domeinnaam en server

Antoine

New member
ik heb een vraag. als je een site wilt hebben heb je een domeinnaam en een server nodig maar er staat iets in dat server gratis is dus ik snap het neit helemaal. ik spaar voor een nl domein

Alemaalte

New member
Antoine (link):
ik heb een vraag. als je een site wilt hebben heb je een domeinnaam en een server nodig maar er staat iets in dat server gratis is dus ik snap het neit helemaal. ik spaar voor een nl domein

Waar staat dat de server gratis is? Je hebt trouwens geen hele server nodig. Met een stukje (een host) kom je al ver met een beginnende site. Je kan wel als je te weinig punten hebt een gratis host nemen bij bijvoorbeeld 000webhost.com. Ik raad je aan even wat te lezen over hostings, websites, domeinen. Ook kan je best wat screenshots bekijken en ik zou op google zoveel mogelijk informatie zoeken.

Antoine

New member
oke bedankt voor de tip
smile.gif
maar ik heb nu 2.33 punten en bij de vsh server staat dat ie 4 punten kost en dan krijg je ook weer 4 punten terug dus hoeveel punten heb ik dan nodig voor een kleine site me server?

Alemaalte

New member
vsh? Bedoel je vps? Nooit zomaar iets kopen als je er niets van kent. Je moet geen vps server hebben. Wat jij nodig hebt is een host en daarna een domein. Daarbij krijg je geen punten terug
emo.gif

Voor een kleine site heb je 4 punten voor de host nodig + 6 voor een domein.

*edit*

Je moet altijd alles lezen, zeker als je nieuw bent.
http://www.one2xs.com/host/index
Lees daar het tekstje even.

Alemaalte

New member
Je moet een host en daarna een domein kopen. Maar nu wou je weten of 100 mb genoeg is. Stuur even in een pm wat voor site het wordt dan zal ik even kijken of 100 mb genoeg is. Wss wel.

Antoine

New member
oke bedankt dan begin ik daarmee maar dus als ik een ne domein koop en een server met 100mb kost dat 9 punten

Bovenaan