Domeinchecker

Hi,

Is het geen goed idee om een domeincheker in te bouwen als je een domein wilt bestelen.
Als je dan bijvoorbeeld een naam in typt voor je domein en die bestaat al wordt de input veld rood , als de domein vrij is wordt het groen.
Dat zou het veel makkelijker maken.

Groetjes,
Shahiem

Ruben

Lid
Mjah, heb ik wel eens geprobeerd te maken, maar dat is iets te lastig te maken voor mij op dit moment.

Hopelijk kan iemand dat maken. Je kan ook wel een invulbox maken en daar je domeinnaam intypen zonder .nl ofzo en dan zie je bij alle domeinachtervoegsels of die beschikbaar is,

Wat je krijgt als je zoiets wil is dat er 11 paginas opgevraagd moeten worden (voor de 11 beschikbare extensies). Aangezien sommige sites niet altijd even snel zijn in het sturen van de opgevraagde pagina kan het een paar seconde duren voor je ziet of het domein beschikbaar is.
Als het zo zou zijn dat er gekeken word of een domein vrij is als er een letter veranderd in het invulveld dan worden er enorm veel verzoeken verstuurd waardoor de one2xs server blacklisted kan worden door de servers van de paginas die opgevraagd worden.
Oplossing zou dan zijn om een knopje "Check beschikbaarheid" o.i.d. te maken

Ja, eigenlijk is dat beter. Anders wordt het hele systeem overbelast
yummie.gif

Volgens mij kun je in de MDR api alle (of iig aardig wat) extensies tegelijk checken via de bulk-whois-checker ofzo, dus dan is maar 1 request nodig.

Kenzo

Lid
ik heb hier nog wel zon scriptje liggen, maar dan moet je de extensie wel aangeven want ik weet nog niet hoe ik alles moet weergeven..

dus als lennard ofzo dat wilt PM me maar
wink.gif

Kenzo

Yaser

Lid
Luukvdo:
@Yaser: die checkt alleen .com domeinen.
@Lennard: komt het er of niet?
biggrin.gif

Doe maar ´s hoi.nl

Quote:
hoi.nl (Netherlands)

The domain that you requested, hoi.nl, has already been registered. Please click here for further details about this domain.

Ja, maar als je geen extensie invoert checkt ie alleen .com
Als je alle extensies die one2xs aanbied wil controleren moet je dus meerdere requests doen en dan word het dus langzaam en krijg je het verhaal wat ik eerder geplaatst heb

Bovenaan