periode. Als je dataverkeer op is, kan je geen GBs bijkopen, dan moet je wachten tot volgende maand en dat is voor de meeste mensen irritant. Zeker voor mensen met een GPT.

Het is voor de mensen die gebanned zijn irritant dat ze moeten wachten en niet kunnen verlengen of bijkopen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het gedrag van sommige mensen irritanter vind (en zo zullen er nog veel mensen zijn die dit vinden).

Max (link):
Daarom heb ik hier iets op bedacht: De comminucatieban. Dat is een 2e soort ban, maar je word dan niet helemaal verbannen. Je kan namelijk nog wel punten sparen, domein / host kopen, verlengen enzovoort. Maar het is niet mogelijk om te handelen via ruilbank of via de handelen-pagina. Ook heb je geen toegang tot priveberichten en forum. Kortom: Je mag geen contact hebben met derden.

Dat is toch geen straf meer? Je hebt je gewoon te gedragen dan is een ban (in welke vorm dan ook) niet nodig.

Max (link):
Maar als iemand iets ergs heeft misdaan, dan krijgt hij / zij wel een volledige ban. Dat betekent dat je helemaal niet meer toegang krijgt tot One2xs.

En hoe wil jij onderscheid maken met het uitdelen van een communicatieban en een volledige ban? Plaats jij je eens in een moderator of eigenaar.... hoe ga jij beslissen welke ban jij iemand gaat opleggen en wat voor misdraging iemand hiervoor gedaan zou moeten hebben?

Mijn mening
Men maakt het er zelf naar om een ban te krijgen op One2Xs. Soms heb ik het idéé dat het gedrag dat ik her en der tegenkom op One2Xs, en de vervolgens hierop uitgedeelde waarschuwingen niet serieus genomen worden. Men blijft maar proberen en uit de tent lokken. Nu snap ik dat het moeilijk is om ergens niet op in te gaan en iets op een fatsoenlijke wijze kenbaar te maken e.d. maar sommige mensen begrijpen zelfs na 3 waarschuwingen nog steeds niet dat het gedrag welke men op dat moment vertoont ontoelaatbaar is. Een ban is het uiteindelijke resultaat.

Niet alleen in het dagelijks leven (reallife) maar ook op One2Xs (zelfs het hele internet) gelden normen en waarden waarbij respect één van die punten is (welke soms ver te zoeken is). Nog niet gesproken over een fatsoenlijk gedrag.

Conclusie? Gedraag je zoals het hoort en behandel één ieder zoals je zelf behandeld wilt worden. Dan zijn bans, in welke vorm dan ook, niet nodig en kun je op One2Xs lekker ontspannen en plezier maken.

Ugh... ik heb gesproken
wink.gif

Bovenaan