Landkeuze doe adv.

Matthias

Active member
Ik vind het nogal lastig, als je een doe advertentie aanklikt, en dan moet je soms telefoon nummer invullen, en dan zegt die bv. soms telefoon nummer ongeldig omdat het dan enkel voor Nederland is.

Nu dacht ik, als mensen een doe adv. aanmaken, dat ze dan kunnen kiezen voor welk land het is, bv: enkel nederland, enkel belgie, beide.

en dat het dan bij de doe advertentie informatie komt waar "Verdiende punten met deze advertentie" enzo staat.

Dat vind ik heel handig, anders heb je een hele vragenlijst ingevuld, en op het einde zegt die dan dat je gegevens niet kloppen omdat je bv. van Belgie bent en die doe adv. is voor Nederland.

Graag jullie mening
yummie.gif

V

Verwijderd lid 399

Guest
en dan moet je in profiel aankruisen of je NL of BE bent
wel handig

Lennard

Active member
Nja we weten van iedereen wel uit welk land hij komt.
Misschien komt er een optie om de advertentie te beperken tot een bepaald land, dan komt het er wel in.
Probleem is namelijk dat sommige doe advertenties van een andere website komen, en ik kan niet bij elke advertentie controleren of hij wel of geen Belgisch telefoonnummer pakt.

Matthias

Active member
Nielsie:
en dan moet je in profiel aankruisen of je NL of BE bent
wel handig

Dat ook weer niet want als je dan een belgische advertentie aanbied en je hebt NL gekozen in je profiel
smile.gif

Lennard:
Nja we weten van iedereen wel uit welk land hij komt.
Misschien komt er een optie om de advertentie te beperken tot een bepaald land, dan komt het er wel in.
Probleem is namelijk dat sommige doe advertenties van een andere website komen, en ik kan niet bij elke advertentie controleren of hij wel of geen Belgisch telefoonnummer pakt.

Ja zoiets bedoel ik, dat de adverteerders kunnen kiezen of de advertentie door Nederlanders, Belgen of beide kunnen uitgevoerd worden. Dat is dan ook gemakkelijker voor hun dat ze niet steeds de belgen/nederlanders moeten afkeuren
smile.gif

Publitime

New member
Ik ben voor het idee van Matthias! Ik ben ook een belg en je hebt gewoon telkens problemen omdat het telefoonnummer ongeldig is, het zou echt veel handiger zijn moest ik dat in het begin al weten
smile.gif

M

Matthias

Guest
Die belgen moeten gewoon weggaan (grapje
yummie.gif
)
Ik ben ook wel voor het idee, zo is het overzichtelijker.

Lennard

Active member
Ik heb Tegen gestemd omdat ik t moet maken.
hypocrite.gif

Nee maar ff series.. Het idee is goed, alleen in de praktijk werkt het bij veel ads helaas niet.

Matthias

Active member
Lennard:
Ik heb Tegen gestemd omdat ik t moet maken.
hypocrite.gif

Nee maar ff series.. Het idee is goed, alleen in de praktijk werkt het bij veel ads helaas niet.

Maar gewoon de advertentie zoals anders laten weergeven, dat in principe als er NL staat ook BE kan aanmelden. Maar dat je gewoon kan aanduiden voor welk land de advertentie geschikt is.

Lennard

Active member
Ja maar sommige advertenties komen ook van bijvoorbeeld Daisycon af. Ik heb dan echt geen flauw idee of ze voor BE, voor NL of voor beide geschikt zijn.
Soms staat het er bij, maar meest niet.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Dan maak je zegmaar 3 vlag plaatjes:
[NL]
[BE]
[?]

Als er dan een vraagteken staat weten mensen dat er kans is dat het voor hun ongeschikt is.

V

Verwijderd lid 399

Guest
en als ze er achter komen dat BE niet werkt kunnen ze dat melden

Matthias

Active member
Rik:
Dan maak je zegmaar 3 vlag plaatjes:
[NL]
[BE]
[?]

Als er dan een vraagteken staat weten mensen dat er kans is dat het voor hun ongeschikt is.

Ik had dit in gedachte:
77733gfergergergercer.png

Zie die geschikt voor en dan de vlag erachter. Als het dus beide is allebei de vlaggen.

Marjolein

Miss Marjolein
Matthias:
Voorlopig te zien 17 mensen voor en 3 tegen
yummie.gif

tsjaa, iedereen kan het een goed idee vinden maar het moet natuurlijk ook nog goed uitvoerbaar zijn. En als dat niet het geval is dan heeft het weinig zin om het toch door te voeren
smile.gif
.

Matthias

Active member
Marjolein:

Matthias:
Voorlopig te zien 17 mensen voor en 3 tegen
yummie.gif

tsjaa, iedereen kan het een goed idee vinden maar het moet natuurlijk ook nog goed uitvoerbaar zijn. En als dat niet het geval is dan heeft het weinig zin om het toch door te voeren
smile.gif
.

Ja dat is waar, maar ik denk toch dat het uitvoerbaar is of niet?

Lennard

Active member
Ik ben van plan het hele adverteersysteem om te gooien en enorm uit te breiden, daar kun je dan ook bij het maken van een advertentie meer dingen instellen en je doelgroep specificeren, zoals bijvoorbeeld enkel bezoekers uit Belgie toestaan (die dan ook automatisch worden afgekeurd als dat niet het geval is etc., uiteraard krijg je dan wel een nette melding).

edit:
maar uiteraard wordt het nooit 100% waterdicht, zoals gezegd komen sommige advertenties via bedrijven als Daisycon, waarbij ik gewoonweg niet altijd weet voor wie hij geschikt is.

Matthias

Active member
Lennard:
Ik ben van plan het hele adverteersysteem om te gooien en enorm uit te breiden, daar kun je dan ook bij het maken van een advertentie meer dingen instellen en je doelgroep specificeren, zoals bijvoorbeeld enkel bezoekers uit Belgie toestaan (die dan ook automatisch worden afgekeurd als dat niet het geval is etc., uiteraard krijg je dan wel een nette melding).

edit:
maar uiteraard wordt het nooit 100% waterdicht, zoals gezegd komen sommige advertenties via bedrijven als Daisycon, waarbij ik gewoonweg niet altijd weet voor wie hij geschikt is.

Naja als het zo gaat zijn word het perfect, zeker weten.

Lennard

Active member
Tot nu toe is het nog een plan, maar als t doorgezet wordt dan komt die optie er waarschijnlijk wel bij.

Bovenaan