In noobietaal de uitleg van een VPS.

Reins

New member
Hoi,
ik wil misschien een vps bestellen.
Maar is het moeilijk te gebruiken e.d.?
Kan iemand alles even uitleggen?

Reins

New member
Dus je eigen computer moet ook aan staan of niet?
Ik meen ergens te hebben gelezen dat je ze met codes/sneltoetsen moet bedienen enzo?

Azdin

New member
Nee, die VPS zelf staat 24/7 aan, dus jij kan je eigen computer/laptop gewoon uitzetten wanneer je wilt.
En met Windows connect je ermee via Extern Bureablad (uitvoeren)

Reins

New member
Ah ok,
maar als je dan bijv. index.html op je bureaublad zet, en je gaat naar het ip van je VPS, kom je dan automatisch op die index.html ofzo?

Reins

New member
Ah zo..
Maar ik dacht dat het 6ptn p/j was, het is p/m
cry.gif

Lennard

Active member
Let wel op dat je een besturingssysteem neemt wat je snapt.
Heel vaak gaat het van "he, moet je een licentiecode hebben? oh doe dan maar centos" en als ze dan centos hebben dan krijgen we de volgende dag "wat is dit ik snap er niks van wat moet ik met die codes enzo help die maar windows xp", dus maak alsjeblieft een goede keuze.
emo.gif

Christopher

New member
Lennard (link):
Heel vaak gaat het van "he, moet je een licentiecode hebben? oh doe dan maar centos" en als ze dan centos hebben dan krijgen we de volgende dag "wat is dit ik snap er niks van wat moet ik met die codes enzo help die maar windows xp", dus maak alsjeblieft een goede keuze.
emo.gif

lol, als ik er één neem, neem ik vista
emo.gif

en btw. kan je een achtergrond veranderen van een vps?

Lennard

Active member
Je kunt vrijwel alles met je VPS doen wat je ook met je PC kunt, ook achtergronden veranderen.

Maar hoezo Vista en hoezo een andere bureaubladachtergrond? Je gebruikt hem voor serverdingen, niet om op te MSNen o.i.d. want dat werkt niet handig.

Tgrm

New member
Lennard (link):
emo.gif

En daarom neem ik nou een laptop met windows en een netbook met linux. sowieso kun je met centos de live versie gebruiken via usb/cd op je eigen pc dus kun je vast oefenen

Shahiem

Active member
Oh ik dacht ook da tals je een vps had dat je je pc aan moest laten staan. Wel nice, misschien ga
ik er ook een kopen
biggrin.gif

Moet je trouwens elke maand dan 6 punten zien te krijgen?

Sjoerd

Active member
Shahiem (link):
Oh ik dacht ook da tals je een vps had dat je je pc aan moest laten staan. Wel nice, misschien ga
ik er ook een kopen
biggrin.gif

Moet je trouwens elke maand dan 6 punten zien te krijgen?
Je kunt er ook na 1 maand mee stoppen
wink.gif

Alemaalte

New member
Vraag aan lennard of je korting krijgt, en tja vpsen zijn nou eenmaal duur.
Moest het mogen had ik een link naar een goedkope concurrent geplaatst, maar dat mag niet
yummie.gif

Bovenaan