kamer van koop handel (kvk)

Josnl

Active member
Ik weet niet precies hoeveel dat is, ik denk 19% ofzo, en als dat het geval is krijg ik in totaal:

¬1200 / 100 * 81 = ¬972, dus dat is ook een best leuk bedrag!
yummie.gif

Marjolein

Miss Marjolein
Josnl (link):

Jmhm (link):
KvK is niet perse noodzakelijk. Pas boven een bedrag van € 1800 ben je BTW plichtig voor de belastingdienst en heb je alleen maar een BTW nummer van hun nodig.

Wat je zegt klopt niet helemaal:
Elk bedrag van boven de €800 dat je verdient met een (bij)baan moet je aangeven bij de belastingdienst.

Heb het namelijk afgelopen week gevraagd via de telefoon en toen werd mij dat verteld, ik moet namelijk een website maken voor een bedrijf en krijg daar €1200 voor maar ik moet daar dus nog belasting over betalen...
nooo.gif

Raar, mijn zusje is 16 en die mag 1200 euro per kwartaal verdienen zonder dat dit consequenties heeft voor de belasting of kinderbijslag?

Josnl

Active member
Je mag tot je 16e maximaal ¬1240 bijverdienen, zonder dat je ouders de kinderbijslag verliezen. Echter moet je elk bedrag dat je verdient boven de E800 aangeven bij de belastingdienst, als je dat niet doet kan je problemen krijgen, maar ik denk niet dat ze controleren als je net boven de E800 zit omdat ze op zoek zijn naar de grote belasting-fraudeurs!
emo.gif

Lennard

Active member
Josnl (link):
Ik weet niet precies hoeveel dat is, ik denk 19% ofzo, en als dat het geval is krijg ik in totaal:

¬1200 / 100 * 81 = ¬972, dus dat is ook een best leuk bedrag!
yummie.gif

Dat klopt niet he.
biggrin.gif

Sowieso hoef je geen 19% belasting te betalen als je geen BTW nummer hebt, en ik denk niet dat je voor één klus een BTW nummer aan gaat vragen.

Volgens mij betaal jij helemaal geen belasting, je hebt een vrij grote belastingvrije voet / bedrag tot wanneer je geen belasting hoeft te betalen.
Enige waar je op moet letten is die kinderbijslag, maar dan kun je ook afspreken de website in 2 projecten op te delen zodat je 2x 600 krijgt.
smile.gif

Let ook even op dat je niet aan het frauderen bent, weet namelijk niet of je zomaar voor een bedrijf voor 1200 euro mag werken, denk dat je dan werknemer of zzper moet zijn, anders zien ze het als een verkapt loonverband.

Maarja, dat moet je maar ff uitzoeken, dat weet ik ook niet allemaal.

Josnl

Active member
Degene voor wie ik het doe betaald mij met het geld van dat bedrijf, dat geld krijgt hij bij zijn maandsalaris ofzo, hij betaald mij dus gewoon via zijn eigen rekening.

Anne

Anne
Een geldbedrag kan toch gewoon overgemaakt worden?

En eventueel zou je ook nog vragen of de werkgever het in 2 delen betaald, no problem dan.
yummie.gif

Josnl

Active member
Maakt niet uit of je het in 2 delen doet, tenzij je wacht tot het kwartaal voorbij is...

Mikeb

New member
1200 * 0.81 is sowieso niet goed.
1200 is inclusief BTW = 119%
dus:
1200 /1.19 = ¬1008,40
1008.40 = 100%

Dus leuk zakcentje
smile.gif

Timkb

New member
Lennard (link):
Enige waar je op moet letten is die kinderbijslag, maar dan kun je ook afspreken de website in 2 projecten op te delen zodat je 2x 600 krijgt.
smile.gif

Inderdaad moet je opletten voor kinderbijslag dit is mij ook gebeurt, ik verdiende een high xxxx bedrag met een project mijn kinder bijslag is daardoor afgeschaft voor die periode/jaar (Weet niet precies hoe kinderbijslag werkt)

Lars

New member
Maar Lennard jij hebt nu toch al een eenmanszaak voor je script werk?
Of heb je die alweer opgezegd?

@Jos gewoon in termijnen laten betalen elke maand 100 euro bijvoorbeeld heb je in een jaar het bedrag of 600 per kwartaal..
Of contant

Miel

New member
Lennard (link):

Jesse (link):

Lennard (link):
BV zijn we nog niet helemaal aan toe.
emo.gif

Hoezo jullie maken toch genoeg winst om de inleg te betalen?
biggrin.gif

Maar ehum wel nice, want Ruben zijn ouders krijgen toch geen kinderbijslag meer?
emo.gif

Ik denk dat jullie dan ook meer leden zullen krijgen.

Ruben is al 18 hoor, dus zn ouders krijgen sowieso geen kinderbijslag.

Die inleg gaat het niet om, maar je moet sowieso een winst hebben van een paar ton om het rendabel te laten zijn, en ik denk dat het geen groot nieuws is als ik vertel dat we dat nog net niet halen.
yummie.gif

Per maand?:|

Lennard

Active member
Per jaar.
emo.gif

Lars (link):
Maar Lennard jij hebt nu toch al een eenmanszaak voor je script werk?
Of heb je die alweer opgezegd?
Nee die heb ik ook nog, maar daar valt one2xs niet onder.
smile.gif

Bovenaan