(Kleine) Verandering?

Merlin

New member
Als je nu op een kliklink klikt die niet meer bestaat krijg je de melding:
"Deze klikmissie bestaat niet of is inactief.."

Als ik op mijn site reclame maak voor bijvoorbeel een gok kast, en deze advertentie bestaat niet meer, staat dat natuurlijk erg onprofessioneel tegenover de bezoeker... Misschien is het beter als je iets krijgt als:
"Deze klikmissie bestaat niet of is inactief. Je wordt nu automatisch naar deze advertentie doorgestuurd."

Dan komt de bezoeker WEL op de pagina waarvoor hij op een link heeft geklikt... (= niet teleurgesteld) [Vanzelfsprekend zonder dat ik punten krijg of de adverteerder geld betaald]

(Dit zelfde geld ook voor de DOE Links!)

Bovendien: Misschien is het ook wel handig ergens een soort van overzicht pagina te maken met links die "out of date/use" raken? En dat je dan bijvoorbeeld kan selecteren van welke je up to date wilt worden gehouden dmv mail ofzo? (als dus de advertentie ermee stopt dat je een mail krijgt)

Mwa, t zijn maar ff wat ideetjes
wink.gif


Merlin
 

Lennard

Active member
Over die eerste:
Zodra de adverteerder zijn advertentie heel bewust op inactief zet gaan we er van uit dat hij ook niet wil dat er zelfs nog één bezoeker komt. Al het verkeer wordt dan dus geblokkeerd en geen enkele bezoeker wordt doorgestuurd naar de adverteerder.
Als hij zijn maximale aantal kliks heeft bereikt (of als het adverteertegoed op is) komt er een melding en wordt de gebruiker wél doorgestuurd.
Er zijn dus twee manieren waardoor de advertentie niet meer beschikbaar kan zijn:
1. De adverteerder heeft dat aangegeven
2. Het systeem heeft het aangegeven
In de eerste situatie gaan we er vanuit dat de adverteerder 0 bezoekers meer wil, en wordt alles tegengehouden.
Bij de tweede situatie gaan we er vanuit dat de adverteerder nog wel bezoekers wil, maar dat die niet de beloning kunnen krijgen. Resultaat hiervan is dat alle bezoekers die klikken een melding krijgen + doorgestuurd worden.

Bovendien kan het ook zo zijn dat een advertentie inactief is omdat wij (Ruben of ik) dat hebben aangegeven omdat het om bijvoorbeeld een pornografische website gaat. Die willen we hier absoluut niet hebben op one2xs, en keuren we daarom ook direct af. Het moet niet zo zijn dat die website dan nog steeds via een of andere manier te bezoeken is via one2xs.

Dat mail-idee is wel handig, alleen soms is een advertentie inactief doordat het systeem dat aangeeft (optie 2 dus), en dat kan per keer veranderen.
Stel je hebt een adverteerder met € 10,- tegoed. Hij heeft een doe-advertentie lopen van € 1,- per actie. Er klikken 10 mensen; het tegoed is dus op totdat hij opwaardeert of kliks af gaat keuren. Tot die tijd is de advertentie dus inactief. Als de adverteerder echter gaat opwaarderen of kliks gaat keuren, wordt hij weer actief.
Je kunt dus enorm veel mails krijgen van actie blabla is gestopt, actie blabla is weer open, actie blabla is gestopt, actie blabla is weer open, actie blabla is gestopt, actie blabla is weer open, enzovoort.
We moeten dan dus een (intelligent) systeem bedenken wat:
- op een handige manier naar de gebruiker toe communiceert dat de actie is gestopt danwel verder gegaan (like max. x mails per dag, overzichtje op o2x zelf zonder mailnotificatie, ...)
- onderscheid kan maken tussen stopzettingen van beheerders en adverteerders (= 0 kliks meer toegestaan) en van het systeem (= kliks beperkt toegestaan: geen beloning)

t Zijn goede ideeën van je, maar het systeem wat er achter moet zitten gaat enorm complex zijn als ik t zo inschat, dus daar moet(en) we / ik eerst iets op verzinnen.
Nu klinkt het imho in theorie onwijs mooi, maar is het praktisch onuitvoerbaar omdat je met bovenstaande problemen zit.
 

Merlin

New member
Oke
biggrin.gif


Naja, als je ooit tijd teveel hebt dan kun je proberen zoiets te realiseren in je dev versie
wink.gif
 

Paradox

New member
Is het niet slecht om als het geld op is de gebruiker wel door te sturen?
De adverteerder krijgt wel bezoeken maar hoeft hier dan niet voor te betalen...
 

Lennard

Active member
Nja, voor de adverteerders is het gunstig, voor de leden maakt het niet veel uit (of je nou geen punten krijgt en wel de website voor je krijgt of dat je de website niet ziet en ook geen punten krijgt; je krijgt in beide situaties geen punten).

Stel dat veel mensen de advertenties via DutchLeader promoten; als de adverteerder dan geen tegoed meer heeft, zien ál die mensen die de advertentie via DL zien, geen website.

t Is dus net wat je belang is, ik denk dat t verstandig is om het zo te houden.
Zodra we zien dat er misbruik van wordt gemaakt oid kunnen we het heroverwegen, maar ik denk dat het zo het beste werkt.
 
Bovenaan