DNS beheer

Hoi,

Misschien is het een stomme vraag, maar hoe kan je one2xs domeinnen aan een ip koppelen ?

Groet,

Matthias

Misschien een stom antwoord, maar dat kan niet.
Je moet je domeinnaam laten doorsturen naar bijv. google.nl en even een ticket aanmaken, dan passen wij het voor je aan. Helaas kun je t (nog?) niet zelf via het systeem aanpassen.

edit: en als je zelf een host hebt kun je hem aan je eigen host toevoegen (kan ook ergens anders zijn) en je DNS record aanpassen

Ik heb door het DNS record aan te passen een subdomein aan mijn thuis server gekoppeld. Het kan dus wel zoals Lennard zegt maar je moet er wat voor doen
yummie.gif

Ik heb een versio host en hier heb ik geen optie voor dns. In hostslim gaat het blijkbaar wel, maar wat moet ik net aanpassen, moet ik ook dingen verwijderen of iets toevoegen ?

Ben je dan ook afhankelijk van je host. Stel je host is down, doet die domeinnaam die je gekoppeld hebt aan een ip het dan ook niet meer ?

screengwg.jpg

Ik zou graag van beide weten hoe het moet
smile.gif
(een subdomein en hoofddomein)

Ben je dan ook afhankelijk van je host. Stel je host is down, doet die domeinnaam die je gekoppeld hebt aan een ip het dan ook niet meer ?

In principe wel, maar je cachet de DNS dingen, dus ik *denk* het niet als het geen lange downtime is, maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Het is heel simpel:
Je maakt een nieuw A record aan met de domeinnaam die je wil doorsturen, en bij IP vul je het IP in waar hij heen moet linken.
Als het om een subdomein gaat hoef je alleen het subdomein in te vullen, als het om een hele domeinnaam gaat moet je een punt achter de domeinnaam zetten (en er geen www voorzetten).

Sjoerd

Lid
Ik krijg daar dit:

Quote:
folder
/
No file
HttpFileServer 2.2f
Servertime: 6/06/2011 21:14:15
Uptime: 03:18:21
Build-time: 0,000

Sjoerd

Lid
Hier gebeurt dat wel als ik via die link ga. Misschien was je al naar test.domein.nl gegaan voordat je het ip goed had gezet, en staat dat oude ip nog in je cache.

Vreemd, ik ging in een andere computer en daar gaat het wel, zal dus wel opgelost zijn zodra ik even mijn pc herstart
wink.gif

Allemaal bedankt voor de hulp
wink.gif

Bovenaan