Incompleet topic = procenten

Willem

Active member
Hey,

Tegenwoordig zie je zó vaak een incompleet topic dat je er haast moe van zou worden. Ik bedoel hierbij dus vooral topics in Aanbiedingen en Prijsvragen. Voorbeelden zijn er genoeg. In de regels staat duidelijk welke gegevens nodig zijn om een topic te starten, de meesten van ons willen dan ook wel die regels lezen maar de helft heeft er dan alsnog schijt aan.

Mijn idee is dus: Deel meteen 10% uit of iets dergelijks als iemand zich niet aan de veilingregels houdt.

Piet zal nu zeggen: "Ja maar nieuwe leden kunnen dat toch nog niet weten!?? D:"

Ik zou zeggen:
- Kan wel want ze horen gewoon de regels te lezen voordat ze een topic posten
- Wat je ook zou kunnen doen is voordat het topic wordt gepost een soort popup of iets dergelijks geven wat aangeeft wat er allemaal in een topic hoort en of je daar wel aan voldoet, en wat anders de consequenties zijn.

Hiermee heb je in principe als mod een hoop minder werk, als gebruiker een hoop minder gedoe in een topic en als topicstarter een hoop minder te zeuren dat je topic weer eens wordt "vervuild". Kortom: iedereen heeft hier voordeel van, zolang je maar meewerkt. (logisch?)

-Willem

W

Willem

Guest
Ik vind zelf 10% te zwaar.
Iedereen kan zoiets wel is vergeten, net als dat je wel is een overtreding in het verkeer maakt.

Ik zou zeggen, eerste keer waarschuwing, 2de keer die 10 procent.

Willem

Active member
Nicknl (link):
Ik vind zelf 10% te zwaar.
Iedereen kan zoiets wel is vergeten, net als dat je wel is een overtreding in het verkeer maakt.

Ik zou zeggen, eerste keer waarschuwing, 2de keer die 10 procent.

En als er nou, net zoals in de startpost is gezegd, nog een confirmatie komt die vraagt: Weet je zeker dat je alle benodigde info ingevuld hebt?, met daaronder een lijstje oid.

Rogier

New member
Als dit doorgevoerd zou worden, zou je bij aanbiedingen en prijsvrgaen een standaard topic layout moeten toevoegen. (zoals bij sd)

Lennard

Active member
Nou, dan bouw ik je suggestie íets om.
Mensen procenten geven voor een incompleet topic vind ik niet zon goed idee; want soms denken leden ook dat ze terecht iets niet in hun topic zetten (omdat ze vinden dat een voorbeeld geven niet kan bij wat ze aanbieden bijvoorbeeld).

Volgens mij was jij de persoon die een tijdje terug de suggestie gaf om een standaard-formuliertje in het tekstvak te zetten als mensen een topic aanmaken, en dat lijkt me dan ook beter.

Als ik zon formuliertje standaard erin zet, is dat dan een goed idee?

Codeblok:

1
2
3
4
5
6
7
8
9

Wat krijgt de koper:

Wat krijg ik (de verkoper) ervoor terug (in punten):

Voorbeeld / screenshot / bewijs dat ik het heb:

Bewijs dat ik de rechten heb om het te verkopen:

toevoeging op 10 september 2012, 21:43:14:
Wat Rogier dus zegt.
coool.gif

W

Willem

Guest
En om het helemaal af te maken:
Als jij de eerste keer een topic aanmaakt in het aanbiedingen forum, moet een moderator het goedkeuren c: ?

Tweede keer zonder toestemming :3

Rogier

New member
Lennard (link):
Mensen procenten geven voor een incompleet topic vind ik niet zon goed idee; want soms denken leden ook dat ze terecht iets niet in hun topic zetten (omdat ze vinden dat een voorbeeld geven niet kan bij wat ze aanbieden bijvoorbeeld).

Volgens mij was jij de persoon die een tijdje terug de suggestie gaf om een standaard-formuliertje in het tekstvak te zetten als mensen een topic aanmaken, en dat lijkt me dan ook beter.

Codeblok:

1
2
3
4
5
6
7
8
9

Wat krijgt de koper:

Wat Rogier dus zegt.
coool.gif

6 seconden eerder
coool.gif

Willem

Active member
Lennard (link):

Codeblok:

1
2
3
4
5
6
7
8
9

Wat krijgt de koper:

Wat Rogier dus zegt.
coool.gif

Dit ja. Gewoon een standaard-layout invullen. Maar dan geldt het dus dat je na de eerste keer al een percentage krijgt?

Voor aanbiedingen heb je ook nog kans dat mensen gewoon een vaste prijs voor een product willen hebben (Bijvoorbeeld: 5 punten, geen BIN, geen sluitingsdatum e.d.), dus daarom zou zoiets ook handig zijn in aanbiedingen (zie pijl):

257m77o.png

Eigenlijk heb ik dat op de verkeerde plek geplaatst want je zou eerst een optie moeten selecteren (veiling/vast), en daarna vult One2xs de standaardlayout van je tekstbox in, en daarna kun je pas gaan typen.

Dus eigenlijk moet de textbox read-only totdat je een van de opties hebt gekozen
biggrin.gif

Bij Prijsvragen maakt het niks uit want daar zijn de benodigde gegevens altijd hetzelfde.

Bovenaan