Lenen

August

Test
Mensen pmmen mij vaak om te vragen of ze wat punten mogen lenen, van velen zal het antwoord zijn: Nee, ze betalen het toch niet terug,
Mijn suggesties , ik heb er 2:

Suggestie 1:

Er is een knop: Punten lenen, iedereen die punten wíl uitlenen schrijft zich in, en op die pagina staan dan allemaal mensen die hun punten willen uitlenen.

Suggestie 2:

Je kunt punten lenen van one2xs , die moet je bv binnen een jaar terugbetalen anders krijgt je een boette.
Dat kan via adres/telefoon ofzo? , die moet je toch invullen als je een domein besteld, dus dat kan ook als je punten leent:

Daf

New member
Is al eens voorgesteld en werd toen onmogelijk bevonden omdat mensen iets kunnen lenen, er een domein mee kopen en daarna niks meer van zich laten horen etc. Is eig niet te controleren.

Robbert

New member
ik kies voor optie: Suggestie 1 & 2 = NEEEEEE

Suggestie 1:
Lenen kost geld. ik vind het zeer slecht dat er op zon site als deze punten worden geleend, ga ze lekker zelf verdienen, en hier kun je alleen maar problemen mee krijgen als hij en hij heeft mij niet terug betaalt. dan gaan we er nog een apparte pagina voor maken ook? absoluut niet.

Suggestie 2:
Whaha, en een fake adres invullen, en dan? en al zou one2xs het adres hebben, een boete sturen kunnen ze wel doen, er is alleen geen plicht dat de mens dat betaalt. en naar de rechter voor een aantal punten kost natuurlijk one2xs (Lennard & Ruben) te veel geld, aangezien de dat 10000% zeker veel gescamt zullen worden.

Conclusie; Úber slecht voorstel.

Lennard

Active member
Hoe kunnen we mensen dwingen die boete te betalen dan?
Stel ik wil 100 punten uitlenen. Er komt iemand die denkt van hey, die 100 punten wil ik wel hebben.
redface.gif

Hij "leent" die 100 punten, koopt wat domeinnamen onder een valse naam, pusht ze gratis naar een ander account zodat wij er niks meer mee kunnen, en komt vervolgens nooit meer terug.
Hoe moet ik dan die 100 punten terugkrijgen?

August

Test
Bij suggestie 1 is op eigen risico,
Bij 2 kunnen je met adres gegevens etc Boette wel mogelijk..

August

Test
Lennard:
Hoe kunnen we mensen dwingen die boete te betalen dan?
Stel ik wil 100 punten uitlenen. Er komt iemand die denkt van hey, die 100 punten wil ik wel hebben.
redface.gif

Hij "leent" die 100 punten, koopt wat domeinnamen onder een valse naam, pusht ze gratis naar een ander account zodat wij er niks meer mee kunnen, en komt vervolgens nooit meer terug.
Hoe moet ik dan die 100 punten terugkrijgen?

IP adres.. ?

Chucky

Member
suggestie 2 is inderdaad een slecht idee.
Maar misschien kan er wel een topic (met Sticky!!) komen voor leningen..
dat gaat denk ik een hoop topics sparen

Lennard

Active member
Nee, wij kunnen geen boetes uitdelen.
Het enige wat we kunnen doen is een brief schrijven of ze alsjeblieft die punten willen teruggeven, maar dat doen ze toch niet als ze niet willen.
En elke week van 10 oplichtingszaken aangifte doen zie ik ook niet zo zitten.
emo.gif

Marjolein

Miss Marjolein
suggestie 2 is valse hoop, one2xs gaat geen punten uitlenen, het risico is te groot.
In aanvragen of webwereld kun je altijd een oproep doen om eventueel punten te lenen. Ik denk niet dat het noodzakelijk is om daar een speciaal knopje voor te maken
smile.gif

August

Test
Marjolein:
suggestie 2 is valse hoop, one2xs gaat geen punten uitlenen, het risico is te groot.
In aanvragen of webwereld kun je altijd een oproep doen om eventueel punten te lenen. Ik denk niet dat het noodzakelijk is om daar een speciaal knopje voor te maken
smile.gif

Dan is wat Cucky zei idd wel een goed idee, met sticky *
emo.gif

Lennard

Active member
August:
IP adres.. ?
Ja en dan?
In 9 van de 10 gevallen is dat een proxy als mensen willen oplichten, en in dat andere geval heb je een ipadres. Jeej.
De provider geeft alleen adresgegevens als de rechter dat beslist, dus moeten we eerst een rechtzaak starten, en dan pas hebben we het adres, waarna we nog aan de punten moeten komen.
Komt bij dat 99% van de leden minderjarig is en we dus helemaal geen punten hadden mogen uitlenen en dus zelf de sjaak zijn.

Het idee is opzich leuk, maar praktisch werkt het totaal niet.

Marjolein

Miss Marjolein
August:
Dan is wat Cucky zei idd wel een goed idee, met chucky

Dan kunnen we van heel veel onderwerpen wel een sticky maken, het onderwerp punten lenen is niet het enige onderwerp wat vaak voorbij komt. En als er heel veel stickys komen wordt het ook weer onoverzichtelijk
yummie.gif

Tom

Active member
Lennard:

August:
IP adres.. ?
Ja en dan?
In 9 van de 10 gevallen is dat een proxy als mensen willen oplichten, en in dat andere geval heb je een ipadres. Jeej.
De provider geeft alleen adresgegevens als de rechter dat beslist, dus moeten we eerst een rechtzaak starten, en dan pas hebben we het adres, waarna we nog aan de punten moeten komen.
Komt bij dat 99% van de leden minderjarig is en we dus helemaal geen punten hadden mogen uitlenen en dus zelf de sjaak zijn.

Het idee is opzich leuk, maar praktisch werkt het totaal niet.

Communisme?

Lennard

Active member
Dat was ook een leuk idee opzich, maar werkte praktisch ook totaal niet inderdaad, alleen snap ik niet wat dat hiermee te maken heeft.
emo.gif

Nicopara

Active member
Ik stem voor beide NEE.

Mensen zijn tegenwoordig zo ongeduldig en lui om zelf punten te verdienen.
Dat moeten wij ook hoor (diegenen die punten hebben
emo.gif
)
Doe eens een doe-ad, er zijn er genoeg en wacht geduldig tot hij gekeurd is.
Onrechtmatige afkeuringen kunnen gemeld worden, dus wat is het probleem?

Als men overal gaat uitlenen, trapt de lener het af en ziet men hem/haar nooit meer terug.
Dag punten
emo.gif

August

Test
Nicopara:
Ik stem voor beide NEE.

Mensen zijn tegenwoordig zo ongeduldig en lui om zelf punten te verdienen.
Dat moeten wij ook hoor (diegenen die punten hebben
emo.gif
)
Doe eens een doe-ad, er zijn er genoeg en wacht geduldig tot hij gekeurd is.
Onrechtmatige afkeuringen kunnen gemeld worden, dus wat is het probleem?

Als men overal gaat uitlenen, trapt de lener het af en ziet men hem/haar nooit meer terug.
Dag punten
emo.gif

Dag
emo.gif

PS: ik verleen mn punten ook nooit hoor
emo.gif

V

Verwijderd lid 399

Guest
ik heb punten geleend aan iemand die nu gaat zeggen one2xs sucks ghed a life
emo.gif

alleen ik zou 12 punten krijgen vandaag en hij heeft me nu geblokt toen ik om me punten vroeg
emo.gif

Nicopara

Active member
Nielsie:
ik heb punten geleend aan iemand die nu gaat zeggen one2xs sucks ghed a life
emo.gif

alleen ik zou 12 punten krijgen vandaag en hij heeft me nu geblokt toen ik om me punten vroeg
emo.gif

proficiat
emo.gif

Bovenaan