Milieuvriendijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan

<script>
Hoi,

Op andere hostings zeggen ze dat hun datacenter milieuvriendelijk is, draait de datacenter van one2xs ook op groene. energie?

Lennard

Active member
Vrijwel alles staat in Dronten (Serverius) en die draait volledig op groene stroom, dus ja.
smile.gif

Bugged

New member
Dan kan je nog de discussie hebben dat als er te weinig groene stroom is er gewoon vervuilende grijze stroom wordt gebruikt, maar dat laten we maar achterwege voor het gemak
wink.gif

G

Guest

Guest
"Groene" stroom is sws onzin maar dat ter zijde.
Doe mij maar kernenergie. Dat is ook groen.

Willem

Active member
Sevvlor (link):

Kernafval is ook groen ja
emo.gif

G

Guest

Guest
Willemmm (link):

Sevvlor (link):

emo.gif

Ik kan geen daadwerkelijke cijfers vinden, te kort gezocht, maar ik weet wel dat 95% van het "afval" weer herbruikt kan worden in de centrale en dat het daadwerkelijke afval wel mee valt.

Ik heb dus liever een tweede kerncentrale dan 1.500 horizon vervuilende rampen windmolens
emo.gif
(of een extra kolen centrale) maar dit is offtopic.

G

Guest

Guest
Sevvlor (link):

Willemmm (link):

Sevvlor (link):

emo.gif

Ik kan geen daadwerkelijke cijfers vinden, te kort gezocht, maar ik weet wel dat 95% van het "afval" weer herbruikt kan worden in de centrale en dat het daadwerkelijke afval wel mee valt.

Ik heb dus liever een tweede kerncentrale dan 1.500 horizon vervuilende rampen windmolens
emo.gif

Je vergeet de risicos van kernenergie.

G

Guest

Guest
Raaoul (link):

Sevvlor (link):

Willemmm (link):

Klik om eerdere quotes te tonen

Sevvlor (link):

emo.gif

emo.gif

Je vergeet de risicos van kernenergie.

noem ze eens op? Je kan een Boeing op de koepel crashen zonder dat er wat gebeurt.

Chernobyl was een ongeluk door een dom
Experiment van een assistent. Het ongeluk in Japan is een uitzondering.

Philoe

New member
Maar toch denk ik dat we beter kunnen richten op windmolens, zonnepanelen, en watermolens. Door deze techniek te verbeteren kunnen we zonder veel te veranderen(kwa ruimte) toch een hoop energie binnen halen en met kernenergie loop je toch altijd een risico dat er iets mis kan gaan

Cassisfles

Active member
Philoe (link):
Maar toch denk ik dat we beter kunnen richten op windmolens, zonnepanelen, en watermolens. Door deze techniek te verbeteren kunnen we zonder veel te veranderen(kwa ruimte) toch een hoop energie binnen halen en met kernenergie loop je toch altijd een risico dat er iets mis kan gaan

Het rendement van windmolens, zonnepanelen en watermolens is laag. Daarbij vervuilen ze het landschap en de huizen en zijn ze vaak erg duur. Je hebt er dus niet veel aan.

Milan

New member
En je bent bij windmolens afhankelijk van de wind en zonnepanelen afhankelijk van de zon.

Antonn

New member
Milan (link):
En je bent bij windmolens afhankelijk van de wind en zonnepanelen afhankelijk van de zon.

Ik denk dat het nog wel even duurt voordat we zonder wind en zon zitten.

Lennard

Active member
Topic is wel opgelost lijkt me, verdere discussie over groene energie kan eventueel in een topic in Offtopic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan