Email -> plaatje

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Heya one2xs,

Misschien is het een idee om de email-UBB iets om te bouwen. Om spiders nog beter te weren zou je dan een plaatje via GD automatisch kunnen laten genereren en dan een random code toekennen. zo krijg je dus voor test@live.nl een plaatje waar dat op staat met de naam "kA6hje4.png". Wat voor spiders onmogelijk is om als email te zien.
Zo hoeven leden ook niet meer bang te zijn om hun mails op het forum te plaatsen.

Het enige nadeel is dat je de email niet meer rechtstreeks kunt selecteren..

~ Rik

Lars

New member
Als die ze als plaatje weergeeft lijkt mij een heel goed idee.
Ik dacht er net toevallig ook aan.

Lennard

Active member
Dat had ik eerst ingebouwd, maar ik vond het zo mooier.

Jouw test@live.nl wordt nu dit:
Codeblok:

1

<script type="text/javascript" language="javascript">document.write(<a href="ma);document.write(ilto:+);document.write(test@);document.write(live.);document.write(nl);document.write(">);document.write(test@);document.write(live.);document.write(nl);document.write(</a>);</script><noscript>test [apenstaart] live [punt] nl</noscript>

Dat is toch ook al redelijk botbestendig lijkt me?
yummie.gif

Lennard

Active member
Alle emailadressen.
Mijn emailadres:
lennard@one2apps.com
Quote dit bericht maar, dan zul je zien dat het gewoon een emailadres is; als je de broncode bekijkt en op "mijn emailadres" zoekt dan zie je dat javascriptje.
smile.gif

Het enige waar een spambot wat mee kan lijkt mij die "lennard [apenstaart] one2apps [punt] com" die als noscript opgegeven staat; misschien dat ik dat dan als plaatje weer kan laten geven.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
@ lennard, een php systeem, daarmee de document.write() eruit filteren en je hebt de email. Of inderdaad, een parser maken die [apenstaartje] en [punt] omzet naar @ en . en je hebt email.
zo gemaakt..
yummie.gif

Sjoerd

Active member
maar waarom zou iemand die duizenden emails kan krijgen op andere sites, helemaal voor elke site een filter maken?

Lennard

Active member
Als je achter die emailadressen wil komen dan kom je er toch wel achter, hoe goed je het ook beschermd. Als ik het in een plaatje wil doen dan krijg je bijvoorbeeld dit plaatje:
email
, maar dan staat de base64 hash van het emailadres in de broncode, en kun je dus alsnog achter het emailadres komen.

Jeffreyy

Jeffrey
Lennard:
Dat had ik eerst ingebouwd, maar ik vond het zo mooier.

Jouw test@live.nl wordt nu dit:
Codeblok:

1

<script type="text/javascript" language="javascript">document.write(<a href="ma);document.write(ilto:+);document.write(test@);document.write(live.);document.write(nl);document.write(">);document.write(test@);document.write(live.);document.write(nl);document.write(</a>);</script><noscript>test [apenstaart] live [punt] nl</noscript>

Dat is toch ook al redelijk botbestendig lijkt me?
yummie.gif

idd:

Codeblok:

1

<script type="text/javascript" language="javascript">document.write(<a href="ma);document.write(ilto:+);document.write(lenna);document.write(rd@on);document.write(e2app);document.write(s.com);document.write();document.write(">);document.write(lenna);document.write(rd@on);document.write(e2app);document.write(s.com);document.write();document.write(</a>);</script>

Sjoerd

Active member
wat als je een e-mailadres tussen code tags zet?

Codeblok:

1

lol@test.com

edit: wow, dan laat hij hem wel gewoon zien, lol

Marjolein

Miss Marjolein
Sjoerd:

Codeblok:

1

lol@test.com

ik snap het niet...als je m normaal in een berichtje typ dan zie je m toch ook gewoon?

Robbert

New member
Marjolein:

Sjoerd:

Codeblok:

1

lol@test.com

ik snap het niet...als je m normaal in een berichtje typ dan zie je m toch ook gewoon?

ja je ziet hem ook gewoon, maar in de broncode staat hij dan niet aan elkaar.

en in de code tags staat hij wel gewoon aan elkaar in de broncode.

Jeffreyy

Jeffrey
info@jponsen.nl

ff kijken of die in javascript staat
yummie.gif

Edit: Ja, dat doet hij bij elk e-mail adres:

Codeblok:

1

<script type="text/javascript" language="javascript">document.write(<a href="ma);document.write(ilto:+);document.write(info@);document.write(jpons);document.write(en.nl);document.write();document.write(">);document.write(info@);document.write(jpons);document.write(en.nl);document.write();document.write(</a>);</script>

Lennard

Active member
Sjoerd:

Codeblok:

1

lol@test.com

tussen ignore-tags ook:
spam@spam.com

pompom.gif

Bovenaan