DNS-instellingen windows Live Admin Center?

Willem

Active member
Hoi,

Ik heb sinds gisteren een nieuw domein en ik wil daarmee Windows Live Admin Center configureren. Daarvoor moest ik mijn domeinnaam opgeven, dat deed ik dus. Toen kwam ik op een scherm aan waarop stond dat ik DNS-gegevens in moest vullen.

Toen kwam ik er dus achter dat ik nog een host had, ik logde dus in op DirectAdmin, ging naar Domain Administration, voegde ik het domein toe, stelde het in als Default, en toen selecteerde ik het weer zodat het Current Domain ingesteld stond op mijn domein.

Maar toen, de instellingen. Dit is wat Hotmail me presenteerde:



Klik om de spoiler te openen
4kfvra.png



Dus, ik ging in DirectAdmin onder Your Account naar DNS Management en toen kreeg ik dus een nieuw scherm met alle records en daaronder een invulgedeelte. Daar heb ik dit toen ingevuld:



Klik om de spoiler te openen
2uoiec9.png



Ik heb ook stippen gezet bij alle instellingen die ik er zelf bij het gezet, aangezien ik niet zeker ben of deze wel kloppen. Hier zijn de gegevens voor de SRV- en TXT-record:

DNS-recordtype: TXT
Host: willemm.nl
Waarde: v=spf1 include:hotmail.com ~all
TTL: 3600 of 1 uur (indien gevraagd)



DNS-recordtype: SRV
Service: _sipfederationtls._tcp.willemm.nl
Protocol: _tcp
Domeinnaam: willemm.nl
Prioriteit: 10 (of Hoge prioriteit)
Waarde: 2
Poort: 5061
Doel: federation.messenger.msn.com


Maar ik probeer dus telkens te vernieuwen en ik heb de instellingen gisteravond rond 20:00 veranderd, dus met de DNS updates zit het probleem niet lijkt me.

- Willem


toevoeging op 31 juli 2012, 08:45:32:
Oja, op http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=mx%3awillemm.nl# krijg ik ook niet echt de instelling te zien die ik hoor te zien lijkt me.
 

Lennard

Active member
Ehm, je host staat op server 3, en daar wijzig je ook de DNS records, maar de nameservers van willemm.nl staan op server 1.
clown.gif


Je moet nog even je nameservers wijzigen dus.

En ik weet niet zeker of je 2 verschillende TXT records kan en mag hebben.
 

Lennard

Active member
Je domeinnaam willemm.nl is aan server 1 gekoppeld. Je moet dus de nameservers van je domeinnaam wijzigen. In je host staat alles al ongeveer goed volgens mij, alleen je domeinnaam is niet aan je host gekoppeld, en dus pakt ie de DNS wijzigingen niet die jij invoert.

Je kunt in DirectAdmin de domeinnaam google.com toevoegen, maar je zal geen enkele DNS record kunnen wijzigen ofzo, want google.com is niet aan jouw DirectAdmin gekoppeld; de nameservers staan niet naar jouw host, en dus doet niemand wat met die DNS wijzigingen die jij maakt.

Zo ook bij jou; je domeinnaam wijst naar server 1, dus niemand kijkt naar de DNS op server 3.
 

Willem

Active member
Oh volgensmij snap ik het nu. Waarschijnlijk veroorzaak ik een hoop facepalms maar ik heb de NS dingetjes veranderd naar ns1.one2xs.com. en ns2.one2xs.com.


toevoeging op 31 juli 2012, 18:53:19:
Oja en ik had het domein even helemaal verwijderd uit DA en weer terug toegevoegd en nu heb ik alleen de MX record erbij gezet, nu staan er dus twee MX records. (hopelijk maakt dat geen problemen)
 

Lennard

Active member
Ja, facepalm alom inderdaad.

Je moet deze nameservers hebben:
ns5.one2xs.com
ns6.one2xs.com

biggrin.gif


ns1.one2xs.com en ns2.one2xs.com zijn voor one2xs.com zelf, daar heb jij niks aan.
 

Willem

Active member
Ah jammer voor mij D:

Maar in de screen heb ik toch ns5 en ns6 ingesteld staan?
Of ga ik nu nog verder mis xD
 

Lennard

Active member
Ja, dat is DirectAdmin, maar het gaat juist om je domeinnaam. Die DNS records die jij daar hebt ingesteld die worden nooit gelezen omdat niemand weet dat willemm.nl aan die server gekoppeld moet worden.

Ga eens naar je producten links in het menu; koppel daar je domeinnaam aan de nameservers die ik net zei.
 

Willem

Active member
Oh nu snap ik hem
worshippy.gif
Heb daar even ns5.one2xs.com en ns6.one2xs.com ingevuld en nu zal het welk goedkomen hoop ik.


Thanks
biggrin.gif
 

Willem

Active member
Ik zal morgenvroeg even controleren. Ik heb ze denk ik 19:00 aangepast, en net gecontroleerd, maar er staat nog niks, dus ik kijk morgenochtend wel eventjes
smile.gif



toevoeging op 31 juli 2012, 23:00:38:
Oh, bij dit geeft hij wel al de MX-record aan die ik heb ingesteld. Maar in Hotmail krijg ik nog steeds niet de goede melding. Moet ik misschien die oude MX-record verwijderen?


toevoeging op 31 juli 2012, 23:02:19:
// Heb nu de tweede MX-record die mail heet gewoon verwijderd en dan zie ik wel of dat helpt. En de TTL even op 3600 ingesteld.


toevoeging op 31 juli 2012, 23:03:54:
backpain-1292835351.jpg


Hij werkt
biggrin.gif
Even de tweede MX-record verwijderd en de TTL op 3600 en nu is de melding weg, dus hotmail werkt. Bedankt voor de hulp, als het met de andere DNS records niet lukt zeg ik het wel.
 
Bovenaan