Klein project -> load server 3

Dylan

<script>
Hoi,

Ik host dit script op webserver 3 (http://sycoon.s3.one2xs.com/counter/)

Deze pagina laad (soms) heel lang en ik laat 13 cronjobs om het uur(soms 2 uur, 3 uur verschillend) laden..

Nu vroeg ik me af, maak ik nu load op webserver 3? Want soms laad de pagina heel lang en dan ga ik naar s3.one2xs.com en die laad ook heel lang.

Het kan ook zijn dat ie dan bezig is om informatie optehalen van een website die half offline ligt.

Dus mijn vraag maak ik nu veel load zodat de server laggt of niet?

Antonn

New member
13 cronjobs is nogal wat veel. Kijk of je dat niet kan minderen en bij elkaar kan stoppen.

Dat heeft normaal niet met de load van 1 bestand te maken normaal. Als je in dat bestand een pagina ophaalt van een andere site moet je wel begrijpen dat het ook langer duurt omdat die die conten ook nog moet ophalen.

Dylan

<script>
Antonn (link):
13 cronjobs is nogal wat veel. Kijk of je dat niet kan minderen en bij elkaar kan stoppen.

Dat heeft normaal niet met de load van 1 bestand te maken normaal. Als je in dat bestand een pagina ophaalt van een andere site moet je wel begrijpen dat het ook langer duurt omdat die die conten ook nog moet ophalen.

Ok, dus als mijn bestand lang laad heeft niemand anders(behalve ik) er last van?

Antonn

New member
Dylanh (link):

Antonn (link):

Ok, dus als mijn bestand lang laad heeft niemand anders(behalve ik) er last van?

Zeg ik dat? Nee, iedereen heeft er waarschijnlijk last van (als je het niet bij elke site hebt).

Lennard

Active member
Er kunnen maximaal een bepaald aantal verzoeken tegelijk worden uitgevoerd op een webserver. Als jij die pagina laadt (die er 6 seconden over doet vanwege het bestand wat je include) dan kan er dus 6 seconden lang één verzoek minder worden uitgevoerd. Als dus een paar mensen die link openen dan worden alle mensen die een andere site willen bezoeken op die server in de wacht gezet.

Dus dat zou ik maar aanpassen inderdaad.

Lennard

Active member
Je kan ook nadenken of je wel elke reload alle informatie van die paginas af moet halen wat je in dat bestandje doet.

Luukvdo

New member
Precies, is live informatie echt belangrijk voor dat bestand of kan je het cachen door het eens per uur / 2 uur / dag op te halen?

Dylan

<script>
Luukvdo (link):
Precies, is live informatie echt belangrijk voor dat bestand of kan je het cachen door het eens per uur / 2 uur / dag op te halen?

Nu online word steedst bij een reload opgehaald.

en de rest word met tijden van de cornjobs upgedate

Luukvdo

New member
Ja, dat snap ik maar dat vraag ik niet. Ik vraag of nu online echt zo belangrijk is dat het bij een request opgehaald moet worden

Dylan

<script>
Luukvdo (link):
Ja, dat snap ik maar dat vraag ik niet. Ik vraag of nu online echt zo belangrijk is dat het bij een request opgehaald moet worden

Ohh, dat kan wel weg ja.

Bovenaan