Domein en host koppelen

August

Test
Hey,
ten eerste weet ik niet of dit topic hier wel goed staat
emo.gif
.

Ik wil graag een host (one2xs) koppelen met een domeinnaam dat iemand heeft gekocht op een andere site.

Aangezien ik me alleen nog maar bezig houd met met scripting heb ik geen idee meer hoe je dat koppelt.

Kan iemand me dat uitleggen?
biggrin.gif

Groetjes,
August.

G

Guest

Guest
Log in bij je host op DirectAdmin en dan kan je een domein toevoegen bij domain administration, ga dan naar home binnen DirectAdmin en klik rechts bovenaan in het rijtje met links (onder het menu) op site stats o.i.d. en ergens zie je dan 2 nameservers staan, neem deze over, en vul deze in bij je domein bij nameservers
smile.gif

Lennard

Active member
Heel simpel: je wijzigt de nameservers van die domeinnaam naar die van one2xs, je voegt hem toe in DirectAdmin en dan werkt het (maar dat kan wel een paar uur duren voor het werkt).

Jij staat op s1, dus je nameservers zijn:
ns1.liteserver.nl
ns2.liteserver.nl

En waarschijnlijk is Jesse nu precies hetzelfde aan het vertellen maar ben ik sneller
thumbsup.gif

toevoeging op 19 juni 2012, 19:15:40:
cry.gif
niet dus
emo.gif

G

Guest

Guest
Maartenl (link):
Nameservers

Lekker duidelijk...

toevoeging op 19 juni 2012, 19:15:59:

Lennard (link):
Heel simpel: je wijzigt de nameservers van die domeinnaam naar die van one2xs, je voegt hem toe in DirectAdmin en dan werkt het (maar dat kan wel een paar uur duren voor het werkt).

Jij staat op s1, dus je nameservers zijn:
ns1.liteserver.nl
ns2.liteserver.nl

En waarschijnlijk is Jesse nu precies hetzelfde aan het vertellen maar ben ik sneller
thumbsup.gif

toevoeging op 19 juni 2012, 19:15:40:
cry.gif
niet dus
emo.gif

pompom.gif

Lennard

Active member
Dat moet je bij die andere site doen, dus waar de domeinnaam nu is ondergebracht. Dat verschilt per bedrijf namelijk.

August

Test
Kan dat via de directadmin? die site gebruikt namelijk dezelfde als hier.

toevoeging op 19 juni 2012, 19:31:42:
Ik kom mn eigen host niet meer op
emo.gif

G

Guest

Guest
DirectAdmin staat op een server waar jij host ook staat, waar heb je je domein gekocht?

G

Guest

Guest
Dan moet je daar inloggen en bij domein de nameservers veranderen naar ns1.liteserver.nl en ns2.liteserver.nl

August

Test
Xjessex (link):
Dan moet je daar inloggen en bij domein de nameservers veranderen naar ns1.liteserver.nl en ns2.liteserver.nl

Mooi, daar heb ik de gegevens niet van
emo.gif

Mn klant heeft ze ook niet meer
emo.gif

Maar bedankt voor de hulp allebei!

Lennard

Active member
Die kun je gewoon opvragen, zolang je houder bent van de domeinnaam moet je hem kunnen beheren, dus als je je wachtwoord kwijt bent dan kan dat bedrijf je een nieuwe sturen.

Bovenaan