Domein besteld

Webgate

New member
Best leden, ( Beheerders )

Ik heb 4dagen geleden ongeveer een domein besteld en ik verbaasde mij elke keer waarom die nou niet werkte meerdere malen heen en weer gemailt met mijn hoster en gekeken naar de Nameservers.
Mijn hoster ServeFX is er nu uit.
Ik heb hier een domein besteld maar die hebben jullie? Nog steeds op inactief staan waardoor die niet gebruikt kon ( Kan ) worden. Bij wie moet ik zijn hiervoor aangezien ik steeds meer dagen mis en de fout nu bij one2xs ligt.

Met vriendelijke groet,

Matthiasfr

New member
Je moet even een ticket aanmaken (http://www.one2xs.com/ticket/).

Kan je misschien ook even een screen nemen van je domeinnaam ?

VB.
25a1zfd.jpg

Marjolein

Miss Marjolein
Je domein is gewoon actief, maar je heb over dit probleem al een ticket gestart dus de beheerders kunnen je beter in je ticket verder helpen denk ik. Er zal toch iets verkeerds ingevuld worden waardoor het niet werkt.

Lennard

Active member
De nameservers die je hebt opgegeven werken niet. De domeinnaam werkt prima, want de nameservers die je bij het bestellen hebt opgegeven staan gewoon in je domeinnaam.

Je zult dus weer contact moeten opnemen met je hoster aangezien hij kan controleren waarom die niet werken.

edit: Hmm, ik zie dat hij inderdaad op sidn.nl op inactief staat; ik ga navragen waarom.

Webgate

New member
Lennard (link):
De nameservers die je hebt opgegeven werken niet. De domeinnaam werkt prima, want de nameservers die je bij het bestellen hebt opgegeven staan gewoon in je domeinnaam.

Je zult dus weer contact moeten opnemen met je hoster aangezien hij kan controleren waarom die niet werken.

edit: Hmm, ik zie dat hij inderdaad op sidn.nl op inactief staat; ik ga navragen waarom.

Ik word van het kastje naar het muurtje gestuurd alles is goed ingevuld
wink.gif

Hij doet het gewoon simpelweg niet en ik verlies steeds meer dagen van het gebruik van mijn domeinnaam ik heb zelf al een mail gestuurd naar de regristar van shline.nl die verwijzen mij door na jullie leuk.

Lennard

Active member
Stuur me even de IP adressen van je 2 nameservers, dan probeer ik het verder te regelen voor je.

Webgate

New member
Lennard (link):
Stuur me even de IP adressen van je 2 nameservers, dan probeer ik het verder te regelen voor je.

178.239.56.28 server 45 ns3.servefx.nl

ns3.servefx.nl
ns4.servefx.nl

Lennard

Active member
Ik heb het doorgestuurd naar MijnDomeinReseller, dus ik / jij moet nog even wachten op hun reactie.

Webgate

New member
Lennard (link):
Ik heb het doorgestuurd naar MijnDomeinReseller, dus ik / jij moet nog even wachten op hun reactie.

En wat houd dat in want wil niet namelijk me domeinnaam gaan gebruiken op de eenerlaatsedag dat die verloopt.

Marjolein

Miss Marjolein
Webgate (link):

Lennard (link):

En wat houd dat in want wil niet namelijk me domeinnaam gaan gebruiken op de eenerlaatsedag dat die verloopt.

Je heb je domein pas 3 dagen
smile.gif

One2xs heeft geen invloed op de snelheid van MijnDomeinReseller, maar het zal geen 362 dagen duren, het is spijtig dat je domein nog niet werkt maar in dit geval kan one2xs hier ook niks aan doen. We kunnen alleen maar proberen om het probleem zo snel mogelijk uit te zoeken en er een oplossing voor vinden.

Lennard

Active member
Webgate (link):

Lennard (link):

Bedankt dat je mijn hulp zo waardeert.
smile.gif

Om het hele verhaal dan maar even te vertellen: toen je de domeinnaam hier hebt geregistreerd werkten je nameservers niet waardoor ons systeem geen IP bij de nameservers kon vinden en de nameservers dus niet goed in je domeinnaam stonden.

De nameservers staan goed in SIDN (check het zelf maar op www.sidn.nl) dus het spijt me echt en het heeft niks met kastjes en muren te maken, maar je zult echt naar de hoster moeten gaan want er klopt gewoon iets niet aan je nameservers, en dat kan ik niet controleren zolang ik geen controle over je host heb.

Ik ben je best bereid te helpen, maar niet als de fout niet bij ons ligt en de host niet bij ons vandaan komt, want ik heb simpelweg geen inzage in de systemen van alle andere hosters.

Webgate

New member
Lennard (link):

Webgate (link):

Lennard (link):

Bedankt dat je mijn hulp zo waardeert.
smile.gif

Om het hele verhaal dan maar even te vertellen: toen je de domeinnaam hier hebt geregistreerd werkten je nameservers niet waardoor ons systeem geen IP bij de nameservers kon vinden en de nameservers dus niet goed in je domeinnaam stonden.

De nameservers staan goed in SIDN (check het zelf maar op www.sidn.nl) dus het spijt me echt en het heeft niks met kastjes en muren te maken, maar je zult echt naar de hoster moeten gaan want er klopt gewoon iets niet aan je nameservers, en dat kan ik niet controleren zolang ik geen controle over je host heb.

Ik ben je best bereid te helpen, maar niet als de fout niet bij ons ligt en de host niet bij ons vandaan komt, want ik heb simpelweg geen inzage in de systemen van alle andere hosters.

Even voor de duidelijkheid ik waardeer je hulp echt wel hoor, ik heb nogmaals een mail gestuurd naar mijn hoster was wel de laatste keer ooit dat ik daar host ;)

Lennard

Active member
Prima, als dat niet lukt dan stuur ik hem wel via een DNS record door; maar dan kun je geen email enzo beheren...

Webgate

New member
Lennard (link):
Prima, als dat niet lukt dan stuur ik hem wel via een DNS record door; maar dan kun je geen email enzo beheren...

En wat bedoel je daar precies mee?
De conclusie is gewoon mijn hoster moet maar deze oplossing gaan ondervinden
wink.gif

Lennard

Active member
Daarmee bedoel ik dat hij gewoon al het verkeer als het ware doorstuurt naar het IP adres van je hoster.

Maar heeft je hoster geen eigen nameservers? Normaal zet je een domeinnaam in DirectAdmin, zet de goede nameservers in de domeinnaam en dan werkt het.
Heb je een eigen server gekocht o.i.d. dat je zelf nameservers moet maken?

Webgate

New member
Lennard (link):
Daarmee bedoel ik dat hij gewoon al het verkeer als het ware doorstuurt naar het IP adres van je hoster.

Maar heeft je hoster geen eigen nameservers? Normaal zet je een domeinnaam in DirectAdmin, zet de goede nameservers in de domeinnaam en dan werkt het.
Heb je een eigen server gekocht o.i.d. dat je zelf nameservers moet maken?

Dit was het bericht van 3dagen geleden wat mijn hoster heeft verteld het is een reseller pakket.

Beste,

De goede nameservers heeft u in uw mail ontvangen. Die van DirectAdmin worden alleen gebruikt wanneer u eigen ip-adressen heeft, en daarmee eigen nameservers kunt maken.
De nameservers van uw pakket zijn ns3.servefx.nl en ns4.servefx.nl.

Met vriendelijke groet,

Cedric Hoogendoorn
ServeFX Internet Solutions V.O.F.

[t] +31 (0)57 57 120 57
[e] support@servefx.nl
[w] www.servefx.nl

KVK: 50874802 te Groningen
BTW: NL.822.966.627.B01

Webgate

New member
Lennard (link):
En je hebt de domeinnaam ook gewoon in DirectAdmin gezet?

Hij werkt trouwens al
biggrin.gif

Wat een held ben je
worshippy.gif

Hoe is het trouwens opgelost met welke nameservers?

Bovenaan