Cronjobs invullen

Bengt

New member
Hallo,

Ik wil graag dat al mijn leden elke dag 5 muntjes erbij krijgen.
Nu heb ik daarbij een scriptje gemaakt die dat doet.

Nu ben ik bezig om dit in Directadmin als cronjob in te stellen.

Nu ben ik al een aantal minuten bezig om te testen of het werkt, maar het lukt als maar niet.
Ik had hem net ingesteld op 21:36 toen op 21:40 etc. Geeneen tijd werkt.
Toen ging ik googlen en vond ik ergens dat ik de commandlijn zo in moest vullen

Codeblok:

1

/usr/local/bin/php -q -f /home/*gebruikersnaam*/domains/*domein.nl*/public_html/cronjob.php

Dit werkte ook niet.

weet iemand wat ik fout heb gedaan?

Bron:
cronjob.png

Sjoerd

Active member
en als je de output nou naar een bestand laat schrijven zoals /home/*gebruikersnaam/output.txt , en kijkt wat er in het bestand komt te staan

Lennard

Active member
Elke host heeft een standaardemailadres waar de foutmeldingen in komen. Lees de mails op dat emailaccount eens, waarschijnlijk staan daar wel wat fouten in.

Alemaalte

New member
Warning: include(../../includes/config.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/*****/domains/**********/public_html/cronjob.php on line 2

Warning: include(../../includes/config.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/********/domains/********************/public_html/cronjob.php on line 2

Warning: include() [function.include]: Failed opening ../../includes/config.php for inclusion (include_path=.:/usr/local/lib/php) in /home/****/domains/*******************/public_html/cronjob.php on line 2

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user apache@localhost (using password: NO) in /home/*******/domains/********************/public_html/cronjob.php on line 4

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/********/domains/*************/public_html/cronjob.php on line 4

Je doet je include fout. Het is om 2 redenen niet slim dat je die Print screen hebt geplaatst:
1. Je kan de tekst achterhalen doordat je ze niet zwart genoeg hebt gemaakt.
2. Je zet ze op de domeinnaam waar het om gaat (
emo.gif
)

Bovenaan