De titels worden te simpel...

Aarclay

Active member
Ik vraag me af, is er eigenlijk al op one2xs een beleid waarin gevraagd wordt aan de topicstarters om een duidelijke titel te kiezen?

Om even een opsomming te noemen:
23og7n.jpg

Die titels zeggen niet echt veel spannends, en ik vraag me af of het beheer van one2xs niet eens zou moeten ingrijpen door de titels aan te (laten) passen. Ik wil best wel de mensen op dit forum met hun problemen helpen, maar dan wil ik toch wel weten wat de exacte inhoud van een topic is.

Als een topic nou php probleem heet. Hoe moet ik dan weten wat voor probleem het is? Gaat het over een active direcory domein uitlezen waar ik weinig van af weet, of over een simpel probleempje met een echo en een quote?

Of als een topic server heet:
Gaat het om de hardware, of de software?

Ik zie dit vaak gebeuren, en eigenlijkiets te vaak maar ik heb zelf niet echt het idee dat er veel aan wordt gedaan. Ik kan natuurlijk wel alle topics via de Report even rapporteren, maar als ik per dag 10 topics sta te rapporteren dan klopt dat ook niet helemaal
wink.gif
.

Dus wat is de visie van het beheer hierop?

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik heb er zelf ook heel erg last van. Ik zelf kom namelijk van een forum waar ze dit strikt reguleren en waarbij je al bijna een gesloten topic hebt als je een tag (
PHP:
 [html])  vergeten bent.
Sowieso moet er aan de community een hoop veranderd worden. Dat valt de laatste tijd héél erg te merken.

Marvinn

Active member
Laten we gewoon een regel maken dat je bijvoorbeeld

Codeblok:

1
2
3

PHP:
 - TITEL (En wat het probleem is)
[HTML] TITEL (En wat je vraag is)
[OVERIG] TITEL

moet doen?

G

Guest

Guest
Eens.

Hoe ik het niveau van One2xs zie / wil zien is gewoon een forum voor jonge, professionele web-developers / designers of ergens in die richting.

Niet zoals dergelijke websites als Flubby, Zikle of wat dan ook.
Als alle Zikle leden hier komen heeft de helft binnen een dag al een ban..

Afgezien van de discussies hier en offtopic discussies is het niveau hier redelijk.

Maar tags voor een onderwerp zegt al veel, maar dan moet het niet zo worden:
PHP:
 - Php vraag..

Dan schiet je er niets mee op, zo is het ook moeilijker topics terug te vinden.

V

Verwijderd lid 399

Guest
Ik ben het mee eens met

Codeblok:

1
2
3

[JS/jQuery] Spoiler systeem
In plaats van
JQuery hulp

Desire

Active member
En dat je in webwereld bijvoorbeeld ook kunt selecteren dat je alleen de php vragen kunt zien, of html, of overige enzovoort. Misschien ook handig bij andere topics.

Janm

Active member
Laat het inbouwen door lennard, bij elk topic een paar tags ingeven en klaar. Dit topic het tenminste wel een goede titel, hier kom ik zoals je ziet namelijk ook op af ja. Je ziet heel veel X vraagje, snap het niet, wie kan me helpen, ik kom er niet uit. Heel erg irritant inderdaad.

Freestyle

New member
@^ Dan kan je beter de tags:
PHP:
[php/sql]
[sql]
[js]
[html]
[html/css]
[css]
[layout]
[design]
[overige]

Dan heb je denk ik wel het grootste gedeelten. 

En misschien ook als je een topic opent in aanbiedingen/aanvragen
Dat je alvast een klein lijstje krijgt
bijvoorbeeld:

[B]Codeblok:[/B]

1
2
3
4
5
6

[b]Naam wat je zoekt/aanbied[/b]
[b]Beschrijving[/b]
[b]prijs[/b] (in punten natuurlijk)
[b]Voorbeeld link[/b]
[b]voorbeeld img[/b] (optioneel)
etc,

En dat je dat dan ook moet  toe passen.

Aarclay

Active member
En bouw ook meteen een check in dat je minimaal 3 woorden gebruikt in de topictitel, inc. de tag zelf....

Dus:
PHP:
 Probleempje => Fout
[php] Probleem met data uit array ophalen => goed...

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Het lijkt mij niet nodig om allerlei dingen in te bouwen. Als iedereen zich gewoon aan bepaalde richtlijnen houdt (die ik best wil bespreken / opstellen met de rest van de crew) dan komen we ook een heel eind.

Soms is het namelijk niet nodig om een tag te gebruiken (je wilt je website gewoon showen), of je wilt meerdere vragen stellen (PHP & MySQL).

Ook een minimaal aantal woorden lijkt niet nodig. "session verwijderen" Zegt al genoeg over het topic. Dit hoeft van mij geen "
PHP:
 Session verwijderen met session_destory" te worden o.i.d.

Daiman

New member
Rik (link):
Het lijkt mij niet nodig om allerlei dingen in te bouwen. Als iedereen zich gewoon aan bepaalde richtlijnen houdt (die ik best wil bespreken / opstellen met de rest van de crew) dan komen we ook een heel eind.

Soms is het namelijk niet nodig om een tag te gebruiken (je wilt je website gewoon showen), of je wilt meerdere vragen stellen (PHP & MySQL).

Ook een minimaal aantal woorden lijkt niet nodig. "session verwijderen" Zegt al genoeg over het topic. Dit hoeft van mij geen "
PHP:
 Session verwijderen met session_destory" te worden o.i.d.

Bij dit voorbeeld vind ik het opzich wel handig dat dan [PHP] of gewoon PHP bij staat.
in meerdere talen worden ook dit soort sessions gebruikt maar dat terzijde.

ik ben gewoon van mening dat iedereen zich moet/zal moeten aanpassen.
Jammer genoeg moet dit dan drastisch gaan gebeuren

Lennard

Active member
Ik heb bij het nieuw-topic-formulier erbij gezet dat ze een duidelijke titel op moeten geven. Misschien helpt dat zo al.
smile.gif

Ik kick je topic naar Suggesties trouwens.

Antonn

New member
De mogelijkheid om tags op te geven als je een topic maakt lijkt me wel handig. Zo kan de zoekfunctie ook meteen geupdatet worden. Of net als bij aanbiediingen ook in webwereld. En dan mag je dat bij de aanbiedingen de opties ook nog eens uitbreiden
swhip.gif

G

Guest

Guest
Vriendje (link):
De mogelijkheid om tags op te geven als je een topic maakt lijkt me wel handig. Zo kan de zoekfunctie ook meteen geupdatet worden. Of net als bij aanbiediingen ook in webwereld. En dan mag je dat bij de aanbiedingen de opties ook nog eens uitbreiden
swhip.gif

Die titels vind ik wel genoeg hoor, lijkt mij echt irritant als dat bij webwereld bijv. net als aanbiedingen wordt.

Zo zien sommige leden je topic niet eens en heb je minder kans geholpen te worden.

Freestyle

New member
Ik vind trouwens ook wel dat mensen de vraag alsnog duidelijk moeten uitleggen in het bericht zelf dus niet:

Titel:
PHP:
 hoe vertoon ik tekst?
[B]Bericht[/B]: Titel zegt al genoeg.

Bovenaan