Domein en host?

Habbz

New member
Hey iedereen,

Ik heb een host (www.habbz.one2xs.com) en een domein (www.habbotype.nl)
Maar mijn host loopt morgen af, is dan mijn domein niet beschikbaar meer of wel? is dan alle data die op dat domein staat weg of is er helemaal niks aan de hand als mijn host afloopt?

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Alles staat op je host, dus niet op je domein. De bestanden enzo zijn dan dus weg (of althans, niet meer bereikbaar).

Lennard

Active member
Je kunt je domein daarna dus alleen als doorstuur-domein gebruiken, via de nameservers aan een host die je ergens anders hebt laten koppelen, of de domeinnaam aan de host van iemand anders laten koppelen.

Habbz

New member
Maar als mijn host morgen verloopt, en ik koop 5 dagen daarna mijn host weer opnieuw, staan dan mijn bestanden er weer op? anders moet ik nu snel een back-up op mijn pc maken.
schater.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Als ik me niet vergis dan staan die er nog gewoon op, maar een backup op je PC is altijd een slim idee. (gebruik de backup functie van DirectAdmin om meteen alles inclusief databases te backuppen).

Habbz

New member
Mijn host staat op server 1, maar als ik opnieuw bestel komt hij waarschijnlijk op server 2 en dan zijn zeker al mijn bestanden weg? of kan ik er voor zorgen dat hij op server 1 komt?

Lennard

Active member
Nope, dat kan niet, maar je bestanden zijn ook weg als hij weer op server 1 zou komen.

Maak nu snel een backup en zet die terug als je je nieuwe host hebt, en zorg voortaan dat je je host iets eerder verlengt.
emo.gif

Habbz

New member
Rik zegt dat alles er op blijft staan, en lennard zegt van niet? ;p
Hij is vandaag verlopen, mijn domein is nog wel een paar maandjes.
Ik heb wel een back-up van mijn bestanden, alleen niet van me databases.. dat is wel ***.

Lennard

Active member
Ze staan er niet op.
Je host wordt verwijderd en daarna kun je een nieuwe bestellen. Anders zou iemand anders zo al jouw bestanden enzo hebben.
emo.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Habbz (link):
Ik heb wel een back-up van mijn bestanden, alleen niet van me databases.. dat is wel ***.

Quote:
Als ik me niet vergis

Ik wist het dus niet zeker. En ik zei toch dat je via directadmin moest backuppen, dan had je al je bestanden en databases en mail zooi enzo.

Habbz

New member
Rik (link):

Habbz (link):

Quote:
Als ik me niet vergis

Ik wist het dus niet zeker. En ik zei toch dat je via directadmin moest backuppen, dan had je al je bestanden en databases en mail zooi enzo.

Dat wou ik doen, mijn geheugen was eerst 68% en toen ik op back-up klikte gaf hij een melding dat er te veel op stond voor mijn geheugen (115% ineens) en toen lukte het niet.
confused.gif

Lennard

Active member
Je backup neemt ook schijfruimte in beslag he..

Stuur ons even een mailtje als je backup niet gemaakt is en je er alsnog een wil hebben.

Bovenaan