Cronjob

• Onderwerp starter Verwijderd lid 11930
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 11930

Guest
Hoeveel cronjobs mag je bij one2xs per minuut uitvoeren?

G

Guest

Guest
Waarom per minuut?
En waarom meerdere?
Ligt eraan wat voor commando je uitvoert?

V

Verwijderd lid 11930

Guest
omdat ik best wel veel sites host op 1 host, en ik weet nu wat cronjobs inhouden dus ik ga er veel mee werken. Dus daarom wil ik weten tot hoeveel de host van one2xs per minuut aankan dan kan ik daar rekening mee houden en sommige cronjobs na de andere pas uitvoeren etc.

Lennard

Active member
Nouja in 9 van de 10 gevallen heb je helemaal geen cronjob nodig, maar als je er echt per se een nodig heb dan vind ik het prima hoor.

V

Verwijderd lid 11930

Guest
Lennard (link):
Nouja in 9 van de 10 gevallen heb je helemaal geen cronjob nodig, maar als je er echt per se een nodig heb dan vind ik het prima hoor.

Ik gebruik er nu 2 namelijk 1 die doet elk uur, die tweet de tijd. En 1 stuurt s nachts om 0:00 email naar in actieve personen. Daar kan je niks anders dan cron job voor gebruiken toch?

G

Guest

Guest
Jellesch (link):

Lennard (link):

Ik gebruik er nu 2 namelijk 1 die doet elk uur, die tweet de tijd. En 1 stuurt s nachts om 0:00 email naar in actieve personen. Daar kan je niks anders dan cron job voor gebruiken toch?

Als je elke dag actieve bezoekers hebt, kun je hem een pagina laten oproepen, en een query laten uitvoeren om te laten weten dat het die dag al gebeurd is, en dan bijvoorbeeld de eerste gebruiker die vanaf 23:45 komt, die voert dan die pagina uit zonder dat hij / zij dat weet..
Maar als je niet 100% zeker weet dat er rond die tijd een of meerdere bezoekers komen moet je een cronjob gebruiken.

V

Verwijderd lid 11930

Guest
Xjessex (link):

Jellesch (link):

Lennard (link):

Als je elke dag actieve bezoekers hebt, kun je hem een pagina laten oproepen, en een query laten uitvoeren om te laten weten dat het die dag al gebeurd is, en dan bijvoorbeeld de eerste gebruiker die vanaf 23:45 komt, die voert dan die pagina uit zonder dat hij / zij dat weet..
Maar als je niet 100% zeker weet dat er rond die tijd een of meerdere bezoekers komen moet je een cronjob gebruiken.

En bij het tweeten sowieso
smile.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
In principe zit er geen limiet aan, maar je mag niet voor overlast zorgen. Doe je dit wel, dan moeten we je suspenden.

Sjoerd

Active member
Jellesch (link):

Lennard (link):

Als eentje elk uur doet, en de ander 0:00, kun je ze toch eigenlijk samen in een cronjob doen.. Of weet je niet hoe je met PHP kunt checken of het 0:00 is?

V

Verwijderd lid 11930

Guest
Sjoerd (link):

Jellesch (link):

Lennard (link):

Als eentje elk uur doet, en de ander 0:00, kun je ze toch eigenlijk samen in een cronjob doen.. Of weet je niet hoe je met PHP kunt checken of het 0:00 is?

Ze zijn allebei voor iets anders toch?? En krijg ik wel eerst PB als ik voor overlast zorg dat ik dat kan aanpassen

G

Guest

Guest
Dan kan je toch elk uur een cronjob uitvoeren

En als het 12 uur is dan doe je in de if het script wat om 0:00 uitgevoerd moet worden..

V

Verwijderd lid 11930

Guest
Xjessex (link):
Dan kan je toch elk uur een cronjob uitvoeren

En als het 12 uur is dan doe je in de if het script wat om 0:00 uitgevoerd moet worden..

Dat kan ja
wink.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Jellesch (link):

Sjoerd (link):

Jellesch (link):

Klik om eerdere quotes te tonen

Lennard (link):

Ze zijn allebei voor iets anders toch?? En krijg ik wel eerst PB als ik voor overlast zorg dat ik dat kan aanpassen

Je host suspenden we dan en je krijgt dan waarschijnlijk een bericht (en het is op de site zichtbaar). Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Maar een normale site heeft geen honderden cronjobs nodig. En een stuk of 5 cronjobs ofzo zorgen niet voor overlast. Maar je moet natuurlijk niet 100 cronjobs elke minuut zware queries laten draaien.

Bovenaan