Domein in Quarantaine na verloping?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Als je domein binnenkort verloopt, en je wilt dan op die dag opnieuw registreren. Moet je dan 40 dagen wachten?

Gegroet,
Shahiem

Pff, toch wel een aardig bedrag. Dan wordt het maar wachten, kunnen andere mensen het dat ook kopen?

Marjolein

Miss Marjolein
Wouter (link):
Wat is het nut van quarantaine dan?

Sinds een tijdje worden .nl domeinen 40 dagen in
quarantine gezet door de SIDN. In die 40 dagen kan de eigenaar zich nog
bedenken en het domein alsnog verlengen tegen betaling.
Dit is een extra maatregel om te voorkomen dat domeinen per
ongeluk vrij gegeven worden en in verkeerde handen terecht komen.

Het registreren wanneer een domein uit quarantaine gaat, is vrij moeilijk. Vaak zijn er robots die direct al een domein dat uit quarantaine komt registeren. In het verleden bestond quarantaine niet, en was een bedrijf of persoon direct het domein al kwijt met alle gevolgen van dien. Om dit tegen te gaan heeft SIDN het quarantaine systeem in gebruik genomen.

Kans is dus groot dat je het domein kwijt bent als het uit quarantaine komt doordat er een ongelofelijk groot aantal bedrijven zijn die domeinnamen welke uit quarantaine komen, direct registreren.

Jvdw

Lid
Ja waarschijnlijk wel, als je snel genoeg bent.
yummie.gif

Marjolein

Miss Marjolein
Als je domein al in quarantaine is kun je het domein verlengen maar dit kost iets van 45 euro meen ik me te herinneren.

Shahiem (link):
Maar als het in quarantaine is, kan i khet dan als nog opnieuw registreren?

Ja, dit kan echter alleen via de partij waarbij deze als laatste geregistreerd is "indien de webhoster, de reglementen van SIDN opvolgt". Via een andere partij kan dit dus niet, tenzij je kunt aantonen dat de webhoster failliet is (bijvoorbeeld), en jij de eigenaar van het domein was. Het is aan Lennard of Ruben om te beslissen of ze deze mogelijkheid aanbieden, anders zou je het via de webhoster waarbij One2Xs zich bevind moeten regelen.

Rogier (link):
ALLEEN vorige eigenaren van het domein kunnen uit quarantaine kopen.

Nee hoor, als ik wil kan ik het domeinnaam gerust registeren zonder dat ik de eigenaar ervan ben. Ik zou mij alleen op glad ijs bevinden daarom begin ik er niet aan. Er zijn echter partijen die het wel doen.

Maar goed, het geen jij (Rogier) zegt, vertelde ik al eerder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan