Langer verlooptijd

Shahiem

Active member
Hi,

Is het niet handig als je iets langer de tijd hebt om je domeinnaam te verlengen? Dus de 1 na laatste dag.

Want nu moet je het weer opnieuw registreren als je even niet oplet.

Gegroet,
Shahiem
 

Lennard

Active member
In theorie moet dat kunnen, maar dan moet ik een keer goed uitzoeken wat dat het minimum moet worden, want als alle domeinen verkeerd verlengd / opgezegd worden dan hebben we een probleem.
emo.gif
 

Marjolein

Miss Marjolein
je heb toch al 45 dagen van te voren een melding dat je m moet verlengen?
Of begrijp ik de vraag verkeerd?
yummie.gif
 

Wiitse

New member
Ik van sowieso dat 45 dagen best wel ver van te voren is. Het is ook een totaal willekeurig getal. Doe dan een maand ofzo. Daar zit tenminste nog wat logica in.
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Nee, het is geen willekeurig getal.
smile.gif


Vroeger moest een stopzetting van een .nl domein bij MijnDomeinReseller (waar wij de domeinen registreren) 30 dagen vantevoren binnen zijn. Omdat alles met cronjobs werkt en wij tijd moesten hebben om het een en ander te kunnen corrigeren en controleren hebben we de termijn opgeschroefd naar 45 dagen.

Sinds ergens in 2010 waar SIDN is overgestapt naar een nieuw systeem, hoeven de verleningen en annuleringen pas iets van een dag vantevoren bekend te zijn, en dus kan die limiet van 45 dagen heel erg naar beneden.
Het is alleen niet een kwestie van overal 45 door 3 vervangen, maar omdat er een aantal cronjobs zijn die wat doen (eentje stuurt de gebruiker x dagen vantevoren een PM, eentje zegt de domeinnaam bij MijnDomeinReseller op, eentje controleert of alles goed is gegaan) moeten die opnieuw afgestemd worden en moet goed worden bekeken of ze goed staan, want het kost 35 euro om een verlopen domein opnieuw te activeren, dus dat is ook zonde van het geld.
 
Bovenaan